X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט רון שפירא מוסיף: עודף הדרישות הרגולטיביות ומטלות המוטלות על היזמים מוביל לעליית עלויות הבנייה ובפועל חותר תחת המדיניות להורדת עלויות הבנייה ומחירי הדיור
▪  ▪  ▪
שפירא. חוסר תיאום

"לא ניתן שלא להתרשם מהקושי המוטל על היזם אשר עליו להתמודד עם גורמי רגולציה שונים שאינם עובדים בתיאום אחד עם השני, מציבים בפניו דרישות סותרות ומבלבלות. נוצר גם הרושם של עוינות גורמי שלטון כנגד היזם הפרטי, במובן זה שרואים ביזם כמי שמנסה לחתור תחת סדרי השלטון התקינים". כך אומר (יום ד', 25.5.16) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא.
שפירא ממשיך בביקורתו יוצאת הדופן: "אין חולק כי היזם פועל כדי להצליח בעסקיו ולהשיא רווחים. אולם בכך אין פסול כל עוד הוא ממלא אחר הוראות החוק, משלם מיסים על רווחיו ופועל כדין. האווירה העסקית כפי שנחשפה בפנינו לפיה רואים ביזם כגורם שמטרתו להפר חוק, אינה ראויה, אינה נדרשת ובמקרה שבפנינו גם לא במקומה".
הדברים נכללו בהחלטתו של בית הדין למים, הפועל בראשותו של שפירא במסגרת בית המשפט המחוזי בחיפה, לקבל עתירה נגד רשות המים והביוב. הרשות דרשה מיזמי בניין ביפו להשקיע 1.7 מיליון שקל בניקוי מי תהום מתחת לבניין, לאחר שהתגלו בו חומרים מסוכנים. שפירא קבע, כי לא היה כל יסוד לדרישה זו:
"בחומר הראיות שהוגש לא היו ממצאים המצביעים על שינוי בתכונותיהם של מי התהום העמוקים והמשיבה לא הראתה כי העוררים הם מי שגרמו לאותו זיהום. לא הובאה בפנינו תשתית התומכת בקשר בין הזיהום הנטען לבין הפעולה שבוצעה על-ידי העוררים ולכן יש לקבל את טענת העוררים כי לא התקיימו התנאים המקימים למנהל המשיבה סמכות ליתן את הצו שניתן, שכאמור היה עליו להינתן נגד מי שגרם לזיהום".
בשולי ההחלטה התייחס שפירא למסלול הייסורים שנאלץ לעבור יזם נדל"ן פרטי: "בדיון בפנינו התגלה חוסר תיאום בין גורמי ממשלה וגורמי הרשות המקומית בכל הנוגע להסדרת התנאים הנדרשים מהיזם, לשם ביצוע פרויקט הבנייה. היזם מתטלטל בין גורמים שונים: רשות המים, המשרד להגנת הסביבה, רשות הרישוי העירונית, יחידת איכות הסביבה ברשות הרישוי וגורמי הוועדה לתכנון ובנייה. כל אחד מהגורמים הנ"ל מציב בפניו דרישות שונות שחלקן סותרות זו את זו, או למצער יוצרות בלבול ואי בהירות".
לדברי שפירא, "עודף הדרישות הרגולטיביות ומטלות המוטלות על היזמים מוביל לעליית עלויות הבנייה ובפועל חותר תחת המדיניות המוצהרת של ממשלת ישראל להורדת עלויות הבנייה ומחירי הדיור. מצאנו לנכון להעיר גם במקרה זה כי ריבוי הדרישות הסותרות מהיזם וההליכים שהוא נדרש לעבור, גורמים בפועל לייקור עלויות הבנייה, הכל בניגוד למדיניות המוצהרת".
נציגי הציבור שאול שטרייט וישראל מנצל הסכימו עם שפירא. את יזמי הבניין ברחוב בן עזריה 10 - חברות בן עזריה, אדני אופיר ותדהר יזמות ועוה"ד תדהר צור ואופיר כהן - ייצגו עוה"ד סיני אליאס וכרמית ברנשטיין.

תאריך:  25/05/2016   |   עודכן:  25/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון שפירא / Ron Shapira
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עוינות של גורמי שלטון ליזם הפרטי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רון שפירא שופט אמיץ.
משפטן  |  25/05/16 18:33
 
- כן ירבן כמותו
שפרירית  |  26/05/16 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המחוזי הפחית שנה מעונשו של גמליאל חסין, שהעלים 2.7 מיליון שקל מהכנסותיו, וקבע שירצה 18 חודשים    מציין את הנסיבות האישיות ואת ההסדר עם רשות המיסים, לצד חומרת העבירה
עידן יוסף
ועדת הפנים סירבה להפוך את צו הכניסה לישראל לקבוע והאריכה את הוראת השעה עד סוף 2016    יו"ר הוועדה: נאשר צווים רק לאחר דיון מעמיק
עידן יוסף
דיון סוער בהצעת חוק להגברת השקיפות    ח"כ ענת ברקו: האינטרס של העמותות, הוא חתרנות ודה-לגיטימציה    יועמ"ש הוועדה: "אין הכרח שבהגברת חובת הדיווח, תהיה תוספת שקיפות, אלא יש בה השפלה"
עידן יוסף
מבקר המדינה בוועדה לביקורת: משרד המשפטים השתמש במינויים-זמניים, ללא מכרז, פי ארבעה יותר ממשרדים אחרים
עידן יוסף
נושא הביקורת הראשון בו יתקיים הפיילוט - טיפול בקשישים סיעודיים    מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור-יוסף: אין להשוות בין גיל הפרישה של נשים וגברים    יו"ר מגדל דנינו על הסעיף להגדלת הפנסיות בהסכם הקואליציוני: לא יכול להיות שפתאום צצים 1.5 מיליארד שקלים לנושא זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il