X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היה מראשוני אנשי הנדל"ן הישראלים שפעלו במזרח אירופה ובהודו בנה קניונים ומגדלי משרדים. לאחר זמן נקלעו חברותיו לקשיים
▪  ▪  ▪
מרדכי זיסר ז"ל [צילום: תמר מצפי/באדיבות עיתון גלובס]
אושר: זיסר מאבד את אלביט הדמיה
איתמר לוין
1.8 מיליארד שקל מתוך חוב של 2.5 מיליארד שקל יימחקו ויומרו ל-95% ממניות החברה * אלביט הדמיה תנפיק שתי סדרות אג"ח חדשות ובנק הפועלים יפרוס את חובה
לרשימה המלאה

אחוזת הפאר של מוטי זיסר - למכירה
אפרת פרץ
זיסר ורעייתו, שגרים במבנה המרכזי באחוזה, יפנו כאמור את ביתם, בעוד ילדיהם ובני משפחותיהם ימשיכו לגור בווילות הנוספות באחוזה, עד למיצוי ההליכים המשפטיים נגדם * בנק פועלים מעריך את שווי האחוזה על כ-71 מיליון שקל
לרשימה המלאה

איש העסקים מוטי (מרדכי קלמן) זיסר נפטר הלילה (יום ה', 23.6.16), בגיל 61, לאחר מחלה קשה. הותיר אשה, ד"ר ברכה זיסר, וחמישה ילדים.
זיסר הקים ב-1980 את חברת כוכב השומרון שבנתה את העיר עמנואל, יחד עם איש העסקים היהודי-אנגלי זלמן מרגוליס, לאחר שלוש שנים מכר את חלקו והקים את חברת "מרכזי שליטה", וזו הייתה מרכז פעילותו שנים רבות. מאוחר יותר רכש את החברה הבורסאית אלביט הדמיה, והעביר אליה את עיקר עסקיו.
ב-1988 זכה במכרז לבניית המרינה של הרצליה. כן זכה במכרז להקמת המרינה של אשקלון, ושם גם הייתה לו יאכטה פרטית. זיסר גם היה באותן שנים היזם לבניית בנייני המגורים סי אנד סאן בגבול תל אביב הרצליה. הוא בנה את קניון ארנה בהרצליה, ונקלע למחלוקת עם הרבנים מאחר שחלק מהקניון פעל בשבת. לבסוף נאלץ למכור את הקניון לחברת מנופים פיננסיים (שמכרה אותו שוב בימים אלו לקבוצה אחרת).
זיסר היה מן הישראלים הראשונים שנכנסו לפעילות בנכסים מניבים במזרח אירופה. הוא רכש ובנה 12 קניונים בפולין, וכן 40 קניונים בערי הונגריה. פעילותו עברה גם למדינות מערב אירופה. בין היתר, היה בבעלותו מלון "שרלוק הולמס" בלונדון, וכן בתי מלון אחרים. זיסר גם נכנס להשקעות גדולות בהודו, אך ללא הצלחה יתרה.
באותה תקופה נחשב זיסר לאחד מאנשי העסקים המובילים של ישראל. הוא אירח רבים לעסקיו בישראל ובחו"ל. כן קנה מטוס פרטי. חייו התנהלו ברמה גבוהה, כולל מסיבת יום הולדת 50 מפוארת שאירגן לרעייתו ברכה, נכדתו של מייסד בני ברק.
בשנים האחרונות נקלעו חברותיו של זיסר לקשיים, בין היתר משום שהפעילות מומנה באמצעות הלוואות בנקאיות גדולות של הבנקים הישראלים. גם המשבר הכלכלי העולמי ב -2008 פגע בפעילות החברות. החוב הבולט ביותר היה חוב של 2.5 מיליארד שקל של חברת אלביט הדמיה, לבנקים. לפני שלוש שנים מונה כונס מטעם הבנקים גם לחברת אירופה ישראל הפרטית שלו, בגין חובות של מיליארד שקל. בין היתר, מכר בנק לאומי באחרונה את הוילה שלו בפתח תקוה ב-28 מיליון שקל.
החובות של אלביט הדמיה טופלו בעיקר בדרך של מחיקת חוב. לפני כשנתיים נמחק חוב של 1.8 מיליארד שקל לבעלי האג"חים של החברה, אך הם קיבלו בתמורה את מניות השליטה באלביט הדמיה, שערכן אינו גדול כיום. זוהי מחיקת החוב הגדולה ביותר בבורסה עד היום.
מוטי זיסר חלה יותר מפעם אחת בסרטן. הוא עבר טיפולים והחלים לכאורה, אך המחלה חזרה. בראיון לפני שנתיים דיברו זיסר ורעייתו בגילוי לב על ההתמודדות עם המחלה. באחרונה לא היה פעיל, מסיבות בריאות.
בשנותיו הטובות, היה זיסר מגדולי התורמים, בעיקר למוסדות רפואיים ותורניים. בין היתר, תרם סכום כסף גדול למפעל "הדף היומי", הדפסת אלפי גמרות ללומדים, בניצוחו של הרב דוד קובלסקי. היה פעיל גם במפד"ל ואחר כך במפלגת הבית היהודי. זיסר, אדם שומר מצוות, אירגן בין היתר פסטיבל יהודי בבודפשט. תרומתו הגדולה ביותר ככל הידוע הייתה 20 מיליון דולר להקמת בנק מח העצם.
רעייתו ברכה, בעל תואר שני בסיעוד ותואר ד"ר מבית הספר לרפואה בבודפשט, עמדה לימינו כל השנים, ואף הייתה שותפה פעילה בתרומות ובמעשי החסד שלו, במיוחד בארגון "עזר מציון" שהיא מהעומדים בראשו.

תאריך:  23/06/2016   |   עודכן:  23/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איש העסקים מוטי זיסר מת בגיל 61
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למכירה הווילה שלו בפ"ת
ofermargolin  |  23/06/16 09:11
 
- תתבייש סוחר נדל"ן
דוד .מ.  |  23/06/16 13:17
 
- האיש הרחום הזה עלה למדינה
ריצ'י  |  23/06/16 19:31
2
ברוך דיין אמת ל"ת
ברוך דיין אמת  |  23/06/16 09:43
3
צריך להיות "נפטר" ולא "מת" ל"ת
יהודי לא "מת"  |  23/06/16 10:57
4
ת.נ.צ.ב.ה. יהודי טוב. חבל על
יהי זכרו ברוך  |  23/06/16 14:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין לעבודה קובע: למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל אין סמכות להכריע במחלוקות על שכרם של כדורגלנים, שכן הסמכות הייחודית מצויה בידי בית הדין לעבודה
עידן יוסף
יונהג רק בינתיים ברכבת ישראל ובאוטובוסים    שר התחבורה: גידול של 5% במספר נוסעי התחבורה הציבורית    ועוד: עידכונים מרכבת ישראל
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לתח"ץ: אין עתיד לרכב פרטי במטרופולין - התוכנית נועדה לצנתר את הסתימות שהופכות את הכניסה לגוש-דן לבלתי אפשרית    אט"ד: מספר המשתמשים צנח מ-64% בשנות ה-70 ל-27% היום    סגנית ראש עיריית ת"א: אוטובוס צריך לקבל פי 50 שטח מרכב פרטי
עידן יוסף
משרד האוצר: "גם אנחנו לא אוהבים את בשימוש בסיווג "אחר". מאמינים שהמצב ישתפר בדוחות הבאים
איציק וולף
46 מיליון אזרחי בריטניה יכריעו היום האם מדינתם תישאר חלק מן האיחוד האירופי או שתתנתק ממנו    ניתוק עלול להוביל להיפרדות מדינות נוספות מן האיחוד ולהתפוררותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il