X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דברי השר הביטחון, משה יעלון בהתייחסו לראשונה לאפשרות כי יוחלף על-ידי אביגדור ליברמן הוסיף: מה זו מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? כחלון: ליברמן יבחן ויישפט רק על תפקודו כשר
▪  ▪  ▪
יעלון. מנווט עפ"י המצפן [צילום: דנה שרגא משרד הביטחון]

שר הביטחון משה יעלון התייחס (יום ה', 19.5.16) בכינוס של ראשי תנועות נוער בקריה לאפשרות כי יודח מתפקידו על-ידי ח"כ אביגדור ליברמן. "יש איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן - אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי. אבל זה בדיוק תפקידנו, ואם אני צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות", אמר השר יעלון.
בנאומו התייחס יעלון גם לצדדים השליליים שקיימים בחברה הישראלית - "בין אם זה טרור יהודי ותג מחיר, והתבטאויות כאלה ואחרות, אני שומע מה צועקים באצטדיונים וכן הלאה
. אלה שיוצאים בקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, אבל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול. אבל האבן כבר לא קטנה. שליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לשרת קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות שלי מובנות מאליהן".
מה זו מנהיגות?
יעלון הוסיף ואמר: "לרמב"ם היה ביטוי 'האמת תורה דרכה' ואני מאמין בזה, מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר בגלל זה, זה לא פופולרי, זה לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה וסקרים אחרים, אינני מאמין בזה.
"נשיאנו לשעבר אמר, 'סקרים זה כמו בושם - זה מריח היטב ומתנדף מהר'. ניווט על-פי מצפן הוא שריר וקיים. זו גם שאלה של מנהיגות, מה זו מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב?!, יש לנו המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב - זה לא לאפשר עגלי זהב, אלא להמשיך לנווט על-פי מצפן".
כחלון: "מתנגד לניסיונות לפסול את ליברמן"
שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון התייחס בישיבת סיעת 'כולנו' המיוחדת שנערכה בעיריית מעלות לאירועים הפוליטיים של הימים האחרונים. "כרגע, נראה כי המשא-ומתן עם "ישראל ביתנו", לפחות לפי השיחות האחרונות שהיו לי לפנות בוקר עם ראש הממשלה, עם ליברמן ועם יריב לוין – הולך לקראת הבשלה ואני מקווה שזה יסתיים בהקדם.
"מאז הדיווחים על מינויו הצפוי של חבר הכנסת אביגדור ליברמן לשר הביטחון יש קולות שמבקרים את מידת התאמתו לתפקיד. אני מתנגד ודוחה מכל וכל את הניסיון לפסול אישית את ח"כ ליברמן ולא אף אחד אחר לתפקיד כזה או אחר. יש לשפוט אותו, כמו כל שר אחר, על-פי ביצועיו והתנהלותו במסגרת מילוי תפקידו.
מדינת ישראל, ואני אומר את זה גם כחבר ממשלה, גם כחבר קבינט וגם כשר אוצר חבה חוב גדול לשר הביטחון משה יעלון. מדובר באדם בעל מניות רבות בביטחון ישראל ושותף מרכזי בהובלת התפיסה הממלכתית, הערכית, המוסרית והאחראית של מדינת ישראל. אני מקווה ומייחל כי השר יעלון ישולב בתפקיד בכיר ומרכזי בקואליציה וימשיך לתרום את תרומה הרבה לביטחון ישראל בכל הגופים הרלוונטיים. התרומה שלו היא קריטית לביטחון המדינה ולחברה.
השימוש הפוליטי שנעשה בימים האחרונים בצה"ל על-ידי גורמים פוליטיים מסוימים פוגע בביטחון המדינה. אני מתחייב שאמשיך לפעול בכדי לשמור על צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי. תנו לצה"ל לעשות את עבודתו להכניס את צה"ל לשיח הפוליטי לא מוסיף שום דבר לאף אחד ורק גורם נזק."
לבני: "ההיסטוריה לא תסלח לנתניהו"
"ההיסטוריה לא תסלח לנתניהו על הנזק שהוא עושה לישראל, והילדים שלנו לא יסלחו לנו אם נהיה עסוקים עכשיו בעניינים אישיים ומריבות פנימיות, אם נשתוק או נרים ידיים", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה, ח"כ ציפי לבני שהתייחסה למפץ הפוליטי. "כשנתניהו היה צריך לבחור בין מתינות לקיצוניות, בין דמוקרטיה ללאומנות, בין שלום לבידוד והידרדרות ביטחונית, הוא בוחר בבחירה הנוחה לו פוליטית - ימין קיצוני וציני - ולעזאזל הממלכתיות, האחריות והביטחון. הבחירה של נתניהו בליברמן היא לא בגלל שלא הצטרפנו - אלא כי זה מי שמתאים למדיניות הקיצונית שלו ולנו אסור היה להתאים את עצמינו להיות חלק ולתת גיבוי להשקפת העולם והמדיניות הזאת", הוסיפה.

תאריך:  19/05/2016   |   עודכן:  19/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
המציאות זזה,אחי
באום  |  19/05/16 14:18
 
- באמת הצלחת להוציא מהגבבה
קשה הבנה  |  19/05/16 15:47
 
- {{{הביטו באימן עודה ובליברמן
מי מהם נראה יהודי  |  19/05/16 16:04
 
- בוגי משלם על הגיבוי שנתן לאלוף
שבץ חלובה  |  19/05/16 16:16
 
- מדהים: בגימטריה יעלון = לבני
בבר  |  19/05/16 16:39
2
יעלון הקיבוצניק שהיה נטע זר
מוטי הקרייתי  |  19/05/16 15:36
3
בוגי טמבל העבירו מתפקיד ל"ת
כוכי  |  19/05/16 16:10
4
מצפון -ומצפן
עו"ד פכטר אברהם  |  19/05/16 16:18
5
ויש כאלה שלוקחים מונופול על המ
קורןנאוה טבריה  |  19/05/16 16:19
6
יעלון מנסה להציג עצמו כמוסרי
אבל המצב שונה  |  19/05/16 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איציק וולף
יו"ר המחנה הציוני תוקף בחריפות רבה את קודמתו בראשות העבודה שעמדה בראש המתנגדים לכניסה לממשלה וטוען כי התחננה להתמנות לשרה בממשלת נתניהו    "הגענו להבנות מרחיקות לכת ובהן הבטחה לתיק החוץ ומינוי עתידי של שר ביטחון מהמחנה הציוני"
מירב ארד
ראש המשלה נועד עם שר הביטחון בעקבות נאומו שבו קרא לקצינים להמשיך ולומר דברים גם אם חולקים על עמדות הדרג המדיני    השר שטייניץ: לא מבין את המניעים של יעלון    השרה רגב: שר הביטחון התבלבל
עידן יוסף
מדוע אצה הדרך של שר האוצר לקדם שבוע עבודה המקוצר אחת לחודש, בו-בזמן שבנושא דנה ועדה בינמשרדית שהקימה הממשלה ואמורה להגיש המלצותיה בחודש הבא?
אלעזר לוין
אחרי שנה של תסכול, הצליח שר השיכון להראות לבוס המפלגתי שלו, שגם הוא יכול לשלוף ציפורניים, ולהיות שותף במדיניות הקרקעות - נושא שכחלון דחק אותו ממנו בשנה האחרונה
איציק וולף
ראש הממשלה הכריז שבכוונתו לפנות למפלגת ישראל ביתנו, החברה באופוזיציה, ולהציע לה להצטרף לממשלתו    ליברמן: ספין של נתניהו, כשתהיה פניה רצינית - אתייחס
רשימות נוספות
ועדת מנכ"לים תטפל במילואימניקים  /  עידן יוסף
דוברי ממשלה יוזהרו מדיווח בשבת  /  עידן יוסף
בג"ץ אישר מינוי דרעי לשר הפנים  /  איתמר לוין
נתניהו גוזר קופון  /  יוני בן-מנחם
לא צריך יותר משתי שורות  /  איתמר לוין
ממשלת אחדות - מחזון למציאות  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il