X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ד"ר שלמה פלכטר מבית החולים אסף הרופא סבר שהיה קשר בין שירות צבאי לבין התפרצותה של טרשת נפוצה - אך בית המשפט קבע שהוא העלה טענות עובדתיות ללא תימוכין
▪  ▪  ▪
פלכטר. לא הוכיח שיש אסכולה

בית המשפט המחוזי בחיפה סומך את ידיו (15.5.16) על החלטת אגף השיקום במשרד הביטחון ודוחה חוות דעת של ד"ר שלמה פלכטר - נוירולוג בכיר בבית החולים אסף הרופא, חוקר בתחום הטרשת הנפוצה ומרצה באוניברסיטת תל אביב.
ק"ש שירתה כקצינת תקציבים בחיל התקשוב וטענה, כי מחלת הטרשת הנפוצה ממנה היא סובלת נגרמה כתוצאה מן הלחצים שהיו מנת חלקה בשירותה הצבאי. אגף השיקום במשרד הביטחון דחה את תביעתה, וכך גם ועדת הערר. השופטת תמר נאות-פרי הגיעה למסקנה, כי אין מקום להתערב בממצאי ועדת הערר, כולל בביקורתה על חוות הדעת שהגיש פלכטר מטעמה של הקצינה.
נאות-פרי אומרת כי הוועדה קבעה כממצא עובדתי שתנאי שירותה של ק"ש לא היו חריגים והיא לא הייתה נתונה ללחץ נפשי מיוחד, וכי לא הוכחו כמעט כל הגורמים למחלה להם טענה. "הטענות לגבי מכלול גורמים אלו הועלו ללא כל תימוכין בחוות הדעת של המומחה הרפואי מטעם המערערת", מצאה הוועדה ונאות-פרי מסכימה איתה.
לדברי נאות-פרי, "יש לאמץ את קביעת הוועדה לפיה אף אם אכן נחשפה המערערת לתנאי לחץ אשר ייחודיים לשירותה הצבאי ואף אם המדובר בלחץ חריג ובלתי סביר, אזי שלא הוכח הקשר הסיבתי הנדרש בין תנאי הלחץ לבין פרוץ המחלה בהיבט הרפואי. בהקשר זה סקרה הוועדה את שלוש חוות הדעת אשר הוגשו ע"י המומחה מטעם המערערת [פלכטר] למול שלוש חוות הדעת אשר הוגשו ע"י המומחה מטעם המשיב (פרופ' מנחם שדה, מומחה לנוירולוגיה), ומסקנת הוועדה הייתה כי אין בחוות הדעת של ד"ר פלכטר כדי ללמד על קיומה של אסכולה בדבר קשר סיבתי בין תנאי לחץ לבין פרוץ מחלת הטרשת הנפוצה.
"הוועדה מציינת, כי חוות הדעת של ד"ר פלכטר אינן כוללות הפניות למאמרים או אסמכתאות רפואיות בדבר אסכולה רפואית התומכת בגישת המערערת, ולאחר סקירה מפורטת של כל חוות הדעת מסקנתה הינה כי לא עלה בידי המערערת להוכיח קיומה של אסכולה רפואית התומכת בגישתה וכי יש להעדיף את חוות הדעת של פרופ' שדה (המבוססות על ספרי לימוד נפוצים וספרות רפואית עדכנית מאשר האסמכתאות אשר עליהם התבסס ד"ר פלכטר)". נאות-פרי מאמצת גם מסקנה זו של ועדת הערר.
נאות-פרי עצמה סוקרת את עיקרי חוות הדעת של פלכטר ומסכמת: "יש מחקרים בהם אותרו ממצאים לגבי קורלציה, יש מחקר ובו ממצא לגבי השפעה אפשרית, יש מחקר לגבי כך שסטרס אולי קשור למהלך המחלה, יש מחקר לגבי כך שסטרס עלול להחליש את מערכת החיסון והחלשתה עלולה לגרום לפרוץ המחלה דא עקא, ש'השורה התחתונה' היא, שדרושים מחקרים נוספים ושלא נמצא קשר סיבתי מובהק" בין לחץ נפשי לבין התפרצותה של טרשת נפוצה. השופטים ריבי למלשטריך-לטר ואמיר טובי הסכימו עם נאות-פרי.

תאריך:  26/05/2016   |   עודכן:  26/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה חוות דעת של נוירולוג בכיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השנה נרשמו ריכוזים נמוכים של חלקיקים בתחנות הניטור באזור גוש-דן, זאת לאור צמצום השטחים הפתוחים בתוך הערים
עידן יוסף
צוות משימה שיורכב מנציגי משרדי הכלכלה והאוצר והארגונים ידון בשלושת החודשים הקרובים בקידום מערך מעונות ובמעמד המטפלות
איציק וולף
דוח ביקורת רשמי של משרד הבריאות קובע כי החוסים במוסד הסיעודי-גריאטרי בית האלה שבבית שמש שוהים שם בתנאי זוהמה קיצוניים    "עם הכניסה למוסד, ריח חזק של שתן וריחות רעים נוספים עמדו באוויר"    מטפלים במוסד אינם מחליפים כפפות בין מטופל למטופל, במחלקה סיעודית נמצאו מטופלים הסובלים מפטרת שנגרמה מהתנהלות לא הגיינית של המטפלים    רישיון המוסד הוגבל לשלושה חודשים ונאסרה קבלת מטופלים חדשים
עידן יוסף
שרת המשפטים הודיעה שתפעל לכך שחשיפת הפרוטוקולים שאמורים להיחשף רק בעוד 55 שנים ייחשפו כעת, אך כדי לעשות זאת נדרשת החלטת ממשלה
יואב יצחק
בלעה כדורים רבים ואיבדה את הכרתה    בני משפחתה פינו אותה בבהילות לבית החולים    הרופאים ממתינים להתעוררותה על-מנת שניתן יהיה לאבחן האם נגרם לה נזק חמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il