X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחמד מסארווה מואשם בגניבת מאות אלפי שקלים מחשבונות בנק וכרטיסי אשראי, שאת פרטיהם השיג בפעילות מתוחכמת של איתור כתובות דוא"ל ומספרי טלפונים סלולריים ומשלוח הודעות "פישינג"
▪  ▪  ▪
המיר את שללו לביטקוין [צילום: AP]

אחמד מסארווה גנב מאות אלפי שקלים בשורה של עבירות מחשב מתוחכמות, שכללו חדירה לעשרות חשבונות בנק - נטען בכתב האישום נגדו, שהוגש (יום ד', 8.6.16) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בלב הפרשה עומדות פעולות "פישינג" ("דיוג") שביצע מסארווה על-פי הנטען. הוא השיג כתובות דוא"ל ומספרים סלולריים של עשרות לקוחות בנקים, ושלח אליהם הודעות מתחזות כאילו בנק או גוף פיננסי אחר מבקש מהם להזין את פרטי חשבונותיהם כדי להתחבר כביכול לאתר של הבנק או הגוף הפיננסי. את הכתובות ומספרי הטלפון השיג מסארווה בחדירה למאגרי מידע שונים ותוך שימוש ב"אגרון" - תוכנה שהשתמשה במאגר שנגנב ממרשם האוכלוסין.
הזנת הפרטים הכניסה את הקורבן לאתר מדומה, שלמעשה היה שייך למסארווה.
בצורה זו, נטען בכתב האישום, חדר מסארווה ל-36 חשבונות בנק, גנב מהם 181,000 שקל וניסה לגנוב 233,000 שקל נוספים. הוא גם ביצע פעולות באמצעות כרטיסי אשראי שאת פרטיהם קיבל באותה צורה, וגנב מבעליהם 121,000 שקל, בהם השתמש בין היתר להימורי טוטו ולרכישת מוצרים - ואפילו למתן תרומה.
לפי כתב האישום, מסארווה נערך בצורה מדוקדקת לביצוע תוכניתו: הוא השתמש בטלפונים סלולריים "מבצעיים", שכללו כרטיסי סים ששולמו מראש במטרה להקשות על איתורו; פתח עשרות חשבונות דוא"ל; גנב זהויות של אנשים תמימים על-מנת להסוות את הפעילות; בנה בעצמו או באמצעות אחרים דפי אינטרנט שנחזו להיות דפים של הבנקים לצורך הונאת לקוחותיהם וגניבת פרטי כרטיסי האשראי. כמו-כן, ביצע מסארווה פעולות הלבנת הון מתוחכמות להסוואת מקור הכספים שגנב, לרבות המרה של חלק מהכספים לביטקוין, המקשה מאוד על איתור מקורו.
מסארווה מואשם בחדירה למחשב, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ועוד. כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד אסתי שלאין, יוני חדד ואיתי גוהר.

תאריך:  08/06/2016   |   עודכן:  08/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
דניה-סיבוס ורסקו מבקשות לבטל את מינויו של שמאי המקרקעין אברהם אורלובסקי לבורר ביניהן בפרויקט ימק"א, וטוענות שהוא דורש שכר טירחה מופרז
יצחק דנון
דיירים בבית בכפר ובמגדלי הים התיכון מבקשים לתבוע 11 מיליון שקל    טוענים: הרשתות כופות העסקת מטפל צמוד וגובות תשלומי יתר תמורתו
איציק וולף
ראש מינהל האוכלוסין ביקר במפעל המייצר תעודות זהות ביומטריות כאורחו של מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, מבלי שהביקור תואם כנדרש עם גורמי הביטחון    הפעילים נגד המאגר הביומטרי: מדינת ישראל שוב מזלזלת בנתונים הביומטריים שלנו, כאשר היא מאפשר לזרים להתקרב לנתונים הביומטריים של האזרחים
מחלקה ראשונה
הכרזת שר האוצר על סדרת שטרות חדשה
איציק וולף
חברי הכנסת של ש"ס השתתפו בהצבעה שבה הופלה הצעת חוק מערך הגיור של ח"כ אלעזר שטרן    במפלגה מבהירים: החרם על הצבעות במליאה נמשך עד שיפוטר רמי סדן מדירקטוריון חדשות 10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il