X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט ידון ביום ג'

חברת אדמה מבקשת הקפאת הליכים

החברה שבבעלות אורן קובי משווקת קרקעות לפרויקטים טוענת שפעילותה השוטפת רווחית, ומדווחת על התחייבויות ב-32 מיליון שקל קובי מבטיח למכור נכסים ולהזרים 21 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
קובי. ארבעה פרויקטים [צילום: יוסי אלוני]

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, ידון מחרתיים (יום ג', 17.5.16) בעניינה של חברת א.ר לוגיסטיק נדל"ן, המשווקת קרקעות תחת המותג "אדמה".
אורנשטיין קבע דיון מאוחד בשלושה הליכים שנפתחו היום (יום א', 15.5.16): בקשתה של החברה להקפאת הליכים למשך חודשיים, בקשה של אחד מנושיה למתן צו פירוק ובקשה של נושה אחרת למתן צו לכינוס נכסיו של בעל השליטה, אורן קובי. בשלב זה הוציא אורנשטיין צו האוסר על ביצוע דיספוזיציה בנכסיהם של החברה ושל קובי, וכן אסר על צאתו של קובי מן הארץ.
לאחרונה הועלו טענות מצד רוכשי קרקעות ולפיהן החברה אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפיה, וכן נטען שאין ממש בעסקות שהיא מבצעת. החברה טוענת שפעילותה השוטפת רווחית, אם כי היא מדווחת על התחייבויות ב-32 מיליון שקל.
בבקשת ההקפאה אומרת אדמה, כי היא מצויה בקשיי נזילות הנובעים ממספר גורמים, ובראשם השקעה כספית ניכרת בעלויות תפעול ומטה, לרבות שיפוץ משרדי החברות, השקעה ניכרת בהקמת מערך שיווק והפצה של הנדל"ן ובמיתוג. כל זאת, לצד ירידה במחזור המכירות בחודשים האחרונים לאור המצב במשק, פרסום מאסיבי בעיתונות בשל פרשת ענבל אור וכניסת מתחרים חדשים לשוק. כל אלו גרמו לבור תזרימי ופגיעה ביכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות, כאשר לצורך כך אדמה משכה בטרם עת את רווחיה מהעסקות.
בבקשה נאמר, כי לאור קשיי התזרים קיים חשש, כי יתחיל גל של דרישות מטעם רוכשים לביטול עסקות הרכישה, דבר שיגרום לביטול עסקות עם בעלי הקרקע ולמעשה יסכל כל אפשרות להגיע להסדר עם נושיה של החברה ולהבראתה. עוד מוסרת אדמה, כי בנק לאומי לא כיבד מספר צ'קים שלה בשל העדר כיסוי, וקיים חשש שחשבונה יוגבל. מספר רוכשים ביקשו לבטל הסכמים ולקבל את כספם בחזרה, והחברה מנהלת עימם מו"מ על תנאי הביטול.
לדברי אדמה, ניהול הבראתה בחסות בית המשפט יביא להזרמת הון חדש לחברה על-ידי קובי, לצורך פעילותה השוטפת, קיום מלוא התחייבויותיה לבעלי הקרקע ולרוכשים, ותאפשר את הבראתה של אדמה ופירעון מלוא חובותיה, תוך שמירת על מקום עבודת 53 עובדיה. מקור ההזרמה יהיה במכירת נכסיו האישיים של קובי, שלדברי אדמה תכניס 21 מיליון שקל.
בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלום גולדבלט ורהב עין-דר, נאמר, כי ההשקעה בחברת לוג מדיה, העוסקת במתן שירותי טלמרקטינג לחברה בחו"ל העוסקת בהשקעות באופציות בינאריות, החלה לתת את פירותיה, וקיים צפי של תזרים פנוי בסך מיליון שקל לחודש. במקביל, החליטה אדמה להפסיק את הפעילות בתחום ייעוץ המשכנתאות ובכך לצמצם בצורה משמעותית את הוצאות התפעול והמטה. החברה מבקשת למנות את רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד גיא גיסין כנאמנים לתקופת ההקפאה.
אדמה מנהלת ארבעה פרויקטים במסגרתם שיווקה ומשווקת זכויות ל-75 רוכשים, החתומים על הסכמי שיווק ונאמנות ללא זכות ביטול: פרויקט "אדמה במושבה" בפרדס חנה, "שביל התפוזים" בהוד השרון, "חוף התכלת" בין מרינה הרצליה ומלון מנדרין, ופרויקט "אדמה מול הים" בצפון-מערב תל אביב.

תאריך:  15/05/2016   |   עודכן:  15/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת אדמה מבקשת הקפאת הליכים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אדמה טובענית...ביצה ל"ת
יוספוס..  |  15/05/16 14:10
2
כתב לא חכם!!!
ל.ר.  |  15/05/16 15:47
3
'נפל הפור בכרכור'
רמ46ראשל"צ  |  15/05/16 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות תיקנה את כתב האישום נגד שבעה נאשמים בפעולות "תג מחיר", שהואשמו בין היתר בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, וכעת אומרת שמדובר בארגון טרור
יצחק דנון
בית משפט השלום בתל אביב הורה לראשונה לחשוף בפני לקוחות של החברה פרקים מהדוח על פרשת ההלוואות המיוחדות - אך מנורה מערערת למחוזי
יצחק דנון
עמית גורן תובע 300,000 שקל, בטענה שחברת השיש פרסמה באתר שלה 70 תמונות שהוא צילם, תוך הפרת זכויות היוצרים שלו
איציק וולף
החליט שלא להגיש ערעור על ההחלטה שדחתה את בקשתו לקיצור שליש מתקופת מאסרו    עו"ד ציון אמיר: קצב קיבל החלטה שגויה
איתמר לוין
עמי מועלם, שהיה מפקד משטרת מגדל העמק, הודה שהטריד מינית אישה שהכיר במסגרת תפקידו, וטען שאם תיענה להצעותיו המיניות - יוכל לסייע לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il