X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נכדו של חסיד אומות העולם: "הסבים שלנו עשו מה שהיו צריכים לעשות. אם חלילה נקלע לאותו מצב נפעל בדיוק כמותם" יהב: "הבחירה להושיט יד לזולת בשעתו הקשה ביותר היא הבחירה האנושית והמוסרית ברמה הגבוה ביותר לה נדרש האדם"
▪  ▪  ▪
מימין בני משפחת ווליוטיס האחים לונגליס, הלני ומיכאליס, משמאלו של ראש העיר הנכד אפיסטוליס ווליוטיס - הנקרא ע"ש סבו חסיד אומות העולם [צילום: צבי רוגל דובר עיריית חיפה]

ראש העיר יונה יהב, קיים השבוע בלשכתו קבלת פנים מרגשת לבני משפחת ווליוטיס - לונגליס, הלני ומיכאליס, להם יוענק [יום ג', 31.5.16] אות חסיד אומות העולם להוריהם אפוסטולוס ומריה ווליוטיס ז"ל.
בני משפחת ווליוטיס הגיעו לישראל מיוון ביוזמת ובמימונם של בני משפחת חכים שהוריהם ניצלו על-ידי בני משפחת ווליוטיס. אבי חכים, עובד עירית חיפה שיזם ומנהל את פרויקט חיפה - סלוניקי, במסגרתו יוצאים מדי שנה עשרות צעירים המטופלים על-ידי המחלקה לקידום נוער וצעירים בעיריית חיפה למסע בעקבות שואת יהדות יוון.
חכים, סיפר לראש העיר על משפחתו שברחה לכפר לחוניה שבהרי הפיליון שיוון לאחר שהגרמנים כבשו את עיר מגוריהם וולסן. בכפר פנו לעזרתו של אפיסטולוס וליוטיס שהחביא אותם בבית האריזה המשפחתי עם 18 יהודים נוספים ודאג למחסורם במשך למעלה משנה. בשלב מסוים חשדו הגרמנים באחיו של אפיסטוליס לאחר שגילו כמויות מזון גדולות בביתו והוציאו אותו להורג. חכים סיים את דבריו באמרו הם בני משפחתי "אלמלא משפחת ווליוטיס משפחתי הייתה נמחקת. אנו חבים להם את חיינו ולעולם לא נשכח את מעשיהם".
סיפור ההצלה
במפגש השתתף גם נכדם של חסידי אומות העולם אפיסטוליס ווליוטיס שנקרא ע"ש סבו המציל ז"ל שאמר: "הסבים שלנו עשו מה שהם היו צריכים לעשות וחלילה אם אנחנו נהיה באותו מצב נעשה בדיוק כמותם".
בתום המלחמה בני משפחת חכים עלתה לארץ והקשר בין המשפחות נותק. בשנת 2014 חודש הקשר במפגש מרגש שהתקיים בעיר וולסן, בין אבי חכים למיכאל ווליוטיס במהלך מסע שהוביל אבי חכים בעקבות שואת יהודי יוון. מיכאיל, בנו של אפיסטולוס, הוציא מכיסו תמונה שצולמה בשנת 1944 בכפר לחוניה שבהרי הפיליון ובה נראים אחיו של אבי ואשתו.
ראש העיר יונה יהב, שמע בהתרגשות את סיפור ההצלה של משפחת חכים ואמר כי הגבורה של משפחת ווליוטיס תוך שהם מסכנים את עצמם ואת יקרים מוכיחה כי גם במציאות הבלתי נתפסת של אותם ימים הבחירה נותרה בידי האדם. הבחירה להושיט יד לזולת בשעתו הקשה ביותר היא הבחירה האנושית והמוסרית ברמה הגבוהה ביותר לה נדרש האדם".
יהב סיפר במפגש על גן חסידי אומות העולם בחיפה בו מונצחים 18 חסידי אומות עולם שקשרו גורלם עם העיר חיפה. בכל פינה הוצב סלע עליו נחרט שמו ותמצית מעשיו של מי שהתגורר בחיפה והוכר כחסיד אומות העולם. חלקם של החסידים התגוררו בעיר במשך שנים ארוכות והיתר במשך תקופות קצרות יותר.

תאריך:  31/05/2016   |   עודכן:  31/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכדו של חסיד עולם: "נעשה בדיוק כמותם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
הורשע בשידול לקוחות בעקבות אירוע המוני במתנ"ס בבאר שבע, בו ניסה לשכנע יוצאי מרוקו ועירק לשכור את שירותיו לשם הגשת תביעות נגד ממשלת גרמניה
אלכס טנצר
כנגד ארבעה בנים דברה תורה: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול    מה הבדל בין החכם לרשע? החכם - עושה מסיבת עיתונאים, מבטיח דברים ולא נותן כסף    הרשע - אמור להגן על החלשים, אבל משתף פעולה עם החזקים    והתם וזה שאינו יודע לשאול הם כמובן כל אותם ניצולי שואה, נזקקים שמחכים להגדלת הסיוע בשכר דירה ועובדי הקבלן - שמאמינים פעם אחר פעם להבטחות של החכם והרשע
דניאל גלילי
אף מדינה באירופה לא איבדה שעת שינה אחת בלילה בגלל שלוקחים להם את שכניהם היהודים    למה? כי פשוט לא היה אכפת להם!
אשר וינשטיין
אשר וינשטיין
לזכר סבותיי וסביי נרצחי השואה הי"ד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il