X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שהרשות הפלשתינית משתמשת בדרך זו; הדרג המדיני מודע לבעיה ומתמודד איתה, "יותר טוב או פחות טוב" מגלה: מתכנן סבבים בפרקליטות המדינה ומעבר בין תפקידים שונים
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. "במישור המזוכיסטי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכנן לבצע סבבים בפרקליטות המדינה, כך שפרקליטים יעסקו לאורך הקריירה בתחומים שונים כגון ייעוץ וייצוג. הוא גילה זאת (יום ה', 9.6.16) בכינוס לכבוד השופט בדימוס עודד מודריק, שהתקיים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. "יש בזה בעיות, אבל גם יתרונות", הוסיף.
מנדלבליט סיפר, כי ביצע את אותו מהלך כאשר שימש כפרקליט הצבאי הראשי. "חשבתי אז שהמצאתי את אמריקה, אבל אז התברר לי שעודד עשה את זה: הוא היה סניגור ושופט ותובע. עודד גם היה השופט הצבאי הראשי שנשא דרגות רב-אלוף ליום אחד, כשהיה צריך לשפוט את הרמטכ"ל על עבירת תעבורה"; מנדלבליט לא אמר מי היה אותו רמטכ"ל.
עוד סיפר מנדלבליט, כי כאשר שימש כסניגור צבאי, ביקש לערער על פסק דין מסוים וביקש את אישורו של הסניגור הצבאי הראשי - לימים השופט דוד רוזן. "דוד שאל אותי מי ההרכב. היה שם עודד, והייתה שם שופטת בית המשפט העליון במילואים [דליה דורנר] והיה שופט-צד שלא אגיד את שמו. דוד אמר לי: אין לך סיכוי. עודד הוא סניגוריאלי, אבל ההיא - אין לך שום סיכוי איתה, והיא תקח איתה את שופט-הצד. אבל אני לא הקשבתי לו, וקרה מה שדוד אמר - אבל ההפך: עודד הרשיע, השופטת זיכתה ולקחה איתה את שופט-הצד".
מנדלבליט העיר, כי תפקיד הפרקליט הצבאי הראשי הוא התפקיד המכשיר בצורה הטובה ביותר למשרת היועץ המשפטי לממשלה - "בעיקר במישור המזוכיסטי". בנימה רצינית אמר, כי כיום ברור שלא ניתן לקבל החלטות בתחום הצבאי והמדיני בלי לתת מקום מרכזי לשיקולים משפטיים. הוא רמז, כי שיקולים אלו עמדו גם לנגד עיני הקבינט בדיון בעקבות הפיגוע במתחם שרונה. "לא כולם אוהבים את זה, אבל זו מציאות שהיא קיימת".
בנוגע למקומו של המשפט בלוחמה המודרנית ציין מנדלבליט, כי בעוד ממשל בוש התעלם מלוחמת המשפט - הרי שממשל אובמה עושה בה שימוש רב, מה שמוכיח שניתן להשתמש בה גם לחיוב. "בתחום הזה פוליטיקה מיתרגמת למשפט והופכת מכלי דקלרטיבי לכלי בעל שיניים מאוד משמעותיות", אמר וציין לדוגמה את הנסיונות לפעול נגד ישראל במוסדות האו"ם (כגון מועצת האו"ם לזכויות האדם או ועדת גולדסטון) והאפשרות להגיש בעקבות זאת תביעות משפטיות.
מנדלבליט הדגיש: "המטרה היא הרבה יותר עמוקה: ליצור דה-לגיטימציה של המדינה כולה. אם באים אנשים מאוד מכובדים ואומרים שבכירים בישראל ביצעו פשעי מלחמה, זה מכתים את המדינה כולה, צריך להוקיע אותה ממשפט העמים ולהביא אותה למקום שבו היא צריכה להיות. זה יכול לפרק מדינות, כמו סרביה של מילוסביץ' או דרום אפריקה של האפרטהייד, אם לא יודעים כיצד לטפל בזה".
בכלי זה, הוסיף מנדלבליט, ארגוני הטרור חזקים בהרבה מאשר המדינות, והרשות הפלשתינית גם היא עושה בו שימוש. "היא רוצה באמצעות כלי זה להגיע למדינה בגבולות הרצויים לה, בלי לשלם את המחיר הכרוך בהגעה להסכמה, כגון הכרה בישראל כמדינת העם היהודי". לדברי מנדלבליט, הדרג המדיני מודע לבעיה זו ומתמודד איתה, "יותר טוב או פחות טוב". הוא הציג את ועדת טירקל כאמצעי מוצלח למאבק בתחום לוחמת המשפט, שכן היא אפשרה לישראל להוכיח שהיא פועלת כנדרש כאשר עולות טענות להפרת דיני המלחמה.

תאריך:  09/06/2016   |   עודכן:  09/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטרת לוחמת המשפט - דה-לגיטימציה לישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פתרתי תבעיה
אהרון שחר  |  9/06/16 23:12
2
מנדלבליט ושופטי בג"צ
אזרח דפוק  |  10/06/16 18:06
3
הששאלה היא מי עושה לגיטימציה
ציטוט מפסה"ד  |  11/06/16 09:41
 
- השופט הערבי גו ל"ת
נובל  |  11/06/16 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
ענבל בר-און
דן מרגלית סבור שבמקום שישראל תהא סרבית של כל יוזמת שלום עולמית (הסעודית, המצרית, ‏עכשיו הצרפתית) עדיף לה לשחות עם הזרם    הגרעין האירני המחיש שכשאנו לא נוטלים חלק ‏בתהליך, הוא מתרחש, כך או אחרת, בלעדינו ‏
ענבל בר-און
זאב שטרנהל משוכנע כי השמאל אינו יכול לעזור לישראל    הוא הפך לשמאל מרכז ודומה לימין
ענבל בר-און
עמוס הראל מרים גבה לנוכח הקו המתון והפייסני של ליברמן    וגם על הקו המתרפס של הנגבי יש לו ביקורת
ענבל בר-און
יוסי ורטר, בטורו בהארץ, משבח את ליברמן על הטון הפייסני שנכנס בו מאז נכנס למשרד הביטחון    ‏מה הפלא, הוא לא רוצה להצטייר כאותו פירומן שדיברו עליו
ענבל בר-און
היוזמה הצרפתית היא צרה צרורה בשביל ביבי    אחרי שניסה להשוות אותה לקולוניאליזם מסוג "סיקס פיקו" ‏מלפני מאה שנה, ולא הצליח, הוא מנסה לברוח לזרועות היוזמה הפחות אימתנית של א-סיסי    בשביל זה הוא צריך ‏את בוז'י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il