X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העובדת חשפה לפני 15 שנה שורה של הטרדות מיניות במשרד ממשלתי - ואז החלו מנכ"ל המשרד ובכיר נוסף להתנכל לה תקבל מהמדינה 55,000 שקל ועוד 10,000 שקל משני הבכירים
▪  ▪  ▪
הערעור התקבל

המדינה תפצה עובדת על התנכלויות שנבעו מכך שהתלוננה על הטרדות מיניות - 15 שנים לאחר שהתרחשו. בית הדין הארצי לעבודה קיבל חלקית את ערעורה של העובדת, לאחר שבית הדין האיזורי בירושלים דחה את תביעתה.
ההטרדות המיניות התרחשו במשרד ממשלתי מסוים בשנת 1999, והובאו לידיעת העובדת - שהייתה עוזרת למנכ"ל המשרד. טיפולה של העובדת בתלונות הביא לכך שהמטריד פוטר, הועמד לדין והורשע. בשנת 2000 מונה אדם מסוים למנכ"ל המשרד, ואז נעשה ניסיון לפטר את העובדת ואחרות שהיו מעורבות בפרשה. העובדת פנתה לבית הדין לעבודה, הוחזרה לעבודה לשנה וכיום מועסקת בהנהלת בתי המשפט.
העובדת טענה, כי המנכ"ל דאז ובכיר נוסף במשרד התנכלו לה בשל חלקה בחשיפת ההטרדות, אך התלונות שהגישה למשטרה נסגרו והמנכ"ל זוכה גם בהליך משמעתי. במקביל, בשנת 2001 נפתח הליך משמעתי נגד העובדת עצמה, היא הודתה וכעבור שנתיים ננזפה ודרגתה הוקפאה. בית המשפט העליון ביטל את הענישה, כאשר הנשיאה דורית ביניש מציינת, כי בנסיבות העניין - היה ראוי להימנע מהעמדתה לדין.
ההליך בפני בית הדין לעבודה החל בשנת 2004, והגיע לסיומו רק במארס השנה; פסק הדין הותר לפרסום רק עתה (22.6.16). בית הדין האיזורי קבע שהעובדת לא הצליחה להוכיח שהמנכ"ל והבכיר התנכלו לה בשל טיפולה בהטרדות המיניות, אך השופטת סיגל דוידוב-מוטולה קבעה, כי המדינה הייתה צריכה להוכיח שהצעדים נגדה לא נבעו מפעילותה זו - ובכך לא עמדה.
"בהתחשב באווירה הקשה ששררה במשרד סביב פרשת ההטרדות המיניות, ובגיבוי שניתן על-ידי המנכ"ל והבכיר לנאשם (כפי שעולה גם מחתימתם על מכתב התמיכה בו), אין זה סביר, כי מערכת היחסים העכורה הייתה מנותקת לחלוטין ממעורבותה של המערערת בפרשת ההטרדות המיניות, ולא בכדי החלה בסמוך אליה על-אף שעד לאותו מועד נחשבה המערערת כעובדת מוערכת", אומרת דוידוב-מוטולה.
בית הדין הארצי פסק, כי המדינה תפצה את העובדת ב-55,000 שקל, והמנכ"ל והבכיר - ב-5,000 שקל כל אחד. כמו-כן בוטל חיובה בהוצאות של 7,000 שקל בבית הדין הארצי, אם כי לנוכח ניהול ההליך על ידה - שגרם לסרבול ניכר - היא לא זוכתה בהוצאות בארצי.
השופטות רונית רוזנפלד ונטע רות ונציגי הציבור איתן כרמון ואמנון גדעון הסכימו עם דוידוב-מוטולה. את העובדת ייצגו עוה"ד אריאל שמר וליר חן, את המדינה ייצגה עו"ד ליטל ניצן, ואת המנכ"ל והבכיר - עו"ד קארן שמיט.

תאריך:  23/06/2016   |   עודכן:  23/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תפצה עובדת על התנכלויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדע במדיה החברתית: איך זה עובד? מחקר שנערך בטכניון ובמרכז CERN לחקר החלקיקים מנתח את התייחסות הציבור לידיעות מדעיות בפלטפורמות מדיה שונות
איתמר לוין
דובי שרצר גייס שוטר כעד מדינה בשיחה שלא תועדה, וסגן ראש מח"ש משה סעדה אישר את ההסכם איתו - בניגוד לנהלים שקבע היועץ המשפטי    חקירתו של שוטר חשוד לא תועדה, והחוקרים ניהלו שיחות לא מתועדות עם המתלונן    ארבעת השוטרים זוכו לחלוטין מאשמת שפיכת מים רותחים על החשוד
מירב ארד
בין העובדים שייקלטו להעסקה ישירה במסגרת מהלך זה, יכללו גם עובדי הבוקר בתאגידי הבריאות שעוסקים בפעילות הכלולה בסל הבריאות
מירב ארד
יו"ר הרש"פ תקף את ישראל בחריפות בנאומו בבריסל    טען כי הפלשתינים בעד פתרון של שתי מדינות על בסיס גבולות 1967    קודם לכן סירב לקיים פגישה עם הנשיא ריבלין
אלעזר לוין
"מפרה את חוק הביטוח, בכך שמאפשרת לסוכני נסיעות למכור ביטוחי נסיעות"    לשכת סוכני ביטוח הגישה גם למבקר המדינה תלונה נגד המפקחת    נשיאהסוכנים: "זהו מחדל של סלינגר, היא מועלת בתפקידה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il