X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיריית ת"א רכשה מהמדינה 50% מחברת אתרים, והפכה לבעלת 100% בחברה אתרים רכשה את חברות אוצר מפעלי ים והחברה לפיתוח יפו העתיקה התוצאה: אתרים - בעלת כל רצועת החוף נתיבי איילון - לבעלות מלאה של המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נציגי הממשלה ועיריית תל אביב חתמו (יום ד', 15.6.15) על הסכם שלפיו תהפוך העירייה לבעלת 100% בשלוש חברות עירוניות, שיהפכו לאחת. המדינה, מצד שני, תהפוך לבעלת 100% בחברת נתיבי איילון. עד עתה היו העירייה והממשלה בעלים משותפים בארבע החברות. העירייה אומרת כי "היקף העסקה 600 מיליון שקל", אך לא פירטה מי משלם למי - וכמה.
במסגרת העסקה, רוכשת העירייה מרשות החברות הממשלתית את חלקה, 50 אחוז, בחברת אתרים. במקביל, רוכשת אתרים מהעירייה ומהמדינה את הבעלות על חברות אוצר מפעלי ים והחברה לפיתוח יפו העתיקה.
על-פי הערכות, תשלם העירייה למדינה יותר מ-600 מיליון שקל תמורת מניות חברות אתרים, אוצר מפעלי ים והחברה לפיתוח יפו העתיקה, כאשר עיקר התשלום הוא בעד 50% מאתרים. מהסכום שתשלם העירייה יקזזו כנראה - את שווין של 50% ממניות נתיבי איילון, והסכום נטו שתשלם העירייה יהיה 600 מיליון שקל. רוב הסכום יועבר לרשות מקרקעי ישראל, שהיא בעלת הקרקע של כל החברות.
ההסכם עצמו לא פורסם, והעירייה לא מסרה לפי שעה הבהרות בנושא זה. העסקה עצמה היא בין היתר תוצאה של דוח מבקר המדינה בנושא.
התוצאה הסופית של העסקה היא, שהבעלות על רצועת החוף באורך 14 קילומטרים עוברת לחברת אתרים. אוצר מפעלי ים והחברה לפיתוח יפו העתיקה מוזגו לתוך אתרים. מעתה,, תהיה הבעלות על כל רצועת החוף ביד אחת - זו של אתרים. המשימה הראשונה של החברה בבעלות החדשה תהיה להשלים את סלילת טיילת תל אביב יפו.
זאת ועוד, אתרים אחראית גם על פיתוח אתרי תיירות בתל אביב, כולל יריד המזרח. איחוד פעילותן של שלוש החברות יביא לחסכון בהוצאות. מאירך, הוא יתן כוח רב בידי מנכ"ל חברת אתרים, שיהיה מעתה "שליט" על כל רצועת החוף. יו"ר החברה הוא הרצל שלם, והמנכ"ל הוא עו"ד עופר קליין.
מצד שני, רכשה המדינה מהעיירה את חלקה, 50 אחוז, בחברת נתיבי איילון, שתהיה מעתה בבעלות מלאה של המדינה. הסכם הפרדת הכוחות מסדיר באופן משפטי את המצב הקיים בשטח: המדינה היא המממנת את פעילות נתיבי איילון. העירייה היא ה המפעילה והמממנת העיקרית של שלוש חברות הנדל"ן של חוף הים. המו"מ נמשך שנתיים וחצי, מראשית 2014. בין היתר היה צורך להעריך את שווין הריאלי של המניות בארבע החברות. על החוזה חתמו היום ראש העירייה, רון חולדאי, ומנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב.

תאריך:  16/06/2016   |   עודכן:  16/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוען שהמשטרה החליטה להפליל אותו וקיבלה ללא סייג את דבריו של נהגו, חיים אייזנשטט    הסניגורים טוענים שכתב האישום אינו מגלה עבירת שוחד, שכן המעשים לא היו קשורים לתפקידו כרב הראשי
אלעזר לוין
המוכרת: מנופים פיננסיים, בראשות מוריס וובר ואברהם ננקשווילי    מוטי זיסר, שבנה את הקניון ב-2003, נאלץ למכור בגלל חילול שבת    שווי הקניון ירד ב-50% בעשור
אלעזר לוין
דחה בקשה של משרד האוצר להתיר יבוא פועלי בניין מעזה, כדי להקטין המחסור    יצחקי: "סין מסרבת לשלוח לנו פועלי בניין, בגלל לחץ של מדינות עוינות - נתניהו מטפל בנושא"    ראש מטה הדיור מזהיר מפצצה חברתית, אם המחסור בדירות יחריף    "הבעיה - בינוניות הביצוע"
עידן יוסף
רובם יפעלו לכל אורך ימי החול ופעילותם תסתיים בשעה 3 לפנות בוקר    תחזית משרד התחבורה: רק כמיליון נוסעים בשנה הקרובה
אלה לוי-וינריב
בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את תביעתם של ניסים ביטון ומישל אבידן נגד בן ציון סוקי, מקורב לרב יאשיהו פינטו, לאחר שהאחרון הפר הסכם השקעה במלון מדיסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il