X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחבל היהודי רצח שני פלשתינים וביצע שורה של עבירות חמורות נוספות ביהמ"ש העליון דחה את טענתו לפיה לא היה שפוי בעת ביצוע העבירות, וקבע שגם אינו זכאי להפחתה בעונש בשל מצבו הנפשי
▪  ▪  ▪
טייטל. תכנון ותחכום [צילום: פלאש 90]

המחבל היהודי יעקב (ג'ק) טייטל ירצה את מלוא עונשו: שני מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר, שכולם מצטברים. בית המשפט העליון דחה (יום ג', 28.6.16) את ערעורו של טייטל על הרשעתו ועל חומרת עונשו.
טייטל ביצע בשנות ה-90 פיגועים כנקמה על פיגועי טרור נגד יהודים, לאחר שרצח בשנת 1997 את נהג המונית סמיר אל-כרם בלביסי ואת רועה הצאן עיסא ג'ברין. בשנת 2006 תכנן טייטל לפגוע במשתתפי מצעד הגאווה בירושלים, איים על משתתפיו ובשל כך הורשע בהסתה לאלימות או טרור. בניסיון לבטל את המצעד, הוא אף הטמין מטען חבלה מאולתר בתחנת השיטור הקהילתי ביישוב עלי.
עוד הורשע טייטל בניסיון לרצוח חקלאי מבית ג'אלה ובניסיון לרצוח פעיל בתנועת "היהודים המשיחיים" באריאל. טייטל גם הטמין מטען חבלה בביתו פרופ' זאב שטרנהל, על-רקע דעותיו הפוליטיות, והורשע בגרימת חבלה חמורה. בסעיף האחרון הורשע טייטל שוב בהסתה לאלימות או טרור, לאחר ששיבח את הרצח ב"בר נוער".
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את טענתו של טייטל לפיה לא היה שפוי בעת ביצוע מעשיו, וכי פעל בעקבות התגלות של מלאך שהורה לו לבצע את מעשיו. בית המשפט העליון אימץ מסקנה זו, תוך שהשופט אורי שהם קובע שאין מקום להתערב באימוץ חוות דעתם של המומחים מטעם המדינה שבדקו את טייטל וקבעו שהוא שפוי. לעומת זאת, אומר שהם, חוות הדעת מטעם ההגנה עוררה תמיהות וצדק בית המשפט המחוזי כאשר דחה אותה; גם קבלתה לא הייתה מוליכה אוטומטית לזיכויו של טייטל, מציין שהם.
לדברי שהם, גם הראיות החיצוניות תומכות בכך שטייטל היה שפוי: אין כל תיעוד לבעיות פסיכיאטריות ומכריו - כולל בני משפחתו - לא הבחינו בהתנהגות חריגה כלשהי מצידו. עוד אומר שהם, כי המומחים העידו שמחשבות שווא פסיכוטיות אינן כוללות הוראות כה מפורטות, כפי שלטענת טייטל נתן לו המלאך. התחכום והתכנון שבמעשיו של טייטל מעידים גם הם על כך שהיה מודע לפסול שבמעשיו, ממשיך שהם, ובהודאותיו ציין במפורש את המניעים האידיאולוגיים שעמדו מאחורי העבירות שביצע. לעומת זאת, את "גירסת המלאך" הוא העלה רק בבדיקות הפסיכיאטריות ולא בחקירותיו, ולפיכך מדובר בגרסה כבושה.
עוד קובע שהם, כי אפילו אם טייטל סבל מהפרעה נפשית חמורה בזמן ביצוע העבירות - אין הוא זכאי ליהנות מענישה מופחתת על עבירות הרצח, שכן לא התקיימו בו יתר היסודות הדרושים להקלה שכזאת. יכולתו להבחין בשלילה שבמעשיו לא נפגעה במידה ניכרת ולא היה קשר סיבתי בין אותה הפרעה לבין כושר השיפוט שלו. "המערער תכנן לרצוח שני קורבנות תמימים. הוא אף שקל בקפידה את מעשיו ויכול היה להמנע מהם. אולם השקפותיו מעוררות הסלידה הן שהביאוהו לביצוע קר ומחושב של מעשי רצח כלפי חפים מפשע", מדגיש שהם.
השופטים נעם סולברג וניל הנדל הסכימו עם שהם. את טייטל ייצג עו"ד אשר אוחיון, ואת המדינה - עו"ד תמר בורנשטיין.

תאריך:  28/06/2016   |   עודכן:  28/06/2016
+פועלים פלשתינים נגד ההסתדרות
17:14 28/06/16  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

מבקשים לאשר תביעה ייצוגית בסך 85 מיליון שקל, בטענה שההסתדרות מעבירה שלא כדין מחצית מדמי הטיפול לידי מקבילתה הפלשתינית

[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+משאל העם - מתכון לאסון
11:07 28/06/16  |  נסים גבאי   |   לרשימה המלאה

רוצים לנחות לרגע בישראל ולשוחח על עניין משאל העם כאן? זוכרים את ההבטחות "הדרמטיות" של כל ראשי הממשלות שברגע שנצטרך להחליט אם לסגת לגבולות 67 או לא, יהיה משאל עם?

אחוז לכאן או לשם [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]
+עשרים ושמונה מדינות ל-28 עמים!
10:14 28/06/16  |  אליקים העצני   |   לרשימה המלאה

אבל יש מקור נוסף, עמוק ומהותי יותר, לסיפוק השורר בימין הישראלי נוכח תוצאות המשאל בבריטניה, וזו המשמעות האוניברסלית של התפוררות הגוש האירופי, שכן יש לקוות שעם פרישת אנגליה התהליך רק יתחיל, וזו תהיה מהדורה מודרנית של הרעיון הגלום בסיפור המקראי של מגדל בבל

לא שכחנו [צילום: לע"מ]
+הכרעתה של בריטניה איננה צריכה להפתיע
09:21 28/06/16  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

אף מדינה לא תבחר במודע להתאבד, ואת זה בעיקר הוכיחה הפעם בריטניה, כשאמרה "לא" לטרור, להגירה פראית ולסיכון דמוגרפי, לשיבוש כלכלי חמור או לטישטוש תרבותי ודתי גמור

יורד הדגל [צילום: AP/Matt Dunham]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפי לאופרט
אף מדינה לא תבחר במודע להתאבד, ואת זה בעיקר הוכיחה הפעם בריטניה, כשאמרה "לא" לטרור, להגירה פראית ולסיכון דמוגרפי, לשיבוש כלכלי חמור או לטישטוש תרבותי ודתי גמור
יורם אטינגר
סירנות מישראל, אירופה וארה"ב מנסות להסיט את ישראל מהמציאות האזורית, היסטוריה שורשית והתחייבות לבוחר, ולהשליך את יהבה על מצג של "יום אביב"
איתן קלינסקי
אל מול מדיניות, המבשרת לנו סבב דמים נוסף בעיצומו של להט ימות הקיץ, השמיעו ילדים וילדות תושבי שדרות ועוטף עזה בלבה של תל אביב את הקריאות - "בעזה ובשדרות ילדות רצות לחיות" ו"יהודיות וערביות מסרבות להיות אויבות"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אינן דורשות אמת, הסתובב, לשם הדיוק, הצטרף, שמאלנות מדוברתולפוצץ את בועת החשאיות    שבוע טוב
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס ח'אלד משעל טוען כי האסטרטגיה של תנועתו היא להימנע ממלחמה חדשה עם ישראל בתקופה הקרובה. בתנועת חמאס חוששים מתוכנית אזורית בשיתופו של שר הביטחון ליברמן להמלכתו של מחמד דחלאן במקומו של מחמוד עבאס
רשימות נוספות
הקלה לילדה-מחבלת בעיד אל-פיטר  /  איתמר לוין
ריבלין: תמוה סירוב עבאס להיפגש  /  איציק וולף
"ישראל מעודדת את הטרור"  /  מירב ארד
לא לתת לאבו-מאזן לחזור!  /  יהודה דרורי
אז הם כן שפויים (או שלא)   /  ענבל בר-און
גם הרש"פ צריכה לרדת מהעץ  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il