X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גד ליבמן תבע מהבנק 4 מיליון שקל, בטענה שהוא אשר הגה את התוכנית - אך בבית המשפט הוכח שהוא העתיק רעיון קיים, הציג רעיונות בלתי ישימים ועשה זאת לאחר שהבנק יזם תוכנית נרחבת בהרבה
▪  ▪  ▪
הבדלים ניכרים

גד ליבמן העתיק רעיון של בנק אמריקה, הציג לבנק דיסקונט רעיונות בוסריים וחובבניים - ואז טען שהוא אשר המציא את תוכנית "מפתח דיסקונט". בפועל הוכח, כי התוכנית באה לעולם לפני שליבמן פנה לבנק ולחברת כרטיסי האשראי כאל שבבעלותו. כך קובע (18.5.16) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה פרגו.
ליבמן תבע מהבנק ומכאל פיצוי של 4 מיליון שקל, בטענה שהוא הציע להם את אחד המפתחות - עיגול של סכום הרכישה בכרטיס האשראי, כך שההפרש ישמש להשקעה עבור הלקוח. פרגו קובע כבר בראשית פסק הדין, כי הוכח שליבמן לא היה אבי רעיון זה, שהוא רק אחד משבעת ה"מפתחות" שבתוכנית, וכי "מפתח דיסקונט" הוא פיתוח של הבנק ושייך לו לבדו. זאת ועוד: הרעיון שיישם דיסקונט שונה מהותית מזה שהציע ליבמן מאוחר יותר לכאל.
מדבריו של פרגו עולה, כי ליבמן הוא כזבן שיטתי: "התרשמתי שהתובע, במסגרת חיפושיו אחר יוזמות אותן יוכל להציע/למכור לאחרים, נחשף באמצעות האינטרנט או באמצעים אחרים לרעיונות ולמיזמים של אחרים בנושא זה, כשהוא בוחר לאמץ ולהציג אותם כרעיון/'קונספט' שלו". ליבמן הגיש בקשה מקדמית לרישום פטנט, אך גם בה כלל קטעים שהעתיק מהמיזם של בנק אוף אמריקה, אך הוא ופרופ' אסף סוקולובסקי שערך את המסמך לא ציינו עובדה זו.
סוקולובסקי לא הכחיש שידע שמדובר בהעתקה, ואף אישר שאמר זאת לליבמן, אך טען שיצא ידי חובה בציון המקור בחלק המתאר את "הרקע של ההמצאה". פרגו קובע שלא היה די בכך, במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בהליך מקדמי שאינו נבדק, ושכל מטרתו היא לאפשר לממציא להגיש במשך שנה בקשה מסודרת לפטנט. עוד הוכח, כי כבר באותו שלב אמרו לליבמן באי-כוחו שלא יוכל לרשום פטנט משום שמדובר בהעתקה, ואכן בסיומה של אותה שנה לא נעשה דבר לצורך הרישום עצמו.
ליבמן טען שברעיון שלו היו תוספות מקוריות משמעותיות לרעיון של בנק אוף אמריקה, אך פרגו קובע: "הוכח שפנני ש'ההבדלים המהותיים' או התוספות להם טוען התובע, לאו תוספות הן, אין בהם כל חידוש, הם בלתי מקצועיים, בלתי ישימים ולא כלכליים במערכת הבנקאות, וגם לא יושמו ב'מפתח דיסקונט'".
לאורך עמודים רבים מראה פרגו, כי הרעיונות שבבסיס "מפתח דיסקונט" גובשו לפחות שנה לפני שליבמן שלח לבנק את רעיונותיו - שכאמור היו שונים מהותית ובלתי ישימים. ליבמן גם לא שלח לבנק מידע של ממש, שכן הוא התנה זאת בהתחייבות של הבנק לשמירת סודיות - דרישה שדיסקונט דחה. ואילו לכאל שלח ליבמן את רעיונותיו רק באוקטובר 2009, הרבה לאחר שהסתיים פיתוח "מפתח דיסקונט", וגם בהם לא היה כל חידוש.
פרגו דחה את טענתו של ליבמן לפיה יש לראות את דיסקונט וכאל כגוף אחד, ולהסיק שהצגת התוכנית בפני כאל משמעותה הצגתה בפני דיסקונט. לדברי פרגו, מדובר בשני גופים נפרדים שלעיתים גם מתחרים ביניהם, ליבמן ידע זאת ולכן פנה לכאל לאחר שדיסקונט דחה את פנייתו. גם כאל - כמו דיסקונט - בדקה רעיונות של עיגול כספים, פקדונות וחסכונות חודשים רבים לפני שליבמן פנה אליה.
ליבמן המשיך להתנהל במהלך הדיון בתביעתו כאילו מדובר בקונספט שלו, למרות שלא הביא כל ראיה לכך - ממשיך פרגו. המידע על עיקרי תוכנית "מפתח דיסקונט" היה בידי הציבור לפני שליבמן פנה לכאל, והוכח שהיה זה הבנק הציג את עיקרי התוכנית בפני כאל לצורך שיתוף פעולה תפעולי ביישומה. ליבמן חויב בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את ליבמן ייצגו עוה"ד אילן שביט-שטריקס, יניב סטל ושאול פלדשו, ואת דיסקונט וכאל - עוה"ד אמנון לורך וניר רוזנר.

תאריך:  22/05/2016   |   עודכן:  22/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעתיקן טען שיזם את "מפתח דיסקונט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הסכום הנתבע: 300 מיליון שקל    הטענה: מצגי שווא שגרמו לדחיית הצעת הרכש של מיילן, כאשר למעשה בכירי פריגו מבקשים לשמור על מעמדם
איתמר לוין
ועדת השרים לחקיקה אישרה: 200 רשויות מקומיות יצטרפו ל-50 הרשויות, בהן יהיו רק תיקי ברירת משפט - מה שיביא לתשלום מראש של הקנסות ויפחית את העומס על בתי המשפט
עומרי כהן
מנכ"ל אפריקה ישראל באסיפת מחזיקי האג"ח: "לבייב ברוסיה ומנהל מגעים עם הבנקים ומנסה לעדן את הגזירות ולהגיע להישגים"
אלעזר לוין
השמאי כהן: "להפסיק את הגימיק של מחיר למשתכן, שמביא לאמיתו של דבר להתייקרות הדירות. המחירים עולים זו השנה העשירית ברציפות"
אלעזר לוין
הרווח נטו לבעלי המניות של אפריקה-ישראל-נכסים הגיע ברבעון הראשון של 2016 לכ-154 מיליון שקל    הכנסות החברה גדלו ב-171% ל-313 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il