X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט צחי עוזיאל: לשלוח לכלא עורכי דין כאלו ראש חטיבת התביעות במשטרה: אין הנחיה שלא להגיש כתבי אישום על תלונות כזב בתחום המשפחה
▪  ▪  ▪
גז. "שוטר שקרן מקבל קידום"

עורכי דין מדריכים לקוחות כיצד להגיש תלונות כזב במסגרת סכסוכים במשפחה - מאשים (יום ה', 23.6.16) עו"ד ששי גז. דבריו זכו לחיזוק מצידו של ראש מדור נפגעי עבירה, סגן-ניצב דב ברקוביץ. סגן נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, צחי עוזיאל, הגיב באומרו, כי אם יש ראיות לכך - יש לשלוח את אותו עורך דין למאסר בפועל. השלושה דיברו ביום עיון של לשכת עורכי הדין.
ראש חטיבת התביעות במשטרה, תת-ניצב לילי באומהקר, אמרה, כי אין הנחיה שלא להגיש כתבי אישום על תלונות שווא כאלו. לדבריה, הטיפול במקרים אלו זהה לכל עבירה אחרת, ואין גישה הפוטרת נשים מעמידה לדין על תלונות שכאלו.
ברקוביץ ציין, כי במקרים רבים יש מי ששולח את המתלוננים ומדריך אותם מה לומר, וכי בדיעבד טוענים מתלוננים כאלו שהם הגישו את התלונות בעצת עורכי דינם. "מי שלא מכיר את המציאות הזאת, עוצם את העיניים", קבע. בשל הדרכה זו, הסביר, לא תמיד ניתן לגלות במהירות שמדובר בתלונת שווא. עוד אמר ברקוביץ, כי בחלק מן המקרים - גם תלונת שווא איננה בהכרח הודעת כזב, שכן יש חילוקי דעות על העובדות ועל הרקע, ולכן יש פער בין שווא לבין שקר.
נשים עומדות לדין
"לחוקרי המשפחה לפעמים יש הרגשה שמשהו [פסול] עומד מאחורי התלונה, אבל לרוב קשה לקבוע שמדובר בשקר", הסביר ברקוביץ. "אם תהיה תלונה והנילון יוכיח שהוא בכלל היה בחו"ל, ואנחנו לא נפתח תיק על תלונת כזב - זו תקלה שלנו". עו"ד מורן סמון הגיבה: "אתה יודע כמה תקלות כאלו יש לכם?". ברקוביץ השיב, שהוא מזמין להביא לידיעתו כל מקרה כזה. עוד אמר, כי כמעט כל התיקים וכתבי האישום על הודעות כזב בין בני הזוג - הם נגד נשים, בשיעור גבוה בהרבה מאשר בכלל נושא הודעות הכזב.
גז אמר, כי מעולם לא נתקל בהעמדה לדין על שקרים בבית המשפט, כולל על שקרים בוטים. "האזהרה של בית המשפט לעד, היא סתמית ומס שפתיים. שוטר שמרביץ, מעיפים אותו מהמשטרה; שוטר שבית משפט קובע שהוא שקרן, הדברים הכי חמורים בעולם - מקדמים אותו, כי למשטרה יותר נוח עם שוטרים שמעיזים", האשים. "אני רוצה לראות שוטר אחד שהועמד לדין על עדות שקר".
באומהקר הגיבה, כי שוטרים הועמדו לדין אם נקבע ששיקרו בבית המשפט. לדבריה, בכל מקרה כזה מועבר התיק למחלקה לחקירות שוטרים - אבל מח"ש לא ששה להעמידם לדין, "וזה לא נראה לי". במקרים כאלו, הועמדו השוטרים לדין משמעתי ופוטרו, מסרה.
"הפרקליטות מפחדת להעמיד לדין"
לדברי גז, "הפרקליטות מפחדת להעמיד לדין מתלוננות שמשקרות, כי הן חוששות - אולי בצדק - שלא יהיו מתלוננות בתיק הבא. ברור לי שברוב המקרים לא צריך להעמיד לדין, אבל יש מקרים שאישה לוקחת על עצמה משימה להרחיק את הגבר מהבית, כי המשטרה מוציאה אותו אוטומטית. אין סנקציות נגד הנשים הללו. בואו נראה אותם מעמידים לדין את המתלוננות נגד אורי דניאל". גז גילה, כי ידוע לו שיש עורכי דין שנותנים ייעוץ כיצד להגיש תלונות שווא והוא היה אף עד לכך. "עורכי דין כאלו - צריך להעיף אותם מהמקצוע", קבע.
עוזיאל אמר, שלשופטים אין הנחת מוצא בטיפול בתיקי אלימות במשפחה. "המשטרה די מסננת תיקים כאשר מדובר בעדות מול עדות ואין ראיות תומכות, ובהליכים המקדמיים יש בהרבה מקרים הסדרי טיעון. אם בכל תיק של אלימות במשפחה תידלק נורית, נחליש את התלונות האמיתיות", הדגיש עוזיאל. עוד אמר, כי יש להעמיד לדין עורך דין שמדריך להגיש תלונת כזב ולשלוח אותו למאסר בפועל.
עוזיאל נשאל מדוע בתי המשפט לא מעבירים לרשויות החקירה את פסקי הדין בהם נקבע שעדים שיקרו. הוא השיב, שבתי המשפט מדברים בפסקי הדין, באולם נמצאים התביעה וההגנה, והם יודעים מה עליהם לעשות.

תאריך:  23/06/2016   |   עודכן:  23/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי דניאל / Uri Daniel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורכי דין מדריכים להגיש תלונות כזב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לילי באומהקר משקרת במצח נחושה!
ע_הראל  |  23/06/16 11:55
 
- חוק אחריות הורית ימגר עדות שקר
ע_הראל  |  23/06/16 14:50
2
שקרים הם לנצח
סתם ישראלי  |  23/06/16 20:38
3
האמת על השקרים של הנשים
גרוש מצוי  |  24/06/16 07:35
4
כשפותחים לשקר דלת..הוא נכנס
העובדות מוכיחות  |  24/06/16 09:52
5
הוראות המשטרה - תלונות שווא
NBA24353  |  24/06/16 14:15
6
למגר תלונות שווא נגד גברים
מאיה א  |  21/08/16 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ יואב קיש הגיש הצעת חוק המבקשת למנוע מחברי כנסת וממפלגות אופוזיציוניות לעתור לבג"ץ נגד החלטות של הכנסת שהתקבלו בניגוד לעמדתם    ח"כים מהאופוזיציה זועמים: הממשלה פוגעת בדמוקרטיה
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע לקבוע שהמסלול, שהופעל בהוראת שעה במשך שבע שנים, יהפוך לקבוע    מיועד לחובות של עד 10,000 שקל ומוגבל בעיקולים שניתן לבצע במסגרתו
אביתר בן-צדף
מיג'ור דאז צ'ארלס קֶטֶלס הציל ממוות 44 חיילים אמריקניים, שנקלעו למארב של צבא צפון ויטנאם בשטח, שהוחזק בידי האויב    המשיך לחלץ למרות שהמקלען שלו נפגע ומסוקו ספג אש
אלעזר לוין
היה מראשוני אנשי הנדל"ן הישראלים שפעלו במזרח אירופה ובהודו    בנה קניונים ומגדלי משרדים. לאחר זמן נקלעו חברותיו לקשיים
איתמר לוין
בית הדין לעבודה קובע: למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל אין סמכות להכריע במחלוקות על שכרם של כדורגלנים, שכן הסמכות הייחודית מצויה בידי בית הדין לעבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il