X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידה משמעותית בצפייה בטלוויזיה [צילום: יח"צ]
האם הגיע הזמן להספיד את הטלוויזיה
שלושה מומחים מעולם התקשורת נפגשו על-מנת לדון בעולם הטלוויזיה של מחר וכיצד הוא מושפע מהרשת

"תוכן שיווקי הוא כורח וצורך של המדיום הטלוויזיוני הן מבחינה כלכלית והן מבחינת אופי הטלוויזיה המשתנה עם כניסת תוכן נדחה ודילוג על פרסומות. התוכן השיווקי אסור כיום על-פי חוק, אך עברה החלטה לפני כחצי שנה שמאפשרת תוכן שיווקי במקומות מסוימים מתוך הבנה שהיום זה המצב הגרוע ביותר כי התוכן השיווקי קיים על-אף שהדבר אסור, אך ללא גילוי נאות". כך הסבירה (יום ב', 10.5.16) ד"ר יפעת בן-חי שגב, יושב-ראש המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין לסטודנטים ולאנשי סגל בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל במסגרת חבר-דיון בתוכנית "מפגשים עם התעשיה".
חבר הדיון, אותו הנחתה ד"ר הילה לוינשטיין-ברקאי מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, עסק בנושא הטלוויזיה של המחר וצולם באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת. בדיון השתתפו גם לי-אור אברבך, כתב ופרשן תחום המדיה בגלובס ורביב טל, מנכ"ל חברת ויגו מקבוצת "יפעת" תקשורת.
בתגובה לדבריה של בן-חי שגב בנושא תוכן שיווקי, הוסיף אברבך: "גופי השידור מגחיכים את הרגולטור כי הם עושים עסקות עם חברות גדולות שמכסות את הקנסות וכבר במשך יותר מעשור וועדות ממליצות על קיום תוכן שיווקי ועדיין זה לא קיים". בהתייחסות לתוכן שיווקי ברשת, ענה רביב טל: "לא ניתן לעצור את התוכן השיווקי ברשת. הוא נמצא בכל מקום והפקות מקור ברשת משתמשות בהרבה תוכן שיווקי כדי לשרוד. זה לא פרופורציונלי לחלוטין לעומת גופי השידור המסורתיים".
במהלך הדיון התייחסו המשתתפים לערוץ 20 כשונה מהותית משאר הערוצים המסורתיים בטלוויזיה. בן-חי שגב ענתה: "ערוץ 20 הוקם כחלק מרשימת ערוצים יעודיים שמטרתם להביא קולות שונים שפחות מגיעים למיינסטרים. עם זאת, הגוון הייחודי של הערוץ שלשמו הוא קם לא פותר אותו מכללי האתיקה ומספר מקרים בערוץ נמצאים כרגע בבירור וייתכן שהערוץ ייקנס. לדעתי, אין בעיה עם ערוץ שמעוניין למצב עצמו באופן אחר, מכיוון שהתקשורת בישראל מאוד הומוגנית ויש מקום לערוץ שממצב עצמו באופן שונה, אך נתעקש על שמירה של כללי האתיקה".
אברבך בתגובה אמר: "בעיני ערוץ 20 לא מפחיד כל כך. אני לא רואה בעיה עם ערוץ שמצהיר מראש שהוא לא מאוזן מאשר ערוצים מרכזיים שיש בהם דרישה לאיזון והדבר גורם לכך שמציגים אנשים עם אג'נדה לא ברורה".
במהלך הדיון עלתה ביקורת על האסדרה הרבה שקיימת על גופי השידור ומקשה עליהם להתקיים. בן-חי שגב ענתה בתגובה: "הטלוויזיה נבחנת ביכולת שלה לספר סיפור טוב, וככל שהיא משכללת את הסיפור היא תצליח, וזה נעשה טוב בטלוויזיה בישראל. ברגולציה יש גם דברים טובים אך כן יש צורך להסדיר את השוק עד כמה שניתן לשנים הבאות. ישנה כרגע ועדה של שר התקשורת שמטרתה להסדיר את שידורי הטלוויזיה. מצד אחד, ברור שיש צורך להקל ברגולציה על גופי השידור המסורתיים, לעומת רגולציה מינימלית על מדיומים חדשים. כרגע, הרגולציה הישראלית סובלת מעודף כללים שאינם מבדילים בין עיקר לטפל ואת זה יש לשנות".
המשתתפים דנו גם בנושא עתידה של הטלוויזיה. אברבך התייחס לנושא וענה: "קשה להגיד אם הגענו לשפל מבחינת מגמת הצפייה בטלוויזיה, זאת מכיוון שאי-אפשר לדעת מה יהיה ואילו פלטפורמות חדשות עוד יומצאו. בנוסף, התוכן הטלוויזיוני לא נצפה רק במסך הטלוויזיה. אנשים צופים בתכנים של הטלוויזיה דרך הסמארטפון והטאבלט ברשת. עם זאת, בהחלט ניתן למצוא ירידה משמעותית בעיקר בצפייה הרגילה בטלוויזיה בסלון".
בן-חי שגב המשיכה את הדברים: "האמת היא שמיהרו להספיד את הטלוויזיה. מדובר במדיום חם שיודע להסתגל. בעבר הייתה קרבה של הטלוויזיה לאינטרנט על-ידי תוכניות ריאליטי, שימוש באינטרנט כמדיום משלים וכו'. כיום יש התקרבות של הטלוויזיה למדיום הקולנוע על-ידי הפקות מקור שגורמות לאנשים רצון לצפות במסך גדול יותר".
בתשובה לשאלה מהו היחס בין הטלוויזיה לרשת, ענה רביב טל: "הקהל נמצא איפה שרע ולכן אנחנו מקבלים בסקרים שלנו נתונים על סיקורים שליליים בעיקר. אנחנו רואים שהרשת מצטטת פעמים רבות את הטלוויזיה והטלוויזיה מצטטת את הרשת, אך יש הבדל ביחס של המדיומים אחד לשני. הרשת מצטטת את הטלוויזיה הרבה יותר מאשר ההפך, אך לרוב בקונוטציה שלילית ומזלזלת. טעויות וביקורות רבות מופיעות ברשת על התוכן הטלוויזיוני ובעיקר מדובר על שיח מזלזל ומבזה. לעומת זאת, כאשר הטלוויזיה מצטטת את הרשת מדובר בציטוטים חיוביים ומאדירים שמביאים את התכנים המיוחדים והמעניינים שקיימים ברשת". בנוסף ציין טל נתון מעניין: "אנו מצאנו שאנשים מתייחסים לתוכן שמתפרסם ברשת כאמת גמורה מבלי להתייחס באופן ביקורתי ולברר על מקורות המידע. אנשים מאמינים לתכנים ברשת כמו כשהם קוראים כתבה בעיתון. ייתכן כי הדבר נובע מכך שירד אמון הציבור בתקשורת המסורתית. אנו רואים כי גם כאשר הטלוויזיה בעצמה מצטטת את הרשת היא מתייחסת לתכנים כאמת".
התוכנית "מפגשים עם התעשיה", המתקיימת זו השנה השנייה בבי"ס לתקשורת באריאל, מארחת אנשי תקשורת בולטים באולפן הטלוויזיה של בית הספר.

תאריך:  11/05/2016   |   עודכן:  11/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הגיע הזמן להספיד את הטלוויזיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכרה באפריל 78 דירות לעומת 105 במרס - ירידה של 26%    אבל המחיר הממוצע לדירה זינק ב-56%, בעיקר בגלל מכירת 32 דירות בנתניה ב-4 מיליוני שקלים    7 דירות במגדל מול בורסת היהלומים בר"ג נמכרו ב-3.7 מיליון
עידן יוסף
רוצים להשתמש בתחבורה הציבורית ביום העצמאות? בחלק לא קטן מהמקרים תצטרכו לצעוד 30-20 דקות אל עבר תחנת האוטובוס הקרובה ממנה יופעל שירות תחבורה ציבורית כלשהו, לאנשהו. במקרה הגרוע יותר, לא יופעל כל שירות תחבורה ציבורית עירונית
מחלקה ראשונה
יפעת גדות
יום העצמאות נחגג בכל פינה בארץ    חגיגות בכל הערים, הזמנות מפתות לחופי הכנרת ושמחה אפילו בשמיים
יפעת גדות
רשות התעופה האזרחית מתריעה על הטסת רחפנים בעת מופעי יום העצמאות, באזור חוף הים ובמהלך המטסים של חיל-האוויר    רת"א פירסמה כללים מיוחדים להטסת רחפנים וטיסנים שנועדו לשמור על בטיחות הציבור בעת הפעלת כלי הטיס הזעירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il