X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיווח: השר ישראל כ"ץ ביטל את הנוהג לפיו מושבתת לחלוטין פעילות התחבורה הציבורית בחג השבועות ובשבת שלפניו ואישר הפעלה של למעלה מ-300 נסיעות בקווי לילה ובאוטובוסים רבי-קיבולת בצפון הארץ יהב: משרד התחבורה אחראי, לעירייה אין נגיעה בעניין
▪  ▪  ▪
יהב. כ"ץ לא עדכן אותו על פעילות המטרונית [צילום: יפה נוף]
כ"ץ לא התערב; המטרונית נסעה בחג
עידן יוסף
מאז ראשית הישוב העברי בארץ-ישראל לא פעלה בחיפה תחבורה ציבורית בראשון מבין שני ימי שבתון רצופים. לראשונה אחרי כמעט 100 שנות תחבורה, איפשר השנה משרד התחבורה תנועה בניגוד לסטטוס-קוו
לרשימה המלאה

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, התייחס לדיווח לפיו שר התחבורה ישראל כ"ץ ביטל את הסטטוס-קוו ארוך השנים ואישר הפעלה של מאות נסיעות בשבת ובחג שאחריו. לדברי יהב, הוא כלל לא עודכן בנושא פעילות המטרונית בחג השבועות ובשבת שלפניו בניגוד לסטטוס-קוו. לדבריו, המטרונית היא כלי תחבורה שהאחריות לו היא בלעדית של משרד התחבורה ולעירייה אין נגיעה בדבר. לעומת זאת "הכרמלית (הרכבת התחתית של חיפה) היא כלי תחבורה עירוני, היא שלי ולכן היא לא עובדת בשבתות ובחגים".
על-פי הדיווח במשדר התחבורה "מעבירים הילוך בהגשת יעקב גרודקה" ברדיו קול-חי, אישר השר כ"ץ להפעיל בשבת הקרובה ובחג השבועות שאחריה הפעלה של למעלה מ-300 נסיעות באוטובוסים רבי-קיבולת (קו 1 של המטרונית) שמפעילה חברת דן בצפון ובקווי לילה בצפון הארץ. ההפעלה שוברת סטטוס-קוו בן כמעט מאה שנים, שבמסגרתו כאשר שני ימי שבתון חלים בסמיכות זה לזה, מושבתת כל פעילות התחבורה הציבורית בחיפה רבתי לפני כניסת יום השבתון הראשון ומתחדשת בשעות אחר-הצהריים של יום השבתון השני. יצוין כי רק בתקופת מלחמת העולם השנייה הכריח השלטון הבריטי את נהגי חברות התחבורה העבריות לפעול באופן זה, בניגוד לסטטוס-קוו.
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, פעילות המטרונית צפויה להתקיים גם בשעות הקטנות של הלילה, 24 שעות ביממה.
"ניסיון למחיקת זהות יהודית"
  • ארגון ליב"ה, לליבה יהודית בציבורית הישראלית, אומר בעקבות חשיפת רדיו קול חי כי שבירת הסטטוס-קוו בחיפה בחג השבועות הקרוב היא צעד נוסף בפגיעה באופיה היהודי של העיר. חבר הנהלת מרכז ליב"ה, יהודה ולד, אומר כי כאשר השבת היהודית, היום הלאומי שלנו כמו גם חגי ישראל, נרמסים בראש חוצות של עיר כה מרכזית, הדבר אמור להדאיג כל יהודי באשר לציביונה היהודי של המדינה כולה.
  • פורום חותם, ליהדות על סדר היום, אומר כי הסטטוס-קוו הוא מתכון בדוק ומנוסה ליחסים תקינים בחברה השסועה בישראל, וכל חריגה ממנו יוצרת קיטוב ומגבירה את המתח הקיים. בחותם אומרים כי על חברי הכנסת, דתיים ושאינם דתיים, הרואים את אחדות העם לנגד עיניהם, לפעול מול שר התחבורה לכך שהתחבורה הציבורית לא תפעל בחג, כפי שהיה נהוג כמעט מאה שנים.
  • התנועה למדינה יהודית, גוף משפטי לחיזוק צביון המדינה, קוראת לשר התחבורה ישראל כ"ץ להתעשת ולהורות להחזיר את המצב לקדמותו, ולא להיכנע לארגונים המבקשים למחוק את זהותה היהודית של ישראל. בתנועה מביעים תמיהה כיצד קואליציית הליכוד הרואה בעצמו תנועה מסורתית והמפלגות הדתיות מאפשרת סחף שכזה בנושאי דת ומדינה.
  • דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "קווי אגד והמטרונית פועלים בהתאם לרשיונות, כפי שאושרו על-ידי משרד התחבורה ובהתאם לתקנות התעבורה".

תאריך:  05/06/2016   |   עודכן:  06/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהב: לא אני אחראי למטרונית בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
מימי קדם ועד השבוע האחרון, מרומא ועד טורקיה, בעולם העסקים ובעולם המשפט. מצעד של מספר אנשים שלא הייתם רוצים למנות בין חבריכם
עידן יוסף
באוצר אומרים כי היקף החוזה בין הצדדים, שסוכם עקרונית אבל לא נחתם, יעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל    הקו, שאורכו 13.8 ק"מ, יוארך ב-7.7 ק"מ
עידן יוסף
זאת כחלק ממיזם הענק להקמת רכבת העמק החדשה בהשקעה כוללת של כ-4 מיליארד שקלים
עידן יוסף
על המבקש להיעזר בשירותים אלה להתריע לרכבת 7 שעות מראש לפחות    גילאון: "הכרחי שהרכבת תעמוד בסטנדרטים גבוהים, רציניים והדוקים"
עידן יוסף
הוועדה לפניות דנה בתקלות נשנות באוטובוסים בתחבורה ציבורית    המפעילים הוותיקים מחדשים את צי הרכבים הישן באופן איטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il