X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אפרים מנשה, שעסק בעבר בתחום המזל"טים, ביקש לתבוע 19 מיליון דולר בטענה להפרת הסכם בתחום זה ביהמ"ש: לא היה הסכם וההחלטה שלא לתבוע נופלת בתחום "שיקול הדעת העסקי"
▪  ▪  ▪
ייצוא למדינה אנונימית [צילום: AP]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, דחתה (3.5.16) בקשה לאישור תביעה נגזרת ב-19 מיליון דולר נגד התעשיה האוירית, שבמרכזה עמדה עסקת ייצוא מזל"טים למדינה ששמה לא נזכר.
את הבקשה הגיש אפרים מנשה, שהיה בעבר בעליה ומנהלה של חברת אמית שעסקה בפיתוח מל"טים וטילים. כיום נמצאת החברה בשליטתו של אהרון פרנקל, באמצעות חברת יוויז'ן אייר. מנשה טען, כי ביולי 2005 נחתם הסכם בין אמית לתע"א, במסגרתו התחייבו שתי החברות שלא להתחרות זו בזו בתחום המזל"טים בשתי מדינות, ובתמורה הייתה אמורה אמית לקבל מתע"א 15% מעבודותיה באותן מדינות. לדבריו, תע"א הפרה את ההסכם כאשר חתמה על הסכם עם אחת המדינות, ואמית סירבה לתבוע אותה.
תחילה קובעת רונן, כי החלטתה של אמית שלא לתבוע את תע"א התקבלה בצורה ראויה. לדבריה, יש להחיל את כלל "שיקול הדעת העסקי" גם במקרים כאלו, ולא רק על החלטות שוטפות של הדירקטוריון. עוד נקבע, כי מר דובסטר, שהיה אז הדירקטור היחיד באמית, לא היה נגוע בניגוד עניינים למרות היותו גמלאי של תע"א, שכן תביעה נגד החברה לא הייתה פוגעת בזכויותיו האישיות. גם פרנקל לא היה בניגוד עניינים, למרות עסקיו האחרים עם תע"א, שכן הכנסת 19 מיליון דולר לקופתה של חברה שבבעלותו המלאה הייתה גם אינטרס שלו.
בהמשך קובעת רונן, כי לא נחתם הסכם מחייב בין אמית לבין תע"א, ולו רק לנוכח העובדה שתע"א לא צירפה את חתימתה לאותו מסמך מיולי 2005. בפיה של רונן ביקורת על יצחק ניסן, שהיה אז מנכ"ל מב"ת ומאוחר יותר מנכ"ל תע"א, אשר העביר למנשה מסרים כפולים: מצד אחד הוא חתם בראש המסמך ובראשי תיבות בכל עמוד, ומצד שני - הותיר לעצמו פתח נסיגה כאשר לא חתם כנדרש בסופו של המסמך. אולם אומרת רונן, לכל היותר יש לאמית עילת תביעה נגד ניסן על חוסר תום לב, ולא נגד תע"א.
עוד נקבע, כפי שטענה תע"א, כי בין הצדדים לא הוסכם סופית מה תהיה התמורה שתקבל אמית. בכל מקרה, מוסיפה רונן, ההסכם בין תע"א למדינה הזרה נחתם רק בפברואר 2009, בעוד אפילו אם היה הסכם בינה לבין אמית - הוא הסתיים ביולי 2008. לבסוף נקבע, כי מנשה הגיש את הבקשה בחוסר תום לב, שכן הוא היה יכול לתבוע בעצמו את תע"א כאשר היה בעליה ומנהלה של אמית. מנשה חויב בתשלום הוצאות בסך 75,000 שקל.

תאריך:  23/05/2016   |   עודכן:  24/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רות רונן / Ruth Ronen
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת המובילה בתחום הייצוגיות בשוק ההון קובעת: חברת דירוג חבה בחובת זהירות כלפי המשקיעים המסתמכים עליה, אך יש להיזהר מאפקט מצנן שימנע ממנה לבצע את עבודתה
מירב ארד
יעבור לקריאה שנייה ושלישית בממליאה בימי הקרובים    החוק יחייב עסקים לספק הודעת חוב מסודרת ומפורטת שמסיברה את מקור החוב ולצרף אסמכתאות לעצם התקשורת הצרכן
מחלקה ראשונה
בעיר ג'בלה נהרגו לפחות 45 בני אדם, ככל הנראה מפיגועי התאבדות    שלושה פיצוצים לפחות הרעידו את העיר טרטוס וגרמו למותם של יותר מ-20 בני אדם
אבי בליזובסקי
חלק מהמשתתפים בכנס אפקה להנדסה טענו כי המצב גרוע    לדעת אחרים מדובר בהגזמה    שלמה פשקוס, רפרנט תחום ההיי-טק במשרד האוצר: "לא לכל תפקיד במו"פ צריך את השפיץ של בוגרי הטכניון"
מירב ארד
הפרקטיקה של דחיית תשלומים מקשה במיוחד על עסקים קטנים ובינוניים, החסרים את היכולת והחוסן הפיננסי להמתין פרקי זמן ממושכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il