X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התמונה החינוכית משלבת בין ערכים, תרומה לקהילה והישגים לימודיים לראשונה, הישגים ישקפו גם את היקף שילוב ילדי החינוך המיוחד, גיוס לצה"ל/שירות לאומי/אזרחי, מעורבות חברתית, נשירה, קירבה ואכפתיות בין מורים ותלמידים ועוד
▪  ▪  ▪
לא רק בגרות [צילום: פלאש 90]

משרד החינוך פותח (יום ג', 17.5.16) בהליך היוועצות שמטרתו גיבוש ה"תמונה החינוכית" הכוללת נתונים ומדדים על ההישגים הערכיים והלימודיים בבתי הספר העל יסודיים. במשרד סבורים כי ה"תמונה החינוכית" תשקף בצורה הולמת יותר את מגוון העשייה בבתי הספר. זאת, בנוסף לעובדה שבמסגרת רפורמת ה"למידה המשמעותית" הורחבו ומוסדו בתוך בתי הספר פעילויות חינוכיות ערכיות אשר מהוות כיום חלק בלתי נפרד מתעודת הבגרות של התלמיד.
כמו-כן, לאורך שנים רבות קידמו בתי הספר ערכים חינוכיים, קהילתיים וחברתיים אשר לא קיבלו ביטוי ראוי בפני הציבור, מאחר שעד היום בתי הספר נמדדו על-פי שיעור הזכאות לבגרות בלבד.
במשרד החינוך מדגישים כי מדידה בהתאם לשיעור הזכאות לבגרות בלבד יוצרת רושם מוטעה שהזכאות לבגרות היא חזות הכל - בעוד שעשייה חינוכית, ערכית ומשמעותית חשובה לא פחות.
מנכ"ל משרד החינוך, מיכל כהן, הבהירה כי המשרד מעודד שקיפות של העשייה החינוכית אך מתנגד מכל וכל ל"טבלאות ליגה" ולדירוג בתי הספר. כדי למנוע תחרות לא הוגנת בין מוסדות החינוך, תינתן תמונה חינוכית לכל בית ספר בנפרד. התמונה תציג את הישגי המוסד החינוכי לאורך השנים, וביחס לבתי הספר הדומים לו - מבחינת גודל ומדד הטיפוח. כך לדוגמה: לא ניתן יהיה להשוות בין בית ספר במדד טיפוח נמוך לבין בית ספר במדד טיפוח גבוה. כמו-כן, יודגש כי המדדים לא ישוקללו לציון אחד, אלא כל מדד יעמוד בפני עצמו, כך למשל בית ספר אחד עשוי להצטיין בקליטה של מגוון אוכלוסיות ובכלל זה עם צרכים מיוחדים, ואחר עשוי להצטיין במעורבות בקהילה.
בנוסף, "התמונה החינוכית" תשמש כלי עבודה בידי מנהל בית הספר וצוותו, שכן הוא יפרוס בפניהם תמונה רחבה של העשייה הבית ספרית, ויאפשר להם לקבוע יעדים לחיזוק, לשינוי ולשיפור.
הליך ההיוועצות
צוות עבודה ביצע עבודה מקיפה בנושא, בשיתוף אנשי מקצוע מהמשרד ומחוצה לו, ומנהלי מוסדות חינוך. בתום העבודה, ולקראת הליך ההיוועצות, גיבש הצוות חמישה אשכולות של מדדים שלדעתנו משקפים את התמונה המלאה על העשייה בבית הספר: חברה וקהילה, הכלה ושילוב, יושרה וטוהר, התמדה והישגים. יובהר שרשימת אשכולות זו היא טיוטה להיוועצות בלבד - ההחלטה הסופית תתקבל בתום הליך ההיוועצות. הליך זה צפוי להסתיים בתוך חודשיים (עד יולי 2016), אז תפורסם התמונה החינוכית במלואה ותחליף את פרסום מדד הזכאות לבגרות השנתי. בשלב הראשון תועבר התמונה החינוכית לבתי הספר, ובהמשך תפורסם לציבור הרחב.
הליך ההיוועצות יתקיים גם באמצעות שולחן עגול אשר יכיל את כלל העוסקים במלאכת החינוך, בהם: מנהלים, מורים, מפקחים, הורים, תלמידים, נציגי הרשויות המקומיות, אנשי אקדמיה ועוד. כמו-כן, המשרד הקים אתר ייעודי אשר ילווה את התהליך וישמש כזירת דעות הכוללת מגוון רחב של אנשי חינוך, נציגי שלטון מקומי ומגזר שלישי אשר יוכלו להביע את עמדתם, להצביע על המדדים החשובים בעיניהם ולהציע כיצד לדעתם כדאי לנהל את ההליך באופן מיטבי. ההחלטה בדבר מספרם הסופי של המדדים ייקבע בהתאם להמלצותיהם ועמדותיהם של הלוקחים חלק בתהליך.
שר החינוך נפתלי בנט: "לאחר מסע הקשבה מעמיק, מערכת החינוך מוכרחה לעבור לתמונה מקיפה ועמוקה הרבה יותר. התמונה החינוכית תעודד הפנמה ערכית בקרב התלמידים של הבשורה והמסר שבהם אנו מאמינים במשרד החינוך - התנדבות בקהילה חשובה לא פחות משיעור בכיתה, ושאיפה למצוינות לימודית מוערכת לא פחות מזכאות לבגרות".
מצ"ב בנספח רשימת האשכולות על-פי חלוק

נספח רשימת האשכולות על פי חלוקה להישגים ערכיים והישגים לימודיים
תאריך:  17/05/2016   |   עודכן:  17/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישגי בתיה"ס ישקפו גם ערכים חברתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מגיב בספקנות על התקנות שהוציא שר האוצר לפיהן יש להוציא היתר בנייה בתוך 90 יום    "התקנות לא יעזרו במקרה שהיזם מבקש הקלות - וזה קורה ב-80 אחוז מהבניינים"
אלעזר לוין
דירות 4 חדרים יעלו בממוצע 875 אלף שקל, וכל קונה יקבל מענק של 40 אלף שקל    דירות 3 חדרים - 710 אלף שקל, פחות מענק    יואב את רמי תבנה 252 דירות, וכוכב הנגב תבנה 226 דירות    האוצר: הדירות יהיו זולות ב-34% ממחיר השוק
איתמר לוין
פרקליט הצמרת ביקש לדון שוב בעניינו של שודד שנדון ל-13 שנות מאסר - אך נאור קבעה: בפסק הדין אין שום הלכה חדשה, ודאי שלא כזו שראוי לקיים בה דיון נוסף
איתמר לוין
הכהן גזר שנתיים מאסר בלבד על מי שכבר הורשע בעבירות שוד    העליון הוסיף שנת מאסר וקבע: משקלם של הנימוקים לקולה היה רב מדי; רחמנות יתרה על השודד היא התאכזרות אל קורבנו
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי הודיע לבית המשפט כי לא יבקש להאריך את אישור המעצר המינהלי שבו נתון אטינגר כבר כשמונה חודשים    ישוחרר בפועל ב-1 ביוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il