X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפנלים סולאריים יתרונות רבים אך הם תלויים בשמש, בעננות, בטמפרטורה ובעוד גורמים משתנים המהנדס נדרש לשקלל את כל אלה בהתאם למקום הגאוגרפי, לבחור את הטכנולוגיה הכדאית ביותר ליצור המודלים שפותחו יאפשרו לו לייעל את המערכת כך שתהיה האפקטיבית ביותר לפי כל הקריטריונים המשתנים
▪  ▪  ▪
הספק מרבי [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

פנלים סולאריים מאוד שימושיים היום לייצור חשמל "ירוק" על-ידי המרת אנרגיה ישירה מאנרגיית קרינה של שמש לחשמל. לשיטה זו יתרונות רבים, כגון ידידותיות לסביבה, מחסור בחלקים נעים, חוסר גזים ונוזלים מסוכנים, דורש טיפול מינימאלי, אין רעשים, ועוד.
עם זאת, יש גם חסרונות, כגון: תהליך הייצור של פאנלים סולאריים די יקר. פנלים סולאריים צריכים שטחים גדולים ופועלים רק חלק מהזמן (רק בשעות היום כשיש אור שמש). הספק חשמלי, הנוצר על-ידי פאנלים סולאריים תלוי בגורמים רבים כמו ערך קרינת שמש, עננות, טמפרטורת אוויר, לחות באוויר, צפיפות אבק וחול באווירה, צל חלקי, אזימוט וזווית גובה שמש, וכו'.
השפעה של הפרמטרים האלה משתנה לפי מיקום גאוגרפי שונה (לפי קו רוחב) וכן משתנה לפי תהליך ייצור. ישנם פנלים אפקטיביים יותר אבל יקרים יותר, לעומתם יש זולים יותר אך פחות יעילים. לכל טכנולוגית יש יכולת שונה באופן משמעותי לייצר חשמל.
ייעול המערכת
כל הגורמים שהוזכרו משנים את הערכים שלהם בצורה רציפה ובלתי תלויה אחד בשני. כך, בכל רגע מסוים, הצרכן צריך לבחור את היחס המסוים של מתח וזרם שנוצר כדי להשיג הספק חשמלי מרבי בעומס. זאת הסיבה שצריך מכשיר למעקב נקודת כוח מרבי (MPPT) נוסף. ובנוסף צריך להפוך את מתחיDC של פנלים שונים, למתחי AC, לתזמן עם רשת ולהזין לרשת.
מכלול הפעילויות האלה דורשות מהמהנדס את היכולת לתכנן את המערכת תפורה למקום ולתנאים סביבתיים ספציפיים. לקחת בחשבון את כל הפרמטרים ולשמור את הפשרה בין גורם אקונומי לבין תפוקת הספק של המערכת. מטרת המחקר היא לספק את המודלים המתמטיים לפאנלים סולאריים מסוגים שונים למהנדס. שימוש במודלים האלה מגביר את היכולות שלו לייעל את המערכת על-ידי אופטימיזציה לפי קריטריונים שונים.
את המודלים שפותח ניתן לבצע כביטויים מתמטיים וגם כן על-ידי מעגל חשמלי שקול. פרמטרים של המודל ניתן לחלץ ישירות מהנתונים של היצרן בלי מדידות מעבדה נוספות. מודלים זאת מועילים לניבוי הכוח שנוצר במקום ספציפי, בתנאים סביבתיים מסוימים, לבחור את אלגוריתם MPPT, כדי לבדוק את הבטיחות של המערכת עם ממיר DC / AC נתון.
פיתוח הפנלים נעשה במסגרת מחקר של ד"ר לינייקין שמעון מהמח' להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל.

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  16/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פותחו מודלים מתמטיים ליצור פנלים סולאריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבצע ההיסעים לקבר הרשב"י יבוצע באמצעות כ-1,500 אוטובוסים, שיופעלו ביותר מ-30 ריכוזים חרדיים ברחבי הארץ, באמצעות 25 קווי תחבורה ציבורית
אלעזר לוין
שלושה יזמים, יחד עם התאחדות הסטודנטים, יזמו את הקמת האתר    יאתר דירות להשכרה בתל אביב ובערים אחרות, וימסור פרטים על תנאי החוזה ועל טיב הדירה    "חשיפת המידע תסייע לשוכרים"    "התוכנית - לשווק את האתר בחו"ל ולהרוויח"
מירב ארד
ראש המשלה נועד עם שר הביטחון בעקבות נאומו שבו קרא לקצינים להמשיך ולומר דברים גם אם חולקים על עמדות הדרג המדיני    השר שטייניץ: לא מבין את המניעים של יעלון    השרה רגב: שר הביטחון התבלבל
אלעזר לוין
"מספר העסקות עלה ב-29% לעומת אפריל אשתקד, והעמלות גדלו ב-48%"    החברה מפרסמת רק שינויים באחוזים ואינה נותנת נתונים במספרים    חסר גם מידע נוסף
אלה לוי-וינריב
נאמני מגה בדיון בביהמ"ש בהצעת יינות ביתן: "מגה היא הסחורה הכי חמה בעיר    הסיבה המרכזית לכשל ברשת היא ניהול כושל וניגוד עניינים פנימי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il