X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סבור שיש להסדיר את הגט לפני פתרון בעיות הרכוש, כי "מפלס השנאה יורד אחרי הגט" מרחיב את הדיבור על כוחו של ההיתר בדגש על התרת עגונות
▪  ▪  ▪
יוסף. שחום עור במונסי [צילום: דוברות הכנסת]

"בחרנו דיינים שיודעים איך לפתור בעיות ולא למשוך אותן. יש נשים עגונות ויש בעלים עגונים; צריך להזדרז כמה שיותר". כך אומר (יום ד', 18.5.16) הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, בהשתלמות במכון להשתלמויות של לשכת עורכי הדין.
לדברי הרב יוסף, לדעתו עדיף להסדיר את הגט לפני הסדרת נושא הרכוש, שכן "מפלס השנאה יורד אחרי הגט". הוא אומר, כי לעיתים מנסים עורכי הדין למשוך את הזמן, מתוך מחשבה שהדבר ישתלם להם - והוא סבור אחרת. לדבריו, פעם אחת בלבד הרים את קולו בבית הדין - כאשר עורך דין ניסה להאריך את הדיון ולהשיג עוד ועוד, למרות שהכל כבר הוסכם ואף הוזמן הסופר לכתוב את הגט.
עוד אמר הרב יוסף, כי צריך כתפיים רחבות כדי להתיר "וזה מה שחיפשנו. הדיינים החדשים עובדים במלוא המרץ והולכים בקו של 'כוחא דהיתרא עדיף'". עם זאת הבהיר, שמשמעות הביטוי אינה שיש להתיר כמה שיותר, אלא שמי שמתיר - בקיא יותר ויש לו כתפיים רחבות יותר. הוא הרחיב את הדיבור על מקורות המציגים את עדיפות ההיתר, תוך שימת דגש על התרת עגונות.
הרב יוסף גם סיפר על תיקים בני שנים רבות, כולל בני 15 שנים ו-42 שנים, שגילה שעודם פתוחים בבית הדין הגדול כאשר נכנס לתפקידו לפני שלוש שנים. בין היתר, הוא התיר ממזרים לבוא בקהל וביקש מאביו, הרב עובדיה יוסף, שיחתום על הפסק - אך לא הספיק לקבל את החתימה לפני פטירת אביו. במקרה אחר, ביקש וקיבל הרב יוסף מידע מהמוסד על נעדר, איש מאפיה, כדי להתיר את אשתו מעגינותה.
הרב יוסף סיפר, כי בשנה שעברה התארח בקהילת מונסי שבארה"ב ונתן דרשה על הלכות פסח, בו "לפי הספרדים הכל מותר חוץ מחמץ, ואצל אשכנזים הכל אסור חוץ מתפוחי אדמה. כשיצאתי, קפץ עלי מישהו שחום עור כמו אובמה, כזה גבוה, וקצת נבהלתי. הוא אמר: כבוד הרב. טוב, הוא יודע עברית, קצת נרגעתי.
"הוא אמר: כבודו אמר שיש ספרדים ויש אשכנזים; אני, כשהתגיירתי, אמרו לי שיש תורה אחת. הסברתי לו, ואמרו לי שהוא יושב כל היום בבית המדרש ובקיא ב'ילקוט יוסף' יותר ממני [שחיברתי אותו]. הוא אמר: כבוד הרב, בוא נעשה שכולם יהיו ביחד. אמרתי לו: תירגע, כשיגיע המשיח - כולם יהיו אגודה אחת".

תאריך:  19/05/2016   |   עודכן:  19/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק  יוסף  עובדיה יוסף
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
טיסה של חברת התעופה המצרית - מפריס לקהיר - נעלמה לפנות בוקר מצגי המכ"ם    המטוס היה בגובה 11,300 מטרים בעת היעלמותו מהצגים    הרשויות המצריות שלחו צוותי חיפוש וחילוץ לאזור ההתרסקות המשוער
אביתר בן-צדף
הצבא הודיע כי אישר הצבה של 21 קצינות בחי"ר ובשריון    חיל הנחתים אישר בקשות של שתי נשים לשרת כרובאיות
יצחק דנון
תשעה עובדים בלשכת בית אל תובעים ממשרד הפנים 1.84 מיליון שקל, בטענה שאינם מקבלים שכר עידוד - בניגוד לעובדים בכל יתר לשכות רשות האוכלוסין
איציק וולף
ממשלת נתניהו צפויה לעבור סבב תיקים עם כניסת ישראל ביתנו    ייתכן שינוי גם בהרכב התיקים המוחזקים בידי הבית היהודי
איציק וולף
יו"ר המחנה הציוני תוקף בחריפות רבה את קודמתו בראשות העבודה שעמדה בראש המתנגדים לכניסה לממשלה וטוען כי התחננה להתמנות לשרה בממשלת נתניהו    "הגענו להבנות מרחיקות לכת ובהן הבטחה לתיק החוץ ומינוי עתידי של שר ביטחון מהמחנה הציוני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il