X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המקומית אישרה את התוכנית, שפורסמה בנובמבר 2014 כחלק מהסכם-הגג של העיר במקביל מקדמת עירית גבעתיים את תוכנית הפינוי-בינוי הגדולה במדינה, 3,700 דירות במתחם ההסתדרות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוועדה המקומית לבניין ערים בראשון לציון אישרה את התוכנית לבינוי-פינוי בשכונת רמת אליהו, בצפון העיר - בניית 7,600 דירות, תוך פינוי והריסת 2,500 דירות ישנות. התוכנית הוצגה ברבים לפני כשנה וחצי, ב-24 בנובמבר 2014, כחלק מהסכם-הגג לבנייה בהיקף גדול בראשון לציון, ופורסמה באותו תאריך ב-News1.
עתה מתברר, שבניגוד להבטחות החגיגיות שהשמיעו, בעת חתימת ההסכם, שר האוצר דאז יאיר לפיד ושר השיכון דאז אורי אריאל, התוכנית מתקדמת באיטיות. רק עתה, לאחר שנה וחצי, אישרה הוועדה המקומית את תוכניות הבנייה ברמת אליהו. על התוכניות לעבור עתה הליכי הפקדה, התנגדויות ואישור בוועדה המחוזית, ולאחר מכן הליכי תכנון מפורטים ומכרזים - תהליך שימשך שנים.
זוהי תוכנית בינוי-פינוי מן הראשונות בארץ: רשות מקרקעי ישראל תקצה מגרש סמוך, ויזמים (שיבחרו בעתיד במכרזים) יבנו עליו 3,500 דירות. לאחר הבנייה, יועברו 2,500 משפחות מבתים ישנים ברמת אליהו לבניינים החדשים, ואילו יתר 1,000 הדירות החדשות ימכרו לציבור הרחב. בשלב הבא יהרסו את הבתים הישנים, ויבנו עליהם עוד אלפי דירות חדשות. הבניינים יהיו בני 6 עד 20 קומות, ולצידן שטחי מסחר, מוסדות חינוך ומבני ציבור.
בסך-הכל מתכננים בניית 7,600 דירות, כגדי ליצוא יחס של 3.1 דירות חדשות לעל 1 דירה ישנה, ולהבטיח רווחיות ליזמים. מכיוון שברמת אליהו אין די קרקע ל-7,600 דירות, יבנה מספר מסוים של דירות באזור סמוך.
בשכונת רמת אליהו מתגוררות כיום 4,300 משפחות, ו-2,500 מהן יפונו כאמור בשלב ראשון. בעתיד, התוכנית היא להרוס גם את 1,800 הדירות הנותרות, ולהעביר את התושבים לדירות חדשות, חלקם אולי בצריפין או באתר קרוב אחר.
במקביל, מקדמת עירית גבעתיים תוכנית פינוי-בינוי הגדולה ביותר בארץ - בניית 3,700 דירות חדשות על מתחם בן 100 דונם, ליד רחוב ההסתדרות בעיר. תחילה יהרסו כ-1,000 דירות ישנות, והדיירים יעברו לדירות בשכירות. היזמים, שיבחרו במכרזים, יבנו 3,700 דירות חדשות במגדלים בני 26 עד 42 קומות עם גמר הבנייה יקבלו הדיירים ללא תמורה דירות חדשות ומוגדלות
נראה, שהעירייה והיזמים יבנו את המגדלים בשלבים, כך שבכל שלב יפונו רק חלק מהדיירים הוותיקים. התוכנית מקודמת על-ידי האדריכלית רות הרשקוביץ.

תאריך:  08/06/2016   |   עודכן:  08/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלו הליכי האישור לבינוי-פינוי בראשל"צ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאז שחרב בית המקדש נהפכה
אורח  |  8/06/16 17:54
2
דב צור
עובד עירייה  |  8/06/16 20:12
 
- דב צור
תגובה לעובד עיריי  |  9/06/16 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
איש העסקים משה בדש, המתגורר בסמוך לאחוזה הנבנית של לב לבייב בסביון, טוען: תוכניות הבנייה אושרו לפני שנים על-ידי ול"ל, ועדה שהוקמה כדי לספק פתרונות דיור לעולים    "לבייב בונה, למרות שפג תוקף האישור"   אפריקה-השקעות: "הליכי הבנייה אושרו כחוק"
איתמר לוין
שר המשפטים לשעבר, הנחשב לבעל השפעה על שקד, מתנגד להפרדת הביקורת המערכתית מהפרטנית    סלומינסקי: צריך לקבל החלטות קשות, במטרה להשיג פרקליטות חזקה ומבוקרת; המצב הנוכחי לא טוב
מירב ארד
כך השיב סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ממליאת הכנסת, לשאילתה דחופה בנושא בניית יחידת דיור לפצוע "צוק איתן" יהודה הישראלי    הבהיר: משרד הביטחון מוכן לשאת בכל הוצאות השהות, הקשורות לחייל הפצוע יהודה הישראלי ולממן את השהות, עבורו ועבור משפחתו בזמנים בהם הוא שוהה מחוץ לבית החולים
איתמר לוין
הטענה: השופט נעם סולברג דחה בקשה לערער על החלטה של בית המשפט המחוזי - אך חודשיים לאחר מכן ניתן פסק דין המקבל את הבקשה ואת הערעור
מירב ארד
ועדת הכספים מקדמת הצעת חוק שתכליתה להחזיר את הפיקוח על תעריפי המים לוועדה, וזאת "כדי למנוע מהאוצר את האפשרות לשחק עם מחירי המים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il