X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נעם סולברג ודפנה ברק-ארז ביטלו החלטות של השופטות דפנה אבניאלי ועפרה צ'רניאק, משום שלא עמדו בחובת ההנמקה; הורו להן לתת מחדש החלטות מנומקות
▪  ▪  ▪
אבניאלי. "מדוע יצא קצפו"

שופטות בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דפנה אבניאלי ועפרה צ'רניאק, נתנו החלטות ללא נימוק, ובשל כך בית המשפט העליון ביטל את החלטותיהן והחזיר אליהן את התיקים. שתי ההחלטות של העליון ניתנו אתמול (יום א', 15.5.16).
אבניאלי: "אין מקום בשלב זה"
חברת רמי קיצוני תובעת 8.2 מיליון מחברת קלימן לחלפים לרכב, בטענה להפרת הסכם לפיו היא תהיה המפיצה הבלעדית שלה בישראל. קלימן ביקשה למחוק על הסף את התביעה, בשל טענות שהעלתה בנוגע לאגרה ששילמה התובעת, ואבניאלי החליטה: "הבקשה הוגשה שלוש פעמים שלא לצורך. לגופו של ענין, אין מקום בשלב זה למחיקת התביעה או למחיקת סעיפים ממנה, ולא ברור מדוע טרח בא-כוח הנתבעים לעתור בשלב זה לסעד ממין זה".
על כך ערערה קלימן לבית המשפט העליון. השופט נעם סולברג קבע (15.5.16): "אין בכוונתי לדון כל עיקר בטענות הצדדים לגופן בכל הנוגע לתשלום האגרה. מבלי להביע כל עמדה בעניינן, הרי שלא ניתן לדחותן - לכאן או לכאן - בלא הנמקה. על חשיבותה של חובת ההנמקה דומה שאין צורך להכביר מילים; היא נחוצה הן על-מנת להבהיר לצדדים על מה מבוססת ההחלטה, הן כדי לאפשר לערכאת הערעור לבקר אותה.
"...מנוסח ההחלטה לא ברור מדוע יצא קצפו של בית המשפט המחוזי על הגשת הבקשה. כמו-כן, לא ברור מדוע ההחלטה מסויגת בביטוי 'בשלב זה'; אדרבה, יש היגיון רב בטענת חברת קלימן כי בבקשה מסוג זה, של מחיקה על הסף, יש להכריע בתחילת המשפט. מכל מקום, מן ההחלטה אין לדעת מתי כן יהיה מוצדק לדון בסעד זה, וחברת קלימן אינה יכולה אפוא לכלכל צעדיה בהקשר זה. אף בשבתי כערכאת ערעור אני נעדר יכולת לבקר את שיקול הדעת שהפעילה הערכאה הדיונית בהחלטתה".
סולברג ביטל את החלטתה של אבניאלי והורה לה לנמק אותה. את קלימן ייצגו עוה"ד גדעון וינבוים ומאיה כ"ץ-הילברג, ואת רמי קיצוני - עוה"ד בעז וילנסקי ולירון ליברמן.
צ'רניאק: "בנסיבות ראוי"
צ'רניאק קיבלה את בקשתם של חלק מבעלי בניין ברחוב ביאליק בתל אביב ועיכבה את ביצוע החלטת בית משפט השלום בתל אביב, שהורה לפרק את השיתוף ביניהם בדרך של מכירת הנכס. בעלי שישית מן הבניין ערערו למחוזי על פסק הדין וביקשו לעכב את ביצועו, וצ'רניאק פסקה בקצרה: "יהיה עיכוב ביצוע עד להחלטה בבר"ע". גם לאחר שיתר הבעלים ביקשו ממנה לעיין שוב בהחלטתה, נמנעה צ'רניאק ממתן הנמקה וקבעה: "בנסיבות ראוי הוא לעכב את הביצוע עד להכרעה".
השופטת דפנה ברק-ארז קיבלה חלקית את ערעורם של הבעלים האחרים, בנימוק "שהחלטתו של בית המשפט המחוזי אינה עומדת בדרישות הסף לגבי הנמקת החלטות שיפוטיות". לדבריה, "בית משפט זה עמד לא אחת על חשיבותה של חובת ההנמקה, שהפרתה עשויה להצדיק במקרים המתאימים מתן רשות ערעור", והיא מוסיפה בנוגע לתיק שבפניה:
"הנמקתו של בית המשפט המחוזי אינה מאפשרת להבין את האדנים
שעליהם היא נשענת. לא ניתן להסתפק בקביעה כי ראוי לעכב את ביצוע החלטתו של בית משפט השלום בשים לב ל'נסיבות'. שומה היה על בית המשפט המחוזי לפרט בהחלטתו מהן אותן 'נסיבות' המצדיקות את עיכוב הביצוע ולהידרש לטענותיהם של המבקשים בסוגיה זו. בלא פירוט זה אף נחסמת הדרך לביקורת ערעורית על ההחלטה לגופה".
ברק-ארז הורתה לצ'רניאק לתת החלטה חדשה ומנומקת. את המבקשים ייצגו עוה"ד הילה לביא, דוד שוב וזבולון שליש, ואת המשיבים - עו"ד תמר קידר.

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  16/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעמיים ביום: העליון ביטל החלטות המחוזי בתל אביב בשל העדר הנמקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
התערבות חריגה מאוד בפסק דינו של מי שהיה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, תאופיק כתילי    בדיקת News1 מעלה: בשנה האחרונה התערב ביהמ"ש העליון בשני שלישים מגזרי הדין של כתילי
איתמר לוין
אליהו ביתן קבע מתחם של שש-עשר שנים לפלשתיני ששדד קשיש - בעוד המדינה ביקשה שש-שמונה שנים    ביתן גזר שמונה שנות מאסר והעליון הפחית שנה
איתמר לוין
ניהול יעיל, בקיאות רבה, תשומת לב לפרטים - כל אלו מאפיינים את השופט החיפאי ערן קוטון, ביום עמוס של תיקים פליליים. בדרך הוא שם לב לבלוף קטן של התביעה, ומקפיד שהמתורגמנית תקבל את מלוא שכרה
איתמר לוין
טענה שהוא הורשע בעבר פעמיים וריצה עבודות שירות - אך הוועדה קבעה שלא היו דברים מעולם    ייחסה ללחיאני עבירות מרמה והפרת אמונים - בעוד שהוא הורשע רק בהפרת אמונים
איתמר לוין
רעייתו של מי שהיה ראש לשכת עורכי תרצה 4.5 עבודות שירות על מרמה ב-4 מיליון שקל - ותועסק 6.5 שעות ביום בלבד, במקום 8.5 שעות כמקובל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il