X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית ספר קתולי הפר חוזה למכירת 1,000 דונם ברמת בית שמש, כאשר לא השיג את אישורו של הוותיקן לעסקה בית המשפט דחה את בקשת בית הספר לבטל את פסק הבוררות שחייב אותו בפיצוי
▪  ▪  ▪
מתחם ב-235 מיליון שקל [צילום: צביקי ולדמן]

בית הספר החקלאי הקתולי סליסיאן ישלם 40 מיליון שקל לארבע חברות בנייה, בשל הפרת חוזה למכירת 1,000 דונם ברמת בית שמש. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, בן-ציון גרינברגר, דחה (9.5.16) את בקשת בית הספר לבטל את פסק הבורר, השופט בדימוס דוד גלדשטיין.
הקרקעות נמכרו בשנת 2004 לחברות פרחי רמת בית שמש, פרחי רמת בית שמש ג', פרחי בית שמש ז' וקדמת עדן. אלא שבסופו של יום לא יצאה העסקה לפועל, שכן הוותיקן לא אישר אותה. גלדשטיין קבע, כי בית הספר גרם לחברות להאמין שאישור העסקה הוא עניין פורמלי גרידא, ולכן עליו לפצותו על נזקיהן. בית המשפט דחה בזמנו בקשה של בית הספר לבטל פסק זה, ובשלב הזה קבע גלדשטיין את סכום הפיצוי, העומד כאמור על 40 מיליון שקל.
רוב הפיצוי - 28 מיליון שקל - נפסק כדמי ייזום, ונגד קביעה זו כוונו רוב טענותיו של בית הספר. בין היתר נטען, כי גלדשטיין פסק בניגוד לדין המהותי למרות שחויב בידי הצדדים להיצמד לדין זה, שהוא לא הכריע באחת השאלות המרכזיות שהוצגו בפניו ושפסקו יוצר עיוות דין.
גרינברגר דוחה את כל הטענות. הוא מזכיר, כי כבר בהליך הקודם קבע בית המשפט - בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון - כי לא ניתן לערער על פסק בורר, כל עוד הוא התייחס לדין המהותי כדין המחייב, וכך עשה גלדשטיין במקרה הנוכחי. בהליך הנוכחי, מעיר גרינברגר, התעלם לחלוטין בית הספר מקביעה זו, ורק חזר על טענותיו מההליך הקודם.
עוד נקבע, כי אין יסוד לטענה כאילו פסיקתו של גלדשטיין מנוגדת להלכה המקובלת. גרינברגר מוסיף, כי גלדשטיין היה רשאי לקבוע ששווי המתחם היה 235 מיליון שקל, תוך הסתמכות על מסמך משנת 2007, ואין מקום לטענת בית הספר כאילו שוויו נמוך בהרבה.
גרינברגר מסכם באומרו, שאין כל עילה לביטול הפסק של גלדשטיין, שהוא "מפורט, מעמיק ומקיף, אשר לא השאיר כל אבן אשר לא הפך כדי למצות את כל ההליך על כל מרכיביו, ובכך קיים כדבעי ועל הצד הטוב ביותר את אחריותו כבורר בסכסוך המורכב בין הצדדים".
גרינברגר חייב את בית הספר בהוצאות של 100,000 שקל, בציינו במיוחד את החזרה על הטיעונים שכבר נדחו - דבר שגרם להארכה מיותרת של ההליך. את בית הספר ייצג עו"ד נהאד ארשיד, ואת החברות - משרד ליפא מאיר.

תאריך:  18/05/2016   |   עודכן:  18/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גדות, נאמן לנכסיו של חייב, ביקש לפסול את השופטת חנה פלינר משום שהחייב פוקד את אולמה מדי יום    נאור: הגשת הבקשה אינה מובנת וגם ניסוחה אינו ראוי
איתמר לוין
המפל הגיש עתירה בנוגע למפעל האמוניה מבלי לצרף את כל המשיבים, הפנה לעתירה אחרת שהגיש כמענה לטענות המדינה ולא ציית להוראתו של הנדל לענות לטענות לגופן
עידן יוסף
פרופ' ידידיה שטרן בכינוס בנושא המשפט העברי: "אין תגובה הלכתית מספקת לציונות. מה ייעשה אם ראש ממשלה אוכל חזיר, נשמעים לו או לא?"
עידן יוסף
ועדת המחירים המליצה להכניס לראשונה לפיקוח את פערי התיווך של הפירות והירקות    רשתות השיווק ידרשו להעביר לוועדה גם את נתוני 2015    אם יימצאו פערים חריגים בסמכות הוועדה להמליץ לשרים לנקוט בצעדים נוספים
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה ערך הערב מפגש עם נציגי רשויות ותושבים בו הוצגה בהרחבה תוכנית הפעולה הבין משרדית לטיפול במפגעי המפחמות    המשרד להגנת הסביבה רואה במפחמות, שיטה לייצור פחמים מערימות גזם, מפגע סביבתי ובריאותי קשה ומוביל, יחד עם משרדי החקלאות, הבריאות והאוצר יישום מהיר של תוכנית רב שלבית, המבוססת על מסקנות הוועדה הבין-משרדית לטיפול בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il