מנכ"ל יצרנית הרכבות, יוסי דסקל, תוקף את משרד האוצר ויחסו לתחבורה הציבורית. בוועידת ישראל ה-8 לתחבורה, שהתקיימה (יום ה', 23.6.16) ברמת גן, אמר דסקל: "מתפארים היום בתקציב של 11 מיליארד שקלים לעשור המהווים רק אחוז אחד מהתקציב לשנים 2018-2016. זה מעט מדי. במדינות מתוקנות כמו בריטניה וגרמניה מדובר על 10 אחוזים לפחות מסך התקציב. נעשו עבודות מדהימות ב
רכבת ישראל, בירושלים ובנת"ע ויש להמשיך כך.
לדברי דסקל, מדובר בשערורייה שזה התקציב וארגונים חברתיים צריכים לקיים מחאה, לפחות כמו זו שעל מחיר הקוטג': "באירופה יש השקעה בלתי פוסקת וגוברת בתחום התחבורה המסילתית. במרכזי הערים המרכזיות עיקר התחבורה היא ציבורית כאשר מרבית הנתיבים אסורים לרכבים פרטיים. בלונדון לדוגמה, 70 אחוזים מהנכנסים לעיר מגיעים דרך תחבורה ציבורית לעומת ישראל, בה המספרים הפוכים וזה ניכר בפקקים, בתאונות הדרכים ובזיהום האוויר".
מנכ"ל בומברדיה ישראל אמר כי יש לחפור במרץ ולהכניס מכונות TBM לכרית מנהרות גם בפ"ת, בבת ים, ובאזור התעשיה הרצליה. עוד קרא להקמת מונורייל (רכבת עילית) שתסיע 40 אלף איש מקצה לקצה, ושקצב התקדמות בנייתה הוא קילומטר בחודש. "זה כלי שקט עם טעינה אוטומטית שלו מערכת שיפוע ב-10 מעלות שרכבת אינה יכולה לנוע. זה חצי מהזמן, חצי מהכסף, ומסיע מספר גדול של נוסעים".
הוא קרא להקמת מרכז תחבורה משולב, ולדרוש שבתחבורה הציבורית תהיה כדאיות, אמינות וזמינות (10-5 דקות להגעה). דסקל הציג דוגמאות מהנעשה בתחום התחבורה המסילתית בעולם: "ישנו דימוי מיושן לתחבורה המסילתית אבל דווקא תחום זה הוא מהמובילים בעולם התחבורה. היום ישנן רכבות בעולם המגיעות למהירויות של 380 קמ"ש. כאשר הפריפריה מתקרבת למרכזי הערים לצרכי תעסוקה, תרבות וחינוך. יש למצוא פתרון נוח, נגיש וזמין לעשרות אלפים ואף מאות אלפי נוסעים שמבקשים להגיע לערים הגדולות, והפתרון המרכזי להיות תחולה גדולה יותר - פחות רכבים ל-5-4 נוסעים ויותר רכבות של אלפי נוסעים. בישראל, בה אין מקום להוסיף נתיבים יש למצוא פתרונות חלופיים להסעת המונים: רכבות עילית על גשרים או רכבות תחתיות. מחלף רכבות רגיל תופס עשירית מקום ממחלף רכבים בינוני".
עוד הסביר דסקל את היתרונות במעבר לתחבורה מסילתית, ובראשם החיסכון בחיי אדם: בשנים 2016-2010 נהרגו מעל 1,500 בני אדם בישראל בתאונות דרכים. ברכבת ישראל שלה 53 מיליון נסיעות, לא היה אף הרוג. במטרו בפריז נוסעים 1.5 מיליארד איש בשנה; 40 שנה של פעילות - ואף לא הרוג אחד.
- ירון הדרי, סמנכ"ל משאבי אנוש ולוגיסטיקה ברכבת ישראל סקר את הישגיה, והוסיף: "הרכבת היום היא מקום המהווה אטרקציה למבקשי עבודה: במכרז ל-36 נהגי רכבות, הגיעו 4,700 קורות חיים - הביקוש גדל מאוד והרכבת יכולה להרשות לעצמה לבחור את הטובים ביותר. חיסכון כלכלי: קיצצנו הוצאות מופרזות ולא הכרחיות. התוצאה: מעבר מהפסד ארוך שנים לפני שלוש שנים ניתן לראות רווחים שנתיים של כ-100 מיליון שקלים".
- מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, נדב מרוז, עמד על הצלחות התחבורה הציבורית בבירה - 500 אלף נסיעות ביום, 15 אחוז ממשתמשי הרכבת הקלה הודו כי עזבו את הרכב הפרטי ועברו לתחבורה ציבורית, 10 אחוז דיווחו על קיצור הזמן שבנסיעה בתחבורה הציבורית, ירושלמים חזרו למרכז העיר בזכות התחבורה הציבורית והעברת הכבישים להולכי הרגל במקום לחניונים ונתיבי תחבורה, היקף הולך וגדל של הולכי רגל במרכז העיר, יותר שכונות חוברו למרכז העיר, רחוב יפו, מהמזוהמים ביותר בשנת 2000, הפך לרחוב הנקי ביותר בעיר.