X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגיב לדברי דבורה גונן, שאמרה בדיון על מימון זר: "עורכי הדין של המחבל שרצח את הבן שלי, מומנו על-ידי מדינות זרות" שגרירויות זרות ביקשו להשתתף בישיבה, נציגת הולנד נכחה בדיון
▪  ▪  ▪
בהלול. מלחמות שקוטלות אנשים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

נציגויות של מדינות זרות ביקשו להשתתף בדיון שנערך (יום ד', 15.6.16) בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת שדנה בהצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על-ידי ישות מדינית זרה. "ביקשתי שהם יגיעו לדיון שייערך בשבוע הבא", אמר יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי בפתיחת הדיון. בסיום הדיון גילה סלומינסקי כי במהלך כל הדיון נכחה נציגת שגרירות הולנד.
הוועדה המשיכה לדון בהצעת החוק הממשלתית ובהצעת חוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. לקראת הדיון, פרסמה אמש היועצת המשפטית של הוועדה מסמך המפרט את התיקונים להצעת החוק שסוכם עליהם במהלך הדיונים ואת ההסכמות שהגיעו עם נציגי משרד המשפטים. הדיון היה סוער ובמהלכו הוצאה ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מהדיון.
בנושא חובת ציון שם המדינות התורמות בעתירות של עמותות נתמכות לבית המשפט, אמרה נציגת משרד המשפטים, עו"ד גאל אזריאל: "מכיוון שההצעה אינה מופיעה בהצעת החוק המקורית, הממשלה מתנגדת להוספתו". ח"כ סלומינסקי אמר לאזריאל: "אני מבקש שתהיי בטוחה שזו עמדת הממשלה, ולא דעתך האישית. אני רוצה לדעת בשם מי את מדברת. נציגת משרד המשפטים השיבה: "זו אינה דעה אישית, אלא דעה המבוססת על תקנון הממשלה". לדבריה, "לא נתנגד להחזרת הצעת החוק לדיון מחודש בוועדת השרים לחקיקה".
ח"כ גרמן טענה כי אומנם החוק מבקש להגביר את השקיפות, אולם ייתכן שעמותה תקבל תרומות קטנות מכמה מדינות ותרומה גדולה אחת ממדינה אחת, והצעת חוק זו לא תסייע לנו לדעת מה חלוקת התרומות. בנושא תחולת החוק, אמר ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת): "אסור שהחוק יחול רטרואקטיבית. עמותות צריכות לדעת מראש במה הן יחויבו, אם התרומות יחילו עליהן חובות פרסום ודיווח".
דבורה גונן אם שכולה, שבנה דני גונן נהרג במהלך טיול ליד היישוב דולב, אמרה בהתרגשות: "עורכי הדין של המחבל שרצח את הבן שלי, מומנו על-ידי מדינות זרות. הכספים האלו מעודדים רצח. המחבל יודע שהוא יקבל הגנה ומשפחתו תקבל מימון. המחבל נשאר חי ומשפחתו תקבל תמיכה נדיבה, ולי נותרה הזכות להיות אם שכולה. המדינות הזרות ממנות רצח. קחו בחשבון את תוצאות המימון הזר. לא יכול להיות שעו"ד שמייצגת מחבל תצדיק את הרצח של הבן שלי".
ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) השיב לגונן: "אני מבין לליבך וכואב את הטרגדיה שחווית. אולם מדינת ישראל מקבלת מיליארדים ממדינות זרות לרבות לצרכי ביטחון ומשתמשת בכספים הללו לחולל מלחמות שקוטלות אנשים".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "ביום שבו דנים במימון של ממשלה זרה למדינת ישראל, כספים של ממשלת ישראל מועברים לעמותות לשם בניית מאחזים שמהם יוצאות פעולות טרור, והכסף אינו שקוף, גם ברשם העמותות הוא חסוי. זנדברג שאלה: "האם החוק יחול על הכספים הללו שמממנים סרטונים אנטישמיים".
בעניין תחולת החוק, אמר יו"ר הוועדה סלומינסקי: "מטרת החוק אינה הכוונת פעילות, אלא שקיפות. מאידך-גיסא, מכיוון שמשנים את הסטטוס של העמותה, אני רוצה שהעמותה תחליט על השינוי. ולכן לא נשנה סטטוס לעמותה לפי התרומות שהתקבלו על יום שהחוק יאושר, אף אם היא עונה להגדרה של עמותה נתמכת. סלומינסקי קבע כי חובות הפרסום והדיווח, יחולו רק מתחילת שנת 2017.
בעניין ציון שמות המדינות התורמות במכתבים ובדיוני ועדות הכנסת, היועצת המשפטית של הוועדה הציעה להסיר את הסעיף מהצעת החוק. כמו גם את ההצעה שנציגי העמותות יענדו תג זיהוי. מנגד, נציגת משרד המשפטים אמרה כי החלטת ועדת שרים לתמוך בחובת הדיווח ובענידת תג. עו"ד דבי גילד-חיו מהאגודה לזכויות האזרח ביקשה שהתג יהיה בצבע צהוב. ח"כ סמוטריץ' זעם על הצעתה וקרא לעברה: "את חצופה".
בדיון שייערך בשבוע הבא, הוועדה תדון בהצעה להחיל את הצעת החוק גם על תרומות שיגיעו מגורמים פרטיים.

נוסח והערות לדיון בוועדת החוקה חוק ומשפט הקבוע ליום ט' בסיון התשע"ו, 15.6.2016, בהצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה (תיקון) (הגברת השקיפות לגבי נתמכים שעיקר מימונם מתרומות של ישויות מדיניות זרות), התשע"ו-2016 / מסמך הכנה
בשלוש ישיבות הוועדה שהתקיימו עד כה, השמיעו חברי הכנסת הערות שנועדו לשיפור ההצעה הממשלתית כך שתתאים בצורה מידתית יותר לתכלית השקיפות כפי שהוסברה בוועדה על ידי נציגי הממשלה. באנו בדברים עם נציגי משרד המשפטים לאחר הדיון שהתקיים בוועדה ביום רביעי שעבר (7.6.2016). לפי סדר הדברים, שאותו קבע יו"ר הוועדה, חה"כ סלומינסקי, בדיון הקודם, נתייחס ראשית לנוסח המקורי שעניינו עמותות או חברות לתועלת הציבור שעיקר מימונן הוא מישויות מדיניות זרות. לאחר מכן נתייחס לאפשרות הרחבה גם לעיקר מימון שנשען על תרומות מגורמים פרטיים זרים. (10 עמ')
הטלת חובות דיווח וזיהוי מיוחדות על עמותות וחברות לתועלת הציבור שמקבלות את עיקר מימונן מישויות מדיניות זרות / סקירה משפטית
מסמך זה נכתב ע"י הלשכה המשפטית של הכנסת לבקשת חבר הכנסת יוסף ג'בארין, ועניינו סקירת מנגנונים בחקיקה הזרה שעוסקים בדרישות זיהוי או בצורות הבחנה מיוחדות של עמותות וחברות לתועלת הציבור (להלן – "חל"צ"), שמקבלות מימון זר. הסקירה התבקשה על רקע הדיון בהצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה (תיקון) (הגברת השקיפות לגבי נתמכים שעיקר מימונם מתרומות של ישויות מדיניות זרות), התשע"ו-2016 (מ/1005) (להלן – "הצעת החוק הממשלתית"); הצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה (תיקון – כללי שקיפות), התשע"ה-2015 (פ/1761/20) – של חה"כ סמוטריץ' ואחרים (להלן – "הצעת החוק הפרטית של חה"כ סמוטריץ' ואחרים"); והצעת חוק סוכני חוץ, התשע"ה-2015 (פ/1730/20) – של חה"כ אילטוב ואחרים (להלן – "הצעות החוק הפרטית של חה"כ אילטוב ואחרים"). (5 עמ')
תאריך:  15/06/2016   |   עודכן:  15/06/2016
+אושר סופית חוק המאבק בטרור
19:29 15/06/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק מרחיבה באופן משמעותי את יכולת המדינה לנקוט בצעדים משפטיים נגד תומכי טרור  ▪  קובע עבירה פלילית של קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, ללא דרישת הסתברות שיבוצע מעשה בעקבות הקריאה  ▪  גלאון: החוק הזה יפגע במדינה כמדינת חוק

כלים בעלי עוצמה נגד תומכי טרור [צילום: מכס חיפה]
+חברת הכנסת שרן השכל מתחתנת
18:24 15/06/16  |  עידן יוסף

בקרוב חברת הכנסת הרפז? חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) צפויה להינשא בשבוע הבא לאייל הרפז. החתונה צפוה להתקיים בקיבוץ משמר השרון.

+ועדת הכספים מסתייגת ממכסת שימורי הטונה
17:50 15/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפעימה הרביעית של הרפורמה עלולה לפגוע בתעשיה המקומית ופיטורי מאות עובדים גפני: "מחירי הטונה לא ירדו אך סכנת פיטורי העובדים גברה, נדרשת בחינה מחודשת"

[צילום: אינוייה איצו/AP]
+שכר הבלניות יעלה ב-10%
17:02 15/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גפני שתיווך: "למרות שמדובר בעבודת קודש סיזיפית, שכר הבלניות, הוא הנמוך ביותר במגזר הציבורי. ההסכם שהושג הוא הישג גדול מאוד ויש לאמץ אותו"

לא טובלות בים של כסף [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+הנגבי יוסמך לעיין בפרשת ילדי תימן
16:44 15/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה צפוי להביא את מינויו להחלטת הממשלה  ▪  ח"כ נורית קורן הציגה לנתניהו מסמכים בנושא

הנגבי. עיון בחומרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בטרומית: חישוב דמי לידה לפי ממוצע חצי שנה שקדמה ללידה
16:14 15/06/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - חישוב דמי לידה לפי חצי שנה שקדמה ליום הקובע), התשע"ו-2016 של חברות הכנסת טלי פלוסקוב ותמר זנדברג. מוצע בה להגדיל את התקופה לצורך חישוב דמי הלידה, משלושה חודשים שקדמו ליום הקובע (היום בו הפסיקה המבוטחת לעבוד בשל ההריון) לשישה חודשים.

+בטרומית: ה"מפגר" יוחלף ב"בעל מוגבלות שכלית התפתחותית"
16:10 15/06/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסעד (טיפול במפגרים) (תיקון - בעל מוגבלות שכלית התפתחותית), התשע"ו-2016 של חברת הכנסת מירב בן ארי. להצעה זו הוצמדה הצעה דומה של ח"כ איציק שמולי. מוצע בה להחליף בחוק הסעד (טיפול במפגרים), התשכ"ט-1969, את המונח "מפגר" במונח "בעל מוגבלות שכלית התפתחותית".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל מחוללת מלחמות בכסף שמקבלת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם ישראל
באום  |  15/06/16 18:58
2
זוהיר (כבר אינך ) מהבול !
מ.אלקרייאף  |  16/06/16 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
גפני שתיווך: "למרות שמדובר בעבודת קודש סיזיפית, שכר הבלניות, הוא הנמוך ביותר במגזר הציבורי. ההסכם שהושג הוא הישג גדול מאוד ויש לאמץ אותו"
עידן יוסף
ראש הממשלה צפוי להביא את מינויו להחלטת הממשלה    ח"כ נורית קורן הציגה לנתניהו מסמכים בנושא
עידן יוסף
למרות שמשרד החקלאות סבור שנדרשים 45,000 עובדים זרים, משרד האוצר מאשר רק 25,000    יו"ר ועדת הפנים: חקלאים קורסים, מעכלים להם את הבתים
עידן יוסף
משרד החקלאות התחייב לוועדת הפנים למפות סמכויות בעניין הסדרת גידול גמלים בתוך מספר שבועות    יו"ר ועדת הפנים: בנוסף לסוגיית הסימון הדחופה, תשקלו גם להגביל גידול לפי מכסות
עידן יוסף
אושר לקריאה שנייה ושלישית: תקופת האשפוז המרבית של חולי נפש שביצעו עבירה תהיה תקופת המאסר הקבועה בחוק    משרד המשפטים: תקופת האשפוז הממוצעת עומדת על חודש וחצי בהשוואה לתקופת מאסר ממוצעת של שבע שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il