X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משנה הבאה יופקדו מדי חודש כספי החיסכון על-ידי המוסד לביטוח הלאומי לקופת גמל על שם הילד, אלא אם יבחרו ההורים במוסד פיננסי אחר. הורי הילד יוכלו לבחור בכל עת במסלול ההשקעה בו ינוהלו הכספים ובהפקדת 50 ₪ נוספים לקופה מתוך קצבת הילדים
▪  ▪  ▪
סכום התחלתי לכל צעיר בישראל [צילום: מיכאל פרובסט/AP]

שר האוצר, משה כחלון חתם (יום ג', 21.6.16) על תקנה להקמת מנגנון חיסכון לכל ילד עד גיל 18. בהתאם לתקנה החל מינואר 2017 יופקדו מדי חודש כספי החיסכון על-ידי המוסד לביטוח הלאומי לקופת גמל על שם הילד, אלא אם יבחרו ההורים במוסד פיננסי אחר.
סך התקציב שהוקצה לנושא עומד על 2.65 מיליארד ש"ח בשנה. בהתאם לתוכנית, יפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 ש"ח לחודש לכל ילד לחשבון חיסכון ייעודי על שמו. עם הגיעו לגיל 18 יפקיד הביטוח הלאומי 500 שקלים נוספים, ואם הילד יבחר לדחות את מועד משיכת הכספים עד לגיל 21, יפקיד המוסד 500 שקלים נוספים במועד הגיעו לגיל 21. המדינה תישא בכל עלויות הניהול עד הגיעו לגיל 21.
בהתאם להערכות האוצר, הפקדת כספים מדי חודש בסך 50 שקלים לתוכנית "חיסכון לכל ילד" תעמיד לרשותו בחלוף 18 שנה סכום של כ-20,000 שקלים לגביו יהיה הילד רשאי לקבל החלטות באופן עצמאי.
במסגרת תוכנית החיסכון, ברירת המחדל תהיה ניהול כספי החיסכון בקופת גמל להשקעה. המפקחת על שוק ההון במשרד האוצר תפקח על התנהלות הקופות במסגרת לסמכויות הקיימות בחוק. הכספים יושקעו במסלול ברירת מחדל סולידי שייקבע על-ידי המפקחת על שוק ההון. זכויות העמיתים בקרן יהיו אחידות בכל הקופות.
הגופים הפיננסיים שיוכלו לפתוח תוכניות לטובת תוכנית "חיסכון לכל ילד" ייקבעו במסגרת מכרז תנאי סף, אשר יגדיר את מחויבויות הגופים למוסד לביטוח לאומי, ואת שיעור דמי הניהול אשר תשלם המדינה.
ההורים יוכלו להפקיד 50 שקלים נוספים מתוך קצבת הילדים לחשבון החיסכון. כמו-כן, תעמד בפניהם האפשרות לקבוע אם להפקיד את הכספים לקופת גמל או לבנק ולבחור את מסלול ההשקעה בו ינוהלו הכספים. אם ההורים לא בחרו, יחול מנגנון ברירת המחדל. מומלץ כי מנגנון זה יחלק את המשפחות באופן שווה ואקראי בין כלל הקרנות הפועלות בתחום.
הגוף המנהל יעביר מדי שנה דיווח לילד אודות מצב החשבון שלו. בנוסף, יחויבו הגופים להעמיד לרשות ההורים והילד אתר אינטרנט ייעודי בו ניתן יהיה לעקוב אחר מצב החיסכון.
שר האוצר, משה כחלון: "תוכנית חיסכון לכל ילד מהווה צעד נוסף לצמצום הפערים החברתיים בישראל, לקידום שוויון הזדמנויות למשפחות ממעמד הביניים והשכבות החלשות וכן הגברת המודעות לחיסכון. התוכנית תאפשר למי שהגיע לגיל 18 להתחיל את חייו הבוגרים עם 20 אלף שקל ביד ולפתוח בפניו הזדמנויות חדשות. מדובר בסכום התחלתי שיאפשר לכל צעיר בישראל לרכוש השכלה גבוהה, להקים עסק או כל מטרה ראוייה אחרת".
סגן השר, יצחק כהן: "העמדת סכום התחלתי לזכות כל ילד בפתח חייו הבוגרים, ללא תלות במצב הפיננסי של הוריו, תרחיב את מגוון אפשרויות הבחירה העומדות בפניו, כגון: לימודים, פתיחת עסק או הכשרה מקצועית".

תאריך:  21/06/2016   |   עודכן:  21/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יוסף שוהם חשוד בביצוע עבירות מין כלפי קצינה ששירתה תחת פיקודו    סניגורו טען בעבר שמדובר ביחסים בהסכמה ושהפגם היחיד בהתנהלותו של שוהם היה בכך שלא דיווח על מערכת היחסים
אלעזר לוין
מועצת מקרקעי ישראל החליטה: נגבה דמי שימוש על כל מה שאיננו מיועד למגורים    גובה דמי השימוש עדיין לא נקבע    מי שלא ישלם - יחויב לסגור את העסק    ההחלטה עלולה לפגוע בתקציבי מאות קיבוצים
אביתר בן-צדף
כוח אמריקני מקבוצה 10 של הכוחות למבצעים מיוחדים של הצבא האמריקני, שהיה רכוב על רכב שטח, נקלע למארב, שחסם את דרכו    הכוח לחם כיום כדי לפרוץ את דרכו מהמארב
איתמר לוין
שבע שנים אחרי הגשת התלונה נגדו: עו"ד פואד ח'יר יושעה משום שנטל לעצמו 10,000 שקל שנועדו ללקוחו    רובינשטיין: ניתן להשתמש בפסק דין אזרחי בעניינו של עו"ד בהליך המשמעתי נגדו
התקנות מחייבות את הקמעונאים בענף המזון להקצות שטח מכירה ייעודי ומסומן למוצרים הללו, במיקום מרכזי ובולט לעין שבו יוצגו אך ורק המוצרים שבפיקוח, גם אם אזלו מהמלאי באופן זמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il