אגף האירוח במשרד התיירות, האחראי להזמנת מי שיכולים לקדם את התיירות לישראל, אינו פועל לפי הוראות הדין - קובע (יום ג', 24.5.16)
מבקר המדינה,
יוסף שפירא.
בראש ובראשונה התגלו ליקויים מתמשכים בהתקשרויות של האגף עם ספקים: האגף לא קיים מכרזים פומביים כנדרש, והתקשרויותיו עם ספקים, בסכומים ניכרים, נעשו שלא על-פי החוק והתקנות; ההתקשרויות אינן עולות בקנה אחד עם תקנות המכרזים, אשר מאפשרות במקרים המתאימים להתקשר עם מציעים שבמאגר ספקים; אף שלא ניתן היה על-פי התקנות להקים מאגר ספקים, הכין המשרד מאגר כזה, - ואז לא פעל בהתאם להוראות הנוהל שקבע בעצמו.
עוד עולה מהדוח, כי האגף לא הקפיד על הגשת הזמנות לאישור בוועדת המכרזים לפני התקשרויותיו עם ספקים; אופן בחירת הספקים וניהול מאגרי הספקים על ידו היו לקויים, והמעקב שהיה עליו לבצע אחר תוצרי האירוח היה חלקי וחסר. שפירא מעיר בחומרה על כך שמשרד ממשלתי אינו פועל לפי הוראות החוק.
שפירא קובע, כי על משרד התיירות לנקוט בהקדם את כל הצעדים הדרושים כדי שאגף האירוח יפעל על-פי כללי מינהל תקין. על המשרד אף לפעול לכך שימוצו באופן מיטבי היתרונות הגלומים באירוח גורמים בעלי השפעה מחו"ל, ובהם תרומה לחשיפת התיירות לישראל ולשיפור תדמיתה.
בנושא אחר מצא המבקר, כי מאז 2010 ועד סיום הביקורת באוגוסט 2015, לא בוצעה במשרד התיירות ביקורת פנימית כמתחייב מחוק הביקורת הפנימית. לא נמצאו במשרד מסמכים שאפשר ללמוד מהם כי השרים שכיהנו בתקופה זו, סטס מיסז'ניקוב ו
עוזי לנדאו, והמנכ"ל הקודם התריעו על כך לפני המבקר הפנימי ונקטו צעדים כלשהם בעניין זה.
המבקר הפנימי לא דיווח מבעוד מועד למנכ"ל הקודם ולמנכ"ל הנוכחי על ביצוען בפועל של שתי בדיקות שהחל לבצע בשנת 2012, ואף לא דיווח להם, כי כבר הכין טיוטות של דוחות ביקורת בנושאים אלה. אף על-פי שלטענת המבקר הפנימי הוא חשף ליקויים קשים באחת מהבדיקות הללו, הוא החליט על דעת עצמו שלא להשלים את טיוטת הדוח שכתב בנושא. המשרד מעיר ללנדאו על כך שבחודשים מרס 2013 - דצמבר 2014 לא דרש מהמבקר הפנימי להמציא לו דוחות ביקורת שהכין כנדרש בחוק. כמו-כן העיר משרד מבקר המדינה למבקר הפנימי על תפקודו הכושל במשך שנים רבות אלה.
פרק נוסף עוסק באתר מופע המים בכינרת, שהיה פרויקט תיירותי וכלכלי משמעותי אשר שימש בשנים 2012-2010 פרויקט דגל בטבריה וזכה להצלחה רבה. אולם החברה למפעלי תיירות ועיריית טבריה לא טיפלו כראוי בתכנונו, בהקמתו ובתחזוקתו. היבט מהותי הקשור בתחזוקת הפרויקט, שניתן היה לצפות אותו מראש - העלאה והורדה של המזרקה על-פי השינויים במפלס הכינרת - לא הוסדר בעוד מועד. עקב כך טבעה המזרקה עם עליית המפלס, ובכך הושבתה פעילות הפרויקט מעט יותר משנתיים בלבד לאחר הקמתו; בינואר 2016, כשלוש שנים לאחר מכן, טרם חזר הפרויקט לפעילות.