לאחר משא-ומתן ארוך שנים ומייגע, השיגה המדינה הסכמה על תמורה לביצוע הארכות המיזם עם חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה וכן עם חברת הרכבות הבינלאומית אלסטום, המשמשת קבלן משנה של סיטיפס לעניין ההקמה. תמורת ביצוע המיזם צפויה המדינה לשלם סך של כ-350 מיליון אירו. הצדדים צפויים להשלים את סיכום פרטי העסקה בזמן הקרוב.
האפשרות לביצוע ההארכות והשלוחות על-ידי סיטיפס מהווה חלק מהסכם הזיכיון שנחתם בשנת 2002. עד כה הקימה סיטיפס את חלקו המרכזי של הקו האדום באורך של כ-13.8 ק"מ מפסגת זאב להר הרצל, בהשקעה של כ-4.3 מיליארד שקלים. היקף הנוסעים היומי הממוצע בקו האדום, הפועל משנת 2011, עומד על כ-140 אלף נוסעים ליום.
מיזם ההארכות והשלוחות באורך של 7.7 ק"מ כולל את הארכות הקו לנווה יעקב ולבית החולים הדסה, וכן שלוחה לקמפוס גבעת רם. בעתיד מתוכננת שלוחה נוספת של הקו לקמפוס הר-הצופים. עבודות ההכנה להארכת הקו בהשקעה של כ-1.5 מיליארד שקלים כבר החלו לפני כארבע שנים ומבוצעות במלואן על-ידי המדינה במכרזים פומביים באמצעות חברת מוריה. במסגרת העבודות המקדימות הושלמו הרחובות נווה יעקב, הנטקה וגשר בן-דור, וכעת מתבצעות עבודות נוספות ברחוב הנרייטה סאלד וצומת אורה.
שר האוצר,
משה כחלון: "פיתוח תשתיות ככלל ובתחבורה הציבורית בפרט הינו בעל חשיבות רבה ומהווה חלק משמעותי ממנועי הצמיחה במשק. הארכת קו הרכבת הקלה בירושלים מהווה צעד נוסף לשיפור איכות החיים של תושבי ירושלים והציבור בכלל".
שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "מערך התחבורה הציבורית בירושלים עובר מהפכה, היכולה להוות דוגמה לערים אחרות בארץ. בקרוב נרכוש קרונות נוספים, במטרה לעמוד בביקוש הרב שיש לרכבת הקלה. בכוונתנו להקים בירושלים, כמו במטרופולין גוש-דן, רשת קווים של רכבת קלה, בדומה לקיים באירופה".
ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה: "יום ירושלים נמצא בפתח, ואין בשורה טובה מזו לעיר הבירה ולתושביה. כבר עתה, נוסעים ברכבת כ-140 אלף איש מדי יום ובעתיד הקרוב יצטרפו רבים נוספים שיוכלו גם הם ליהנות מחוויית נסיעה נוחה, נעימה ומהירה. להצלחה זו שותפים רבים וטובים – שר התחבורה והנהלת משרדו, שר האוצר, הממונה על התקציבים, החשבת הכללית ונציגיהם, ראש עיריית ירושלים ומנכ"ל העירייה, אנשי תוכנית אב לתחבורה, הנהלת אלסטום בארץ ובחו"ל ובמיוחד יו"ר דירקטוריון סיטיפס הרכבת הקלה, אברהם (בייגה) שוחט – ואני מבקש להודות לכל אחד מהם על תרומתו למהלך".