X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
המזכיר הצבאי החדש של נשיא המדינה אל"ם בועז הרשקוביץ מחליף את המזכיר היוצא תא"ל חסון חסון
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל איזנקוט עם תא"ל הרשקוביץ [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
חיבוק מפרס [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

בטקס חגיגי בבית הנשיא, נכנס (יום ג', 31.5.16), לתפקידו המזכיר הצבאי החדש של נשיא המדינה, אל״מ בועז הרשקוביץ.
הנשיא ראובן ריבלין וקודמו שמעון פרס נפרדו מהמזכיר הצבאי בשמונה השנים האחרונות, תא״ל חסון חסון, אשר סיים את תפקידו והוא ממשיך בשירותו הצבאי במסגרת המל״ל (המטה לביטחון לאומי).
המזכיר הצבאי בבית הנשיא הוא חוליית הקשר בין בית הנשיא ומערכת הביטחון על כל זרועותיה: הצבא, השב״כ, המוסד, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר. הוא אמון על עידכון הנשיא בתמונת המצב הביטחונית ועל מפגשיו עם גורמי הביטחון המגיעים אל בית הנשיא ובביקוריו של הנשיא בשטח, ביחידות השונות של כל גופי הביטחון. בטקס השתתפו בכירי צה״ל ומערכת הביטחון, נכבדי העדה הדרוזית, עובדי בית הנשיא לאורך השנים ובני משפחותיהם של המזכיר הצבאי הנכנס והיוצא.
ריבלין אמר בטקס: "להיות מזכירו הצבאי של נשיא מדינת ישראל משך שמונה שנים זו משימה מורכבת- עוד יותר של שני נשיאים. היא דורשת רגישות, תבונה יוזמה אמינות. דיסקרטיות ויכולת להבין ולקרוא מהלכים קדימה. בשמי, ובשם הנשיא פרס, אני יכול לומר שזכינו למזכיר צבאי שהוא גיבור ישראל - תפארת בנינו ומפקדינו. אחד מלוחמיה הטובים של המדינה, אבל גם אחד האנשים המצוינים שלה. לוחם שהוא קודם כל בן אדם, קצין וג'נטלמן. איש של אנשים, אמיץ, חכם, צנוע. אני יודע כמה מהלכים הגית, יזמת וראית מבעוד מועד. יורד לפרטים הקטנים, לא משאיר דבר ליד המקרה. והכול כשאתה נוקט תמיד לשון רבים- 'אנחנו'. אצלך זה לעולם 'אנחנו', אף פעם לא 'אני'".
פרס אמר בטקס: ״אתה חסון, היית בשבילי המייצג הטוב ביותר של הביטחון. דייקן, לוחם ללא חת ויחד עם זה מחפש את השלום והפשרה. תמיד עם אוזן כרויה, עם אהבה אמיתית לצבא. אוהב המדינה אמיתי. היית לי לעזרה שלא צפיתי גם בעניינים מדיניים, היית שגריר מיוחד בין יהודים וערבים מבלי לפגוע באף אחד, ובכך היית שירות אדיר למדינה. אני כל כך שמח לשמוע את דברי הנשיא שדבריו הם שיקוף מלא של דעתי עליך. יש בך פוטנציאל מיוחד מבחינה צבאית ומדינית, כולנו גאים בך. הנשיא, אני מכיר את בועז, עשית עסק טוב. ראיתי אותו בפעולות חשאיות רבות בעומק, בים, ביבשה, והגעתו לתפקיד הזה ראויה ומשמחת״.
המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית שייח מואפיק טאריף נשא דברי ברכה והצלחה לתא״ל חסון ואמר: ״חסון, הפכת להיות גאוות כולנו. שירתת תחת שני נשיאים, עשית עבודתך בשקט באופן אמיץ ואמין. כשנבחרת לכהן בתפקיד זה, עברך הצבאי והצטיינותך הביאו לבחירתך. תפקיד המזכ״צ כולל אחריות וייצוגיות אין לנו ספק שייצגת את צה״ל בכבוד גדול. אנו בני העדה גאים בך״.
הרמטכ״ל רא״ל גדי איזנקוט ברך את הקצינים גם הוא ואמר: ״הטקס המרשים והצנוע הזה הוא ביטוי לקשר המיוחד של בית הנשיא עם מערכת הביטחון וביטוי לאיש המיוחד שביצע את התפקיד הזה במשך שמונה שנים. ראינו אותך במיטבך- בראייה אסטרטגית רחבה, בהבנה מודיעינית מעמיקה, בהבנה מבצעית חדה ובעיקר ביכולת אנושית להבחין במצבים. אני מאחל לך הצלחה גדולה ומההיכרות איתך אני יודע שתיכנס במלוא המרץ למועצה לביטחון לאומי ותתרום את התרומה הייחודית שלך. תודה רבה״.
מנכ״ל בית הנשיא, הראל טובי, הודה לחסון ואמר: ״חסון היווה תרומה גדולה למוסד הנשיאות. הוא הוביל את ביסוס המזכירות הצבאית כגוף חזק, עצמאי, אפקטיבי ואחראי. בפעילותך תרמת לביצורו של בית הנשיא כמוסד המשפיע על ביטחונה של מדינת ישראל. היית מזכיר צבאי שיצר קשר עמוק ומהותי בין מוסד הנשיאות ומערכת הביטחון ואין לי ספק שבועז ימשיך בקו שהובלת״.
המזכיר הצבאי היוצא, תא"ל חסון, סיכם את שנותיו בבית הנשיא ואמר: "לא פשוט לסכם 8 שנים בכמה משפטים. נפלה בחלקי זכות יחידה במינה לצקת מים על ידיהם של שני נשיאים. שניהם מעוררי השראה. כל אחד בדרכו הוא. כל אחד בסגנונו הוא. ברמה האישית תפקיד המזכיר הצבאי לנשיא היה עבורי יציאה מעולם הצללים אל משכן האור. מן העולם החשאי ואפוף המסתורין אל הפרוזדור המרכזי והגלוי לעין כל. אך במהרה הבנתי שהערכים, הכלים, והתכונות עליהם חונכתי וגדלתי, ושאותם רכשתי ביחידה, ישמשו אותי במלוא התנופה גם במשכן החשוף: היוזמה, התעוזה, היצירתיות, החתירה למגע, ראיית ההזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל מכל אתגר ואתגר". חסון הודה לנשיא על תמיכתו בעדה הדרוזית ואמר: "אני גאה בשורשיי. אני חש גאווה גדולה, עמוקה וטבעית על המקום ממנו אני מגיע. אני גאה על התרומה המשמעותית של העדה למדינה, וגאה על האופן שבו מדינת ישראל רואה את בני העדה. זאת ראיתי ביתר שאת במסגרת עבודתי בבית הנשיא, ובפרט אותך הנשיא ריבלין, שלא מפספס לרגע כל הזדמנות בכדי להעלות את קרנה של העדה הן בתוך מדינת ישראל והן בזירה הבינ"ל. נשיאים יקרים, ריבלין ופרס. אני מודה לשניכם מקרב לב על האמון המלא שנתתם בי, על התמיכה והעבודה המשותפת. על העצמאות והגיבוי, לאורך כל הדרך".
המזכיר הצבאי הנכנס, אל"ם בועז הרשקוביץ, אמר: "עומד אני כאן היום נרגש, גאה על הזכות ונכון לקבל את תפקיד המזכיר הצבאי של נשיא מדינת ישראל. כבוד הנשיא, זוהי זכות גדולה עבורי לעבוד עם אדם שחרת על דגלו את אחדות העם ופועל לכך כל יום הלכה למעשה. 28 שנות שירות של פיקוד ועשייה מבצעית מתכנסות היום לירושלים, זו הזדמנות גדולה עבורי להמשיך לשרת, לתרום ולהיות שותף בעיצוב תהליכים כלל מערכתיים חשובים למען עתידה של מדינת ישראל. למרות שזהו שינוי לא קטן עבורי, אני רואה בכך המשך ישיר ומשמעותי לעשייה ולשירות שלי כמפקד בצה"ל".

תאריך:  31/05/2016   |   עודכן:  31/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזכיר הצבאי החדש של ריבלין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי המציא את הג'וב הבזבזני הזה? ל"ת
מארגן טיולי הנשיא  |  1/06/16 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
מירב ארד
פרס מפעל חיים הוענק ליוסי ורדי; "אות אישה פורצת דרך" הוענק לליאורה עופר, יו"ר עופר השקעות; אות מצוינות עסקית בענף הפרמצטיקה, הוענק לחברת טבע, זו השנה השלישית ברציפות
אלעזר לוין
הייתה סגנית המפקח על הביטוח, ואחר כך מבכירי כלל ביטוח
יפעת גדות
בין הבאים לחגוג ולהכירו היו שמואל סיסו - מנכ"ל World Ort בלונדון, אבי גונן - מנכ"ל World Ort ישראל
איציק וולף
יו"ר רשות ניירות ערך נפגש עם מפכ"ל המשטרה לדיון על המאבק נגד הפשיעה הכלכלית
מחלקה ראשונה
מנהל היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות יחליף את חיה זנדברג המסיימת קדנציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il