X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השב"ס טען שאינו מחויב לספק לאסיר את הטיפול, הכלול בסל הבריאות, משום שאין לו תקציב לכך לביהמ"ש נדרשו תשעה חודשים כדי להורות לשב"ס להעניק את הטיפול
▪  ▪  ▪
התעלמות מחוות דעת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פסק דין של בית המשפט המחוזי מרכז חושף התעלמות של השב"ס מחובתו להעניק טיפול רפואי לאסיר חולה צהבת C וסחבת מתמשכת בטיפול בעניינו גם לאחר שעתר לבית המשפט.
דניאל רוזליו, המרצה 3.5 שנות מאסר על עבירות רכוש, חולה בצהבת C. ביוני 2015 המליץ רופא במרכז הרפואי רבין, אשר מצא שהמחלה נמצאת בשלב מתקדם (שלב 3), להעניק לו במשך 12 שבועות טיפול המצוי בסל התרופות. הטיפול לא ניתן, וחודשיים לאחר מכן עתר רוזליו לבית המשפט.
הישיבה הראשונה בתיק התקיימה רק באמצע אוקטובר, ותשובת השב"ס ניתנה שבוע לאחר אותה ישיבה. השב"ס מסר, כי בחודש אוגוסט דנה ועדת החריגים בעניינו של רוזליו, והחליטה לפנות למשרד האוצר שכן לטענת השב"ס אין לו המימון הדרוש לטפל ברוזליו. הוועדה החליטה, כי רוזליו לא יקבל טיפול עד שיגובש מענה עקרוני לעניינם של אסירים במצבו.
ראש ענף רפואה בשב"ס, ד"ר ליאוניד גפט, טען שאמנם מדובר במחלה קשה שסיבוכיה האפשריים חמורים מאוד, אך בשנה הקודמת לא חלה הרעה במצבו של רוזליו. עוד אמר, כי בבתי הכלא מוחזקים שלושה אסירים החולים בצהבת C וכי יש צורך בדחייה של חודשיים וחצי כדי להשיג את המימון הדרוש לטפל בהם. הוא לא הסביר מדוע בדיקה זו לא נערכה לפני שרוזליו עתר לבית המשפט. כמו-כן, רק בעקבות אותו דיון החל רוזליו לקבל את הטיפול למחלת הריאות שגם ממנה הוא סובל.
בדיונים הבאים, בינואר ובפברואר השנה, מסר השב"ס שהוא עדיין מצוי בדיונים עם משרד האוצר. בדיון בחודש מארס שינה השב"ס את עמדתו ומסר, כי הנושא נמצא בבדיקה מול משרד הבריאות, וטען שמכיוון שכך - אין הוא נושא באחריות לטיפול ברוזליו. בסוף אותו חודש הורתה השופטת קלרה רג'יניאנו להציג בפניה חוות דעת של רופא במרפאת הכבד בבית החולים בילינסון, והבדיקה נערכה כעבור שבועיים. היא העלתה, שרוזליו זקוק לתרופות המצויות בסל הבריאות, וצוין שיש לתת לו אותן כעת משום שהן עשויות לשנות את מהלך המחלה. גפט מצידו הגיש חוות דעת נוספת, אשר התעלמה מן הממצאים העדכניים.
השב"ס המשיך וטען - תוך התעלמות מוחלטת מחובתו לדאוג לבריאות האסירים, מציינת רג'יניאנו - שאם בית המשפט מתכנן להוציא צו, יש להפנותו לרשויות אחרות ולא אליו. על כך אומרת רג'יניאנו (15.5.16): "החובה לשלומו ובריאותו של העותר מוטלת על שב"ס, המחויב לתת לו טיפול רפואי זהה לזה הניתן לכל אזרח במדינה על-פי סל הבריאות".
רג'יניאנו מדגישה: "הטענה כי העותר אינו מצוי בסכנת חיים ולפיכך אין דחיפות במתן הטיפול, טוב היה לו לא נטענה כלל. קבלת הטיפול המומלץ שהעותר זכאי לו מכוח החוק, אינה מותנית בדחיפות הטיפול. מטרת שירותי הרפואה איננה לטפל רק באנשים גוססים ואלה הנמצאים בסכנת חיים. מטרתה לרפא את החולים, למנוע מהם סבל מיותר ולשפר את התפקוד ואיכות החיים שלהם ולמנוע מהם להגיע למצב של סכנת חיים. הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר באדם בן 45.
"האם כוונת בא-כוח המשיב הייתה שאם העותר היה בסכנת חיים היה בכוחו של שב"ס ליתן לעותר את הטיפול הרפואי המומלץ חרף עלותו הגבוהה? על-פי עדותו של ד"ר ליאוניד [גפט] הטיפול המומלץ מביא להבראה וזאת למעשה המטרה!
"...משכולם מסכימים שהעותר זכאי לטיפול הרפואי, מנקודת מבטו של העותר, אין זה מעניינו מהיכן מגיע הכסף ואיך הוא עובר. השאלה מאיפה יקבל שב"ס את הכסף איננה מעניינו של העותר. בית המשפט לא יידרש למחלוקות בין רשויות המדינה, האם שב"ס או משרד הבריאות או משרד האוצר יממנו את הטיפול הרפואי ששב"ס מחויב לספק על-פי חוק".
רג'יניאנו מסיימת בשאלה רטורית: "עמדת המשיב, כמוה כהודאה ששב"ס אינו מסוגל לטפל בעותר. האם בנסיבות אלה שוקלת המדינה להורות על שחרורו של העותר בשל מצבו הרפואי?". היא הורתה לשב"ס להתחיל את הטיפול בתוך 30 יום - דהיינו: שנה לאחר ההמלצה עליו.

תאריך:  06/06/2016   |   עודכן:  06/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קלרה רג'יניאנו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה סחבת בטיפול באסיר חולה צהבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא קוראים לו אהוד אולמרט
זב"שו  |  6/06/16 09:58
2
החיים משתנים
אדם כהן  |  6/06/16 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קלינטון ניצחה בפורטו-ריקו    קרובה מאוד להשיג את תמיכת 2,383 הצירים הדרושים לה להבטחת המועמדות    ביום שלישי - בחירות מקדימות בחמש מדינות ובהן קליפורניה וניו ג'רזי
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה יבחן את הטענה שהשמיע המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן, שלפיה תרם כמיליון אירו לקמפיין הבחירות של נתניהו בשנת 2009    לשכת נתניהו מכחישה: מימרן תרם לפעילות ציבורית של נתניהו כשנתניהו היה אזרח פרטי; מימרן מנסה להסיט את תשומת הלב ממשפטו
עידן יוסף
דיווח: השר ישראל כ"ץ ביטל את הנוהג לפיו מושבתת לחלוטין פעילות התחבורה הציבורית בחג השבועות ובשבת שלפניו ואישר הפעלה של למעלה מ-300 נסיעות בקווי לילה ובאוטובוסים רבי-קיבולת בצפון הארץ    יהב: משרד התחבורה אחראי, לעירייה אין נגיעה בעניין
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי: "אי-אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את פלשתין באנגלית. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, כשיש בחירות וכשאין בחירות"    ראש הממשלה: "אנו נמצאים בירושלים בזכות ולא בחסד. ירושלים השלמה תישאר שלמה"
עידן יוסף
מועצת ארגון מגדלי עופות החליטה לפעול להסדר בין המגדלים לייצוב הענף: "נמשיך לספק לציבור עוף במחיר הוגן כפי שהתחייבנו, אולם לא נוכל להמשיך בתהליך של התאבדות כלכלית שקורה כעת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il