X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הפנים: בהנחה שאין סיבסוד, קייטנה עד הצהריים צריכה לעלות עד 800 שקל וקייטנה עד ארבע - 1,100 שקל "הרשויות המקומיות לא אמורות להרוויח על קייטנות ההורים הם קהל שבוי, חובה לפקח על המחירים"
▪  ▪  ▪
מרוויחים על חשבון הקהל השבוי [צילום: פלאש 90]

רשויות מקומיות רבות מרוויחות כפול מעלות הפעלת קייטנות הקיץ לילדים. כך נחשף (יום ב', 20.6.16) בדיון בוועדת הפנים של הכנסת שעסק בעלות קייטנות הקיץ.
קייטנה לגיל 4-5 עד אחת בצהריים היא הזולה ביותר מבמסגרתה מתקיימת כל הפעילות בתוך המבנה. משרד החינוך מתקצב את הסייעת השנייה, כך שלה אין צורך לשלם. לאחר חישוב עלות קייטנה עם 3 חוגים בשבוע - מוזיקה, תיאטרון, ספורט ואנגלית, כולל ארוחות וכוח אדם יצא שהעלות היא 9 שקל לילד לשעה, ללא יציאה החוצה. "הקייטנה אמורה לעלות 675 שקל ואם רוצים עד ארבע אחר-הצהריים - 1080 שקל", נאמר בדיון.
קייטנה לכיתות א-ד, עשירה בתכנים, כולל מוזיקה, דרמה, שתי יציאות ללונה פארק ולסינמה סיטי, מופע גדול, פעמיים בריכה ושני ימי שיא במוזיקה וספורט, כולל ארוחות וכוח אדם, צריכה לעלות 11 שקל לילד לשעה. כלומר 825 שקל עד הצהריים ו-1320 עד ארבע אחר-הצהריים.
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, אמר בדיון כי רשויות מקומיות מנצלות את העובדה שההורים הם קהל שבוי. "בהנחה שאין סבסוד לקייטנות, קייטנה עד אחת בצהריים צריכה לעלות 700-800 שקל לשלושה שבועות, ו1,000-1,100 עד השעה ארבע. הציבור כבר שילם על בתי הספר והמתקנים העירוניים בהן פועלות הקייטנות. הרשויות המקומיות לא אמורות להרוויח על קייטנות. ההורים הם קהל שבוי. הם חייבים להשתמש בשירות. הם צריכים ללכת לעבודה. לכן חייב להיות פיקוח", אמר.
אחד המקומות שבהם גובה הרשות המקומית מחירים גבוהים על הקייטנות הוא העיר נשר. ראש העירייה, אבי בינמו, לא מיישם החלטה של מועצת העיר מ-8 ביוני להוזיל את הקייטנות ב-50%. בשל כך צפויים הורים ותושבי נשר לצאת מחר להפגנה להוזלת מחירי הקייטנות.
אולם בעירייה טוענים כי החלטה זו של המועצה להוזיל את הקייטנות ב-50% אינה חוקית משום שהיא אינה תואמת לתקציב המאושר. עמדה זו זוכה גם לתמיכת הממונה מטעם משרד הפנים, יוסף משלב, אשר קבע במכתב כי אחריות ראש העירייה לביצוע החלטות המועצה כפוף לתקציב המאושר בלבד. לדבריו, החלטת מועצת העיר להוזלת הקייטנות אינה מצביעה על מקור או על משאב כספי שעליו ניתן יהיה להישען לצורך מימון ההוזלה. "האמירה לפיה התקציב המאושר נותן מענה הולם להוצאות הכרוכות בהחלטה ללא תוספת תקציבית - אינה מדויקת, וזאת בלשון המעטה, כתב.
עוד טענו בעיריית נשר כי למרות שנשר לא נכללת ברשימת הרשויות שהציג השר אריה דרעי השבוע כרשויות שיקבלו סבסוד לקייטנות ילדי הגנים, הרי שבתחשיב שעתי – המחיר שמשלמים בקייטנות ילדי הגנים בנשר בחודש יולי (1,300 שקל ל-6 שעות ביום, 5 ימים בשבוע, במשך 4 שבועות) עומד על סכום של 10.83 שקל לשעה בעוד שלפי ההחלטה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל (852 שקל ל-5 שעות ביום, 5 ימים בשבוע, במשך 3 שבועות), ושכאמור לא חלה על עיריית נשר, הסכום שיידרשו ההורים לשלם לקייטנה גבוה יותר, ועומד על 11.36 שקל.

תאריך:  20/06/2016   |   עודכן:  23/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשויות מרוויחות 200% על קייטנות הקיץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשויות מכל דבר עושות מסחרה
יוסי--ס  |  20/06/16 23:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
יוצאת במרומז נגד אובמה: האיסלאם הקיצוני מנהל מאבק נגד העולם החופשי וערכיו ולא רק נגד ישראל    תוקפת את הפוליטיקאים שתמכו באלאור אזריה: פוגעים בצה"ל
יצחק דנון
על-פי הבקשה, החברה קדישא כיסתה 400 קברים של ילדים ותינוקות בהר המנוחות, וכרתה קברים מעליהם בשכבה החדשה    הפיצוי הנתבע: 100 מיליון שקל
יצחק דנון
אילן לקנר תובע את דני ומרים קייזר, שהיו שותפיו במשך 25 שנה, בטענה שלא קיבל את כל המגיע לו בעת פירוק השותפות
יצחק דנון
אבירם דהרי תובע 75,000 שקל מיעקב שנדלר ומאחיו, רועי שנדלר, לאחר שטענו שרכש לעצמו ג'יפ יוקרתי על חשבון העירייה
איתמר לוין
שקד, לשכת עורכי הדין והח"כים הסכימו: הפגישה הראשונה תהיה ללא עורכי הדין, שייתכן שיצטרפו בשלוש הפגישות הבאות לפי הצורך או לפי בקשת בני הזוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il