X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך דברי המפקחת על הבנקים, חדוה בר בנושא השפעת החלטת משאל העם בבריטניה על המערכת הפיננסית בישראל דרור שטרום: האסטרטגיה שאנו מציעים לאמץ היא בראש ובראשונה הגדלת כמות השחקנים ולצרף בשלב הראשוני לפחות 2-3 שחקנים נוספים
▪  ▪  ▪
חדוה בר [צילום: בנק לאומי]

"הימים האחרונים וההחלטה במשאל העם בבריטניה הזכירו לנו שקיימים סיכונים בסביבת הפעילות. הבנקים בישראל הם חזקים, בעלי הון ונזילות גבוהים והם נערכו לאירוע הזה מראש. עם זאת אנחנו צריכים להיות כל הזמן ערוכים לסיכונים שעלולים להתרחש מכיוונים שונים. עלינו לזכור זאת גם כאשר אנו מקדמים צעדים תשתיתיים להגברת התחרות בתחומי הבנקאות" - כך אמרה (יום ב', 27.6.16) המפקחת על הבנקים חדוה בר בכנס "יוזמות להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים בישראל" של משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' ופירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte ישראל, שנערך במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בת"א.
בר התייחסה להפרטת כרטיסי אשראי ואמרה כי "אנו מאמינים שהחברות הללו הן בעלות תשתית טובה כבר היום שתאפשר להן להפוך בקלות יחסית לשחקנים פיננסיים שיגבירו את התחרות. הסיבה שאנו עושים זאת רק עם שתי חברות היא כדי לצמצם את הפער בתוך המערכת הבנקאית. לחברות כרטיסי האשראי יש כמעט את כל מה שנדרש כבר היום מבנק.
בנק ישראל ימשיך לפקח על חברות כרטיסי אשראי וייתן להם רוח גבית על-מנת שיהוו חלק רציני ומשמעותי מהתחרות. החברות אינן נדרשות או חייבות להפוך להיות בנקים, עם זאת אנו נעודד אותן ונקל עליהן להיות בנקים. הפיקוח על חברות כרטיסי אשראי יהיה לפי הסיכון ולא בהכרח זהה לפיקוח על הבנקים הקיימים".
שטרום: האסטרטגיה - הגדלת כמות השחקנים
"הגישה המרכזית שהוועדה גיבשה היא גישה שלא נועדה לפצל שחקנים קיימים אלא מאפשרת שני דברים: פתיחת חלון לשחקנים חדשים חוץ בנקאיים ובנקאיים על-מנת ליצור איום תחרותי על השחקנים הקיימים והדבר המשלים זה יצירת התשתיות והתנאים לתחרות העתידית. ישנם רבים שטוענים שבעידן הטכנולוגיה די ביצירת תשתיות, הדברים הללו אינם נכונים במיוחד בתחום הבנקאות. חייבים לקרות עוד שינויים מבניים על-מנת שהתהליך הזה יתרחש" כך אמר עו"ד דרור שטרום, יו"ר ועדת שטרום בכנס.
לדבריו של שטרום "חברות כרטיסי האשראי לא יביאו את הגאולה! היריעה רחבה באופן משמעותי מאשר חברות כרטיסי אשראי (לדוגמה גופים מוסדיים) האסטרטגיה שאנו מציעים לאמץ היא בראש ובראשונה הגדלת כמות השחקנים ולצרף בשלב הראשוני לפחות 2-3 שחקנים נוספים. הכיוון השני שאנו מנסים להוביל הוא הורדת חסמי הכניסה, ובעיקר מתן דגש על נושא ה- IT. זהו שינוי שאם יופנם, הרווחנו. כיוון נוסף הוא שיפור וחיזוק כוחם של הצרכנים".

תאריך:  27/06/2016   |   עודכן:  27/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דרור שטרום / Dror Shtrum
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הבנקים בישראל חזקים, ונערכו למשבר מראש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כלכלה חופשית
היהודי הנצחי  |  27/06/16 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עוז ישראלי יכהן כראש מחלקת בנקאות השקעות ב-BDO זיו האפט
איציק וולף
יו"ר רשות ניירות ערך הגיש לשר האוצר את הדוח השנתי לשנת 2015 ואת דוח ההקלות ברגולציה    "העדר ודאות רגולטורית ואווירה אנטי עסקית מבריחים את היזמים"
מירב ארד
נר השמן העתיק, ששימש לצרכי מאור, מתוארך למאה ה-12 לספירה    הנר נמצא על חוף הים במהלך ריצת בוקר שגרתית והועבר לאוצרות המדינה
יפעת גדות
יוזמה של עיריית ירושלים - כבר בקיץ הקרוב יוכלו לבלות וליהנות בבריכה ללא לתשלום    במרכז הספורט של המנהל הקהילתי בקריית יובל
איתמר לוין
בני זוג שנפרדו התקוטטו על משמורת הכלב    בית המשפט פסק: הגבר נתן את הכלב במתנה לאישה, ולקח אותו ממנה רק כדי להכאיב לה - ולכן עליו להחזיר אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il