X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות קרטל במכרז לתחזוקת התחנות הממוחשבות של השירות המטאורולוגי: שלושה חודשי עבודות שירות ליוסף זיידמן וחודשיים לגיא פרנקל
▪  ▪  ▪
מקרה קל [צילום: השרות המטאורולוגי]

חודשיים ושלושה חודשים של עבודות שירות - אלו העונשים שהטילה (יום ה', 14.7.16) שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, על מי שביצעו קרטל במכרז השירות המטאורולוגי לתחזוקת 86 התחנות הממוחשבות שלו, אשר התקיים בדצמבר 2010.
מנכ"ל מר טלקום, יוסף זיידמן, נדון לשלושה חודשי עבודות שירות ולקנס של 150,000 שקל. מנכ"ל אינווירומנג'ר, גיא פרנקל, נדון לחודשיים עבודות שירות ולקנס של 100,000 שקל. שלוש החברות שהיו צד לקרטל נקנסו ב-250,000 שקל כל אחת.
האירוע עליו נסב כתב האישום היה פגישה בין זיידמן לפרנקל במשרדו של הראשון, שעות בודדות לפני מועד הגשת ההצעות - 8.12.10. עם פתיחת ההצעות גילתה ועדת המכרזים, כי אינווירומנג'ר הגישה שתי הצעות שונות - האחת מודפסת והאחרת בכתב יד. חברי הוועדה התרשמו, כי שתי החברות חילקו ביניהן את המכרז, כך שחברת מר תזכה בעבודות בצפון הארץ ואינווירומנג'ר - בדרומה.
זיידמן ופרנקל לא הכחישו את קיום הפגישה וטענו שלא נעשה בה דבר בלתי חוקי - אך פרידמן-פלדמן קבעה, כי בפגישה זו סוכם על הקרטל שבא לידי ביטוי בהצעות שהוגשו בפועל רבע שעה לאחר סיומה. לדבריה, הראיות הנסיבתיות מלמדות על מטרת הפגישה ועל תוכנה; בין היתר מדובר במועד הפגישה ובזהות המשתתפים בה, בכך שנציגי שתי החברות הגיעו כאשר בידיהם טפסי הצעות ריקים ובכך שהצעתה של אינווירומנג'ר שונתה באופן מהותי ברגע האחרון.
פרידמן-פלדמן מציינת, כי למרות החומרה בה התייחסו בתי המשפט לעבירות הגבלים עסקיים - כמעט ולא נגזרו מאסרים בפועל על עבירות אלו. המקרה הנוכחי היה קל מאחרים: "לפנינו אירוע חד-פעמי שכל כולו התמצה בפגישה אחת שנערכה בין הצדדים; ההסדר נערך בין שני צדדים בלבד; ההסדר לא היה מתוחכם ומתוכנן; ההסדר התגלה לבסוף ולא יצא אל הפועל, כך שאף אחד מהצדדים לא הרוויח ממנו. משכך גם לא נגרם כל נזק".

תאריך:  15/07/2016   |   עודכן:  15/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות על קרטל מטאורולוגי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חבר הכנסת לשעבר יפרוש מהליכוד וימסור את טופס ההתפקדות שלו למפלגת הבית היהודי    "הבית של הספרדים הוא הבית היהודי. הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה, באמת"
איתמר לוין
100 פצועים, מהם לפחות 18 במצב קשה, בפיגוע שביצע צרפתי יליד תוניס    נסע לאורך 2 ק"מ בין חוגגי יום הבסטיליה    הולנד: המדינה כולה נמצאת תחת איום הטרור האיסלאמי    משרד החוץ: אין ישראלים בין הנפגעים
אלעזר לוין
לאחר שהשמאי ספקטור מצא פער של 350 מיליון שקל בין התחזית למציאות בפרויקט שרונה, התחייבה מינהל מגורים לוותר על רוב הרווח ודמי היזום, אם הקונים יחויבו להוסיף יותר מ-10% למחירי הדירות והנכסים
אביתר בן-צדף
מפקד הפיקוד המרכזי האמריקני היה על סיפון ספינה אמריקנית בתקרית    בשנה שעברה היו יותר מ-300 תקריות בין ספינות של חיל הים האמריקני לבין ספינות אירניות, אך רק כעשירית מהם גלשו למאפיינים מסוכנים    השנה כבר היו כ-250 תקריות כאלו
אלעזר לוין
יחתמו על הסכם לבניית 5,500 דירות - התוכניות לבניית הרוב המכריע של הדירות אושרו אתמול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il