X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זה הזמן שהקצתה ועדת הכספים לרשות המים ולמשרד האוצר עד לקבלת החלטה על הורדה דרסיטית הריבית בגין אי-תשלום במועד של החשבון ריבית הפיגורים עומדת כיום על 8.1%
▪  ▪  ▪
כל טיפה יקרה [צילום: פלאש 90]

שבועיים ימים בדיוק, זה הזמן שהקציב יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני לרשות המים ולמשרד האוצר, על-מנת לקבל החלטה שתוריד דרסטית את הריבית הפיגורים בגין אי-תשלום במועד את חשבונות המים. בדיון מיוחד שקיימה (יום ג', 21.6.16) ועדת הכספים בנושא, הודיע גפני לנציגי הממשלה, כי אם החלטה על הפחתת ריבית הפיגורים לא תתקבל בתוך שבועיים לכל היותר, הוא יקדם הצעת חוק פרטית יחד עם חברי כנסת מהקואליציה, לרבות חברי כנסת מסיעתו של שר האוצר ומהאופוזיציה, שתאלץ בחוק להפחית את הריבית בגין פיגורים בתשלומי המים.
את הדיון יזמו חברי הכנסת: אלי כהן, מיקי לוי, דוד ביטן, אחמד טיבי, חמד עמאר. חברי הכנסת דרשו לכל הפחות, להשוות את גובה הריבית על פיגורים בתשלומי המים לזו הנהוגה על איחורים בתשלומי הארנונה שעומדת על 4% בלבד.
ח"כ אלי כהן: "המצב שבו ריבית הפיגורים על תשלומי המים היא 8.1% מחייב תיקון. הריבית במשק אפסית ולא ייתכן שעל תשלומי המים הריבית תהיה כל-כך גבוהה. יש תרעומת גדולה בכלל על תאגידי המים שתרמו לעליית המחירים. הייתה החלטה להפחית את ריבית הפיגורים בארנונה וכך צריך להיעשות גם בתאגידי המים..
ח"כ מיקי לוי: "ריבית של 8.1% היא ריבית נשך לכל דבר ועניין, בעוד בשוק היום הריביות אפסיות. הרי מי בסוף יש לו פיגורים? דווקא האנשים הכי חלשים, אז מטילים עליהם ריבית של 8%-10%. זו ריבית נשך. לא צריך לגרור את חברי הכנסת, קואליציה ואופוזיציה, לחקיקה פרטית. אפשר לגמור את העניין עד היום".
ח"כ חמד עמאר: "אני אישית התוודעתי לבעיה. הריבית מוגזמת מאוד. במגזר הלא-יהודי גם ככה התעריפים גבוהים יותר, יש מס הרים ומס על בנייה לא רווייה וזאת למרות שמדובר במגזר הרבה פחות עשיר מהמגזר היהודי. קיבלתי פנייה של אישה בת 83 שדרשו ממנה מאות שקלים ריבית פיגורים וכשהגיעו לביתה דרשו עוד 800 שקלים על זה שהגיעו אליה הביתה".
ח"כ איציק שמולי: "ההשקעה הכי טובה במשק זה בהוצאה לפועל, כי שם רוב החוב זה 90% ריבית על ריבית ו-10% זה הקרן והחוב של הצרכנים לתאגידי המים לא רחוק משם ורובו ריבית על ריבית על ריבית. הקימו מפלצת (התאגידים (א"ק)) ויש להאכיל אותה - איך? באמצעות ריבית על ריבית. אני מצטרף לדרישה להחיל את ההחלטה כבר היום. זה חלק חשוב במאבק אך המטרה הגדולה הייתה ונשארה; צמצום מספרי התאגידים".
באופן חריג ביותר, קיבל את רשות השידור איש תקשורת, כתב במערכת התוכנית 'הכל כלול' בערוץ 10, ישראל חתן, שהגיע במיוחד לדיון בוועדת הכספים, על-מנת לספר על ריבוי עצום של פניות שמגיעות אל מערכת התוכנית בנוגע לתאגידי המים ובפרט בנושא גובה הריבית. חתן: "התרכזו אלצנו המון המון תלונות של אנשים שהחוב שלהם הולך ומצטבר. יש מקרים של אנשים שהחוב שלהם הגיע ל-60 - 70 אלף שקלים".
סמנכ"ל בכיר כלכלה ברשות המים, גלעד פרננדס: "הנושא נמצא על השולחן שלנו כבר כמה חודשים ואנחנו פועלים בעניין מול האוצר. היסטורית, מים חילקו רשויות מקומיות וזו הייתה ריבית הפיגורים שהייתה נהוגה. זה חצי אחוז לחודש עם עוד קצת הצמדה. הכוונה היא להסדיר שגם מצד אחד יהיה אלמנט של קנס אך לא משהו דרקוני. בתוך כמה חודשים העניין ייפתר".
רפרנטית תשתיות באגף תקציבים באוצר, רעיה עדני: "הסמכות בנושא היא של רשות המים. הריבית היא ריבית פיגור של החשכ"ל והיא נהוגה גם בנושאים אחרים ועומדת על פריים + 6.5%".
יו"ר הוועדה גפני סיכם ואמר לנציגי הממשלה: "כמה חודשים זו הגדרה רחבה מדי. לא קבעתם תאריך. זה יכול להיות חודשיים אך גם 60 חודשים. המצב בלתי נסבל ולא יכול להימשך. אנחנו שמחים על-כך שאתם הולכים לדון בעניין אבל אנחנו קוצבים לכם זמן. אם בתוך שבועיים לא תופחת הריבית כמו בארנונה, אנחנו מניחים הצעת חוק שתשנה גם את הריבית של החשכ"לית. בעניין הזה אנחנו קואליציה ואופוזיציה כאחד".

תאריך:  21/06/2016   |   עודכן:  21/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבועיים להורדת ריבית פיגורים בחשבון המים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
חברת ועדת החוקה קוראת להעניש את האתרים שמפרסמים אתרים המעודדים מחבלים לבצע פיגועים    בכיר לשעבר במערכת הביטחון: טוויטר נאלצה לסגור חשבונות מסיתים לאחר הפיגועים בפריז
איתמר לוין
מתנגדת לבקשתו של בן-אליעזר לדחות את תחילת ההוכחות במשפטו ומציעה לשופט בני שגיא להתרשם באופן בלתי אמצעי ממצבו על-פי הכלים העומדים לרשותו
עידן יוסף
הצעד עולה בקנה אחד עם מדיניות משרד התקשורת ותוכניותיו בעניין שדרוג תשתיות התקשורת בישראל ומעבר חברות התקשורת לשימוש בתשתיות מתקדמות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה הארכה אחרונה בהחלט של רישיונות מוניות השירות עד סוף השנה, אך מתחה ביקורת על הסחבת של משרד התחבורה בטיפול בענף ודרשה לוחות זמנים להשלמת החקיקה
מירב ארד
משנה הבאה יופקדו מדי חודש כספי החיסכון על-ידי המוסד לביטוח הלאומי לקופת גמל על שם הילד, אלא אם יבחרו ההורים במוסד פיננסי אחר. הורי הילד יוכלו לבחור בכל עת במסלול ההשקעה בו ינוהלו הכספים ובהפקדת 50 ₪ נוספים לקופה מתוך קצבת הילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il