X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה בקשתו של מוטי בן-משה להורות לנאמני הרשת להציג בפני אסיפות הנושים גם את הצעתו לרכישתה סולברג: הנאמנים הם שהוסמכו לגבש את ההצעה הטובה ביותר
▪  ▪  ▪
בן-משה. ערעורו נדחה [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, דחה (יום ג', 24.5.16) את ערעורו של מוטי בן-משה על מכירת רשת מגה לחברת יינות ביתן תמורת 455-405 מיליון שקל.
בן-משה - הרוכש המיועד של אלון רבוע כחול, חברת-האם היוצאת של מגה - התמודד גם הוא על הרשת. אולם הנאמנים - עוה"ד אהוד גינדס ואמיר ברטוב ורו"ח גבי טרבלסי - המליצו למכור אותה ליינות ביתן. סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, קיבל את ההמלצה והורה להביא את הצעת יינות ביתן לאישור נושי הרשת.
בערעורו ביקש בן-משה להורות לנאמנים להציג גם את הצעתו בפני הנושים, לצידה של הצעת יינות ביתן. בדחותו את הערעור אומר תחילה סולברג, כי ספק רב אם בכלל יכול בן-משה לערער כרגע על החלטתו של שילה, שכן אין המדובר עדיין באישור סופי של המכירה ליינות ביתן, אלא כאמור רק בהבאתה לאישור הנושים - היכולים לדחותה. ערעור ניתן יהיה להגיש אם וכאשר יתן שילה אישור סופי למכירה, לאחר שהנושים יאשרו אותה - אומר סולברג.
"לפי לוחות הזמנים שקצב בית המשפט המחוזי, ככל שהמכירה ליינות ביתן תאושר הן על-ידי הנושים, הן על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים - תיהפך החלטת בית המשפט לסופית בזמן קצר ביותר. נדמה כי במועד זה, כשמלוא התמונה תיפרש לפני ערכאת הערעור, יהא מוצדק לדון לעומקן בטענות שמעלים המבקשים, ככל שיעמדו עליהן. אמנם, בנסיבות העניין אף הזמן הקצר הזה לבטח שווה כסף, אולם אינני סבור כי המתנה להחלטה החלוטה של בית המשפט תגרום למבקשים נזק של ממש", אומר סולברג.
לצד זאת, גם לגופם של דברים קובע סולברג שדינו של הערעור להידחות. הוא מזכיר, ששילה הסמיך את הנאמנים לנהל מו"מ על מכירת מגה ולהמליץ לנושים על ההצעה הטובה ביותר לדעתם - וזה מה שעשו הנאמנים. לדבריו, "משהוגדרה סמכותם של הנאמנים, אין בית המשפט שם את עצמו בנעליהם אלא בוחן את סבירות הפעלת שיקול דעתם".
סולברג מוסיף: "במסגרת הבראת חברה יש ליתן את הדעת למגוון רחב של שיקולים, כגון איתנותו הכלכלית של המציע, סוגיות של הגבלים עסקיים, מצבם של העובדים, ואף טובת המשק בכללותו. ברירת ההצעה העדיפה ביותר דורשת, מחד-גיסא, את ראיית הדברים כמכלול, ומאידך-גיסא, יכולת מקצועית לשאת ולתת עם כלל המציעים לשם שיפור מצבם של כלל הגורמים הרלוונטיים. תפקיד זה הטיל בית המשפט על הנאמנים.
"אם כן אפוא, לא הנושים הם אלו אשר מגבשים את הסכם המכר כי אם הנאמנים, בהתאם למינוי שנתן בית המשפט; הנושים רשאים שלא לאשר את ההסדר, אולם אין חובה שבדין להניח לפניהם את מלוא האפשרויות שהוצעו לנאמנים". קביעה לפיה הנאמנים צריכים להניח בפני הנושים את כל ההצעות שקיבלו "תרוקן מתוכן את משמעות התפקיד שהוטל על הנאמנים, והיא גם מנוגדת לרציונל שבבסיס המינוי". בן-משה חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.

תאריך:  24/05/2016   |   עודכן:  24/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נושי מגה יצביעו רק על ביתן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פסיקה הזויה
ארי כספי  |  24/05/16 15:58
 
- על מה לדעתך חולם בן משה פגעת ל"ת
זינגלה  |  24/05/16 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגה - המשבר
איתמר לוין
בית המשפט הורה לממונה על ההגבלים להודיע לו תוך שבועיים מהי עמדתה בנוגע לעסקה    השופט אילן שילה: היו מי שהמתינו על הגדר ורק אז שיפרו את הצעותיהם
אלה לוי-וינריב
נאמני מגה בדיון בביהמ"ש בהצעת יינות ביתן: "מגה היא הסחורה הכי חמה בעיר    הסיבה המרכזית לכשל ברשת היא ניהול כושל וניגוד עניינים פנימי"
איתמר לוין
השופט שילה הורה לרשות להגבלים עסקיים לשלוח נציג שיביע את עמדתה בנוגע להצעת הנאמנים למכור את הרשת ליינות ביתן
איתמר לוין
תומך בהצעת הנאמנים לרשת    רמי לוי שיפר את הצעתו ב-90 מיליון שקל וטוען שהיא הטובה ביותר כעת    הנאמנים: הממונה על ההגבלים לא תאשר המכירה ללוי; טוענים שבנק הפועלים מבקש לסייע לבן-משה משיקולים שאינם נוגעים למגה
איתמר לוין
טוען שהצעתו עדיפה על פני זו של יינות ביתן, שלדבריו אינה אלא אופציה התלויה בכך שהבנקים יעניקו לה מימון לרכישת הרשת    מוכן לשלם 330 מיליון שקל, לעומת 455-405 מיליון שקל שבהצעת ביתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il