X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל בומברדיה ישראל מכנה "שערורייה" את הסכומים שמקצה הממשלה לתחבורה וקורא לפיתוח התחבורה המסילתית רכבת ישראל: הרווחים השנתיים שלנו הגיעו ל-100 מ"ש
▪  ▪  ▪
דסקל. למה אין מחאה חברתית? [צילום: פוטו נגבה]
נדב מרוז [צילום: פוטו נגבה]

ירון הדרי [צילום: פוטו נגבה]

מנכ"ל יצרנית הרכבות, יוסי דסקל, תוקף את משרד האוצר ויחסו לתחבורה הציבורית. בוועידת ישראל ה-8 לתחבורה, שהתקיימה (יום ה', 23.6.16) ברמת גן, אמר דסקל: "מתפארים היום בתקציב של 11 מיליארד שקלים לעשור המהווים רק אחוז אחד מהתקציב לשנים 2018-2016. זה מעט מדי. במדינות מתוקנות כמו בריטניה וגרמניה מדובר על 10 אחוזים לפחות מסך התקציב. נעשו עבודות מדהימות ברכבת ישראל, בירושלים ובנת"ע ויש להמשיך כך.
לדברי דסקל, מדובר בשערורייה שזה התקציב וארגונים חברתיים צריכים לקיים מחאה, לפחות כמו זו שעל מחיר הקוטג': "באירופה יש השקעה בלתי פוסקת וגוברת בתחום התחבורה המסילתית. במרכזי הערים המרכזיות עיקר התחבורה היא ציבורית כאשר מרבית הנתיבים אסורים לרכבים פרטיים. בלונדון לדוגמה, 70 אחוזים מהנכנסים לעיר מגיעים דרך תחבורה ציבורית לעומת ישראל, בה המספרים הפוכים וזה ניכר בפקקים, בתאונות הדרכים ובזיהום האוויר".
מנכ"ל בומברדיה ישראל אמר כי יש לחפור במרץ ולהכניס מכונות TBM לכרית מנהרות גם בפ"ת, בבת ים, ובאזור התעשיה הרצליה. עוד קרא להקמת מונורייל (רכבת עילית) שתסיע 40 אלף איש מקצה לקצה, ושקצב התקדמות בנייתה הוא קילומטר בחודש. "זה כלי שקט עם טעינה אוטומטית שלו מערכת שיפוע ב-10 מעלות שרכבת אינה יכולה לנוע. זה חצי מהזמן, חצי מהכסף, ומסיע מספר גדול של נוסעים".
הוא קרא להקמת מרכז תחבורה משולב, ולדרוש שבתחבורה הציבורית תהיה כדאיות, אמינות וזמינות (10-5 דקות להגעה). דסקל הציג דוגמאות מהנעשה בתחום התחבורה המסילתית בעולם: "ישנו דימוי מיושן לתחבורה המסילתית אבל דווקא תחום זה הוא מהמובילים בעולם התחבורה. היום ישנן רכבות בעולם המגיעות למהירויות של 380 קמ"ש. כאשר הפריפריה מתקרבת למרכזי הערים לצרכי תעסוקה, תרבות וחינוך. יש למצוא פתרון נוח, נגיש וזמין לעשרות אלפים ואף מאות אלפי נוסעים שמבקשים להגיע לערים הגדולות, והפתרון המרכזי להיות תחולה גדולה יותר - פחות רכבים ל-5-4 נוסעים ויותר רכבות של אלפי נוסעים. בישראל, בה אין מקום להוסיף נתיבים יש למצוא פתרונות חלופיים להסעת המונים: רכבות עילית על גשרים או רכבות תחתיות. מחלף רכבות רגיל תופס עשירית מקום ממחלף רכבים בינוני".
עוד הסביר דסקל את היתרונות במעבר לתחבורה מסילתית, ובראשם החיסכון בחיי אדם: בשנים 2016-2010 נהרגו מעל 1,500 בני אדם בישראל בתאונות דרכים. ברכבת ישראל שלה 53 מיליון נסיעות, לא היה אף הרוג. במטרו בפריז נוסעים 1.5 מיליארד איש בשנה; 40 שנה של פעילות - ואף לא הרוג אחד.
  • ירון הדרי, סמנכ"ל משאבי אנוש ולוגיסטיקה ברכבת ישראל סקר את הישגיה, והוסיף: "הרכבת היום היא מקום המהווה אטרקציה למבקשי עבודה: במכרז ל-36 נהגי רכבות, הגיעו 4,700 קורות חיים - הביקוש גדל מאוד והרכבת יכולה להרשות לעצמה לבחור את הטובים ביותר. חיסכון כלכלי: קיצצנו הוצאות מופרזות ולא הכרחיות. התוצאה: מעבר מהפסד ארוך שנים לפני שלוש שנים ניתן לראות רווחים שנתיים של כ-100 מיליון שקלים".
  • מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, נדב מרוז, עמד על הצלחות התחבורה הציבורית בבירה - 500 אלף נסיעות ביום, 15 אחוז ממשתמשי הרכבת הקלה הודו כי עזבו את הרכב הפרטי ועברו לתחבורה ציבורית, 10 אחוז דיווחו על קיצור הזמן שבנסיעה בתחבורה הציבורית, ירושלמים חזרו למרכז העיר בזכות התחבורה הציבורית והעברת הכבישים להולכי הרגל במקום לחניונים ונתיבי תחבורה, היקף הולך וגדל של הולכי רגל במרכז העיר, יותר שכונות חוברו למרכז העיר, רחוב יפו, מהמזוהמים ביותר בשנת 2000, הפך לרחוב הנקי ביותר בעיר.

תאריך:  24/06/2016   |   עודכן:  26/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקציב לתחבורה - עשירית מבמדינות המתוקנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כי אנחנו עשירית
כבש 44  |  24/06/16 23:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יונהג רק בינתיים ברכבת ישראל ובאוטובוסים    שר התחבורה: גידול של 5% במספר נוסעי התחבורה הציבורית    ועוד: עידכונים מרכבת ישראל
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לתח"ץ: אין עתיד לרכב פרטי במטרופולין - התוכנית נועדה לצנתר את הסתימות שהופכות את הכניסה לגוש-דן לבלתי אפשרית    אט"ד: מספר המשתמשים צנח מ-64% בשנות ה-70 ל-27% היום    סגנית ראש עיריית ת"א: אוטובוס צריך לקבל פי 50 שטח מרכב פרטי
עידן יוסף
כך אומר שר התחבורה במסגרת התנגדותו להצעת חוק שביקשה להסדיר תחבורה ציבורית בשבת ברמה המוניציפלית    עקץ את גרמן: למה לא חוקקת כשהיית בממשלה?
מאיר חוטקובסקי
כל יום שלישי בבוקר נפגשת חבורת גמלאים ב"קפה שלונסקי" ברעננה    בלי מודע הם מחקים את אורח חייו של המשורר אברהם שלונסקי שהיה מכנס סביבו חבורת אנשי רוח בבתי הקפה של תל אביב    הם ידועים כ"הפרלמנט של אגד"
עידן יוסף
אוטובוסים של חברת "גולדן דרגון" המונעים בגז טבעי וחשמל יחלו לפעול בקווי תחבורה הציבורית בעפולה וביקנעם    החברה הסינית משווקת בישראל שבעה דמים מהם שניים בהנעה חלופית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il