X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המהפך הגדול חל בעיקר בפריפריה, כאשר ישובים רבים רשמו גידול של עשרות אחוזים במספר התלמידים הלומדים לימודים מוגברים במתמטיקה בכיתות יא' ו-יב'. בין היישובים: נתיבות - גידול של 56%, שפרעם - 96%, בית שאן - 31%, רהט 104%
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט. לתת חמש [צילום: אלי לוי, לע"מ]

זינוק של כ-6,000 תלמידים אשר נבחנו בבחינות הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד (2,000 בשכבת יב' וכ-4,000 בשכבת יא') - כך עולה מנתונים שפרסם (יום ג', 7.6.15) משרד החינוך בתיכון אורט בלוד את מספר התלמידים אשר ניגשו השנה ל-5 יחידות לימוד, עם תום מועד בחינות הבגרות במתמטיקה של מועד חורף וקיץ תשע"ו.
המהפך הגדול חל בעיקר בפריפריה, כאשר ישובים רבים רשמו גידול של עשרות אחוזים במספר התלמידים הלומדים לימודים מוגברים במתמטיקה בכיתות יא' ו-יב'. בין היישובים: נתיבות - גידול של 56%, שפרעם - 96%, בית שאן - 31%, רהט 104%.
במשרד החינוך מציינים, כי במסגרת התוכנית שמוביל שר החינוך, נפתלי בנט לחיזוק לימודי המדעים, בדגש על המתמטיקה גובשה תוכנית עבודה מסודרת ומקיפה לרבות יצירת מעטפת חינוכית ורגשית בעבור התלמידים. המעטפת נועדה ליצור ליווי צמוד של התלמידים במטרה לאפשר להם להשקיע ולהתמיד במסגרת ולא לנשור ממנה.
במהלך השנה יזם משרד החינוך במהלך השנה האחרונה כדי לחזק את לימודי המתמטיקה:
השנה נפתחו כ-100 מגמות לימוד חדשות ל-5 יח"ל במתמטיקה. לראשונה, משרד החינוך אפשר פתיחת מגמת לימוד המונה 6 תלמידים בלבד. בעבר התנאי לתקצוב פתיחת מגמה ל-5 יח"ל במתמטיקה היה 15 תלמידים בכיתה.
לראשונה, משרד החינוך מעניק "רשת ביטחון" - תלמיד שלא השיג ציון עובר ב-5 יח"ל (בשקלול שתי הבחינות והציון הסופי), התלמיד יקבל תוספת של 20 נקודות ויעבור את הבחינה ב-4 יח"ל. דבר זה יבטיח עבורו כרטיס כניסה לעולם המדעים באקדמיה. מדובר בעיקר בתלמידים שמתלבטים בין 5 יח"ל ל-4 יח"ל ומתוך שיקולי כדאיות ודאגה לעתידם חלקם בחרו "לרדת" ל-4 יח"ל.
הגדלת הבונוס - כל תלמיד שייבחן ב-5 יח"ל מתמטיקה יזכה ב-35 נקודות בונוס בחישוב הציון בקבלה לאוניברסיטאות. בעבר הבונוס היה 25 נקודות.
התיכון הווירטואלי הורחב לעוד 30 בתי ספר ובסה"כ למדו 80 בתי ספר במתכונת זו. תוספת של כ-2,000 שעות לימוד במתמטיקה לתלמידי התיכון - המשמעות: יותר מענה פרטני ולמידה בקבוצות קטנות.
הרחבת הסמכה למורים - 150 מורים שלימדו 4 יח"ל במתמטיקה עברו במהלך השנה הכשרה באוניברסיטאות ללימוד 5 יח"ל במתמטיקה (ההסמכה נמשכת כשנתיים). גיוס של מאות אנשי היי-טק ואנשי מדע מצטיינים - אנשים אלה סייעו למורה וליוו את התלמידים לאורך כל שנת הלימודים.
שיתוף פעולה בין חברות היי-טק לבתי הספר - חברות הייטק מובילות קיימו מפגשים עם בתי הספר והעבירו לתלמידים הרצאות וסיורים בנושא עולם ההיי-טק.
לצד הפעולות הנעשות בתיכון, המשרד פועל בחטיבות הביניים כדי להגדיל את עתודת התלמידים אשר ישתלבו במסגרת התיכון במסלול של 5 יחידות לימוד. בהתאם לזאת, המשרד הקצה תוספת של 3,000 שעות לתלמידי כיתות ט' הלומדים בהקבצות הגבוהות ונזקקים לתמיכה של פערים לימודיים. לקראת המעבר בין כיתה ט' לכיתה י' יפתחו מכינות קיץ בכ-500 בתי ספר בהם קיימים פערים לימודיים.
פעולות אלו נועדו ליצור רצף אחד מהיסודי ועד התיכון הן בתחום הכשרת המורים והן ביצירה של עתודת תלמידים אשר יוכלו ללמוד בעתיד ברמה של 5 יחידות לימוד. במשרד מציינים, כי יצירת הרצף תחולל שינוי בתחום הוראת המתמטיקה במערכת החינוך במהלך השנים הבאות.
שר החינוך, נפתלי בנט: "קירוב הפריפריה למרכז הוא לא רק באמצעות רכבות - הוא באמצעות משוואות. המהפך במתמטיקה יביא את זוכה פרס הנובל הבא מדימונה, את המהנדסת הבאה מרהט ואת ממציא כיפת הברזל הבא מקרית שמונה. נגמר העידן שבו ויתרנו על ילדים שרצו לעשות בגרות של חמש יחידות רק בגלל תפיסה נוראית שאינטליגנציה היא עניין של גאוגרפיה. בכלל, כמו שאמרו לנו שזה לא אפשרי להגדיל את מספר תלמידי חמש היחידות והוכחנו שזה אפשרי, כך גם כל ילד שרואה אותנו עכשיו ילמד שכל מה שהוא רוצה להיות, הוא יוכל להיות. אם זה במתמטיקה, אם זה בהיסטוריה ואם זה במחול. השמים הגבול, ואנחנו רק הענקנו לתלמידים כנפיים".

תאריך:  07/06/2016   |   עודכן:  07/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק של 6,000 תלמידים הניגשים ל-5 יח"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מחקר חדש השווה את הבנת הדיבור, איכות חיים ומסוגלות עצמית של אנשים מעל גיל 60 שביצעו אימון בעיבוד שמיעה סדרתי הנעשה מהמחשב הביתי, לכמות דומה של אנשים שלא עשו אימון - הוצאה - שיפור באיכות החיים ומסוגלות עצמית בקרב אלו שביצעו את אימון
יצחק דנון
נועם ליברמן תובע מהעירייה 8.1 מיליון שקל, בטענה שהתחמקה מתשלום שכרו תמורת גביית חובות ארנונה, אגרות והיטלים
יצחק דנון
המכון מבקש לפסול את זכיית מכון רושינק במכרז לביצוע סקרים על השימוש בכסף מזומן, בטענה שהצעתו זולה בצורה בלתי סבירה
איתמר לוין
המדינה טוענת שפעיל שוק ההון הביא בשנת 2007 לכך שחברה ציבורית תפרע חוב לחברה פרטית שלו, והסתיר זאת מהאורגנים שלה ומן הציבור
איתמר לוין
מאיר ליוור הודה שהפיץ בעשור שעבר באינטרנט את התוכנה הגנובה של מרשם האוכלוסין    ביהמ"ש: אין מקום לטענה כאילו ירדה חשיבותה של הזכות לפרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il