X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשמונאי מביאה איתה חידוש מרענן לגזרת המוזיקה היהודית - החל מהכתיבה, דרך השירה ועד להפקה המוזיקלית אביהו מדינה - כתב והלחין עשרות שירים, רבים מהם מתכתבים עם מסורת ישראל. אלה ועוד רבים אחרים הם חוד החנית של יצירה יהודית מודרנית
▪  ▪  ▪
אביהו מדינה. החזיר את הפיוט למרכז הבמה [צילום: יח"צ]

שר החינוך נפתלי בנט הודיע (יום ג', 28.6.16) על זכייתם של חתן וכלת פרס השר לתרבות יהודית בתחום המוזיקה לשנת תשע"ו, אביהו מדינה ונעמי חשמונאי. השר בנט אישר את המלצת חברי ועדת הפרס: שאול מייזליש, ליבנת בן חמו ויקי הפשטיין.
פרס שר החינוך לתרבות יהודית ניתן ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצר בתרבות היהודית. בנוסף יוענק פרס מפעל חיים - למי שוועדת השיפוט תחליט כי תרם תרומה חשובה לתחום התרבות היהודית בישראל.
באשר לנעמי חשמונאי ועדת הפרס ציינה בנימוקיה: נעמי חשמונאי מביאה איתה חידוש מרענן לגזרת המוזיקה היהודית - החל מהכתיבה, דרך השירה ועד להפקה המוזיקלית. חשמונאי כותבת ברגישות ובפתיחות אמיצה על המקומות היותר עמוקים בנפש ולא מהססת לגעת גם בנושאים כמו משפחה, אמונה וקשיי היומיום. שיריה מתכתבים עם המקורות היהודיים אך גם עם עולמה הפנימי העשיר שמביא תהיות, כמיהות ושאלות. בעבודתה ניכר במיוחד הדגש על איכות מוזיקלית ברמה הגבוהה ביותר, כזו שמהדהדת את המרחב הישראלי אך גם מיישרת קו עם מגמות מוזיקליות בעולם.
באשר לאביהו מדינה ועדת הפרס ציינה בנימוקיה: אביהו מדינה - זמר, פזמונאי ומלחין בולט ומרכזי במוזיקה הישראלית. מדינה הוא קודם כל חלוץ שמתחילת דרכו בשנות ה-70 נשא בגאון את הזמר הישראלי. הוא כתב והלחין עשרות שירים, רבים מהם מתכתבים עם מסורת ישראל, כגון "אל תירא ישראל", "כינור דוד", "שבחי ירושלים", "אל תשליכני לעת זקנה" ועוד. שירים אלה ועוד רבים אחרים הם חוד החנית של יצירה יהודית מודרנית, והם אף מהווים עדות נצחית לתרומתו הגדולה של מדינה להחזרת הפיוט למרכז הבמה של התרבות העברית.
השר בנט בירך הבוקר את הזוכים על תרומתם רבת השנים למוזיקה היהודית: "הפרס בתחום יצירה יהודית מוענק למי שמראים קודם כל שהיצירה היהודית מתאימה את עצמה לכל דור מחדש, עתיקה ומודרנית, ראשונית אבל מעודכנת. יצירת חיים, יצירה שבונה עתיד ולא רק מבוססת על העבר. אני נרגש להעניק פרס זה על יצירה יהודית, ומקווה שיעודד עוד ועוד יוצרים להביא לידי ביטוי את עצמם לאור מקורות ישראל".

תאריך:  28/06/2016   |   עודכן:  28/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביהו מדינה ונעמי חשמונאי - זוכי פרס השר לתרבות יהודית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אביהו מדינה - יוצר ענק ל"ת
י.צ.  |  28/06/16 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קבלן כוח אדם מרהט מואשם שנטל חלק בהתארגנות עבריינית שהוציאה חשבוניות פיקטיביות ב-34 מיליון שקל וביצעה הלבנת הון ב-39 מיליון שקל
מירב ארד
בעוד 3 ימים תקפיא קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, את מכירת הביטוחים החדשים בשל מחסור בתקציב התמיכה הממשלתי
מירב ארד
מערכת ה -Seagull שנחשפה בתחילת השנה היא כלי שייט רב משימתי, בלתי מאויש, באורך של 12 מטרים המורכבת מאחד או משני כלי שיט הניתנים להפעלה מספינה מאוישת או מהחוף
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי מרכז קבע: קופר רצח בשנת 1994 את אשתו הראשונה, אורית קופרשמידט, ובשנת 2009 את אשתו השלישית, ג'ני מור-חיים
איתמר לוין
דרעי החליט לבטל את הפקודה המנדטורית, הקובעת הוראות למתן רישיון לעיתונים ומאפשרת למדינה לסגור אותם, "לנוכח שינוי העתים והצורך לתת זכות בכורה לחופש הביטוי וחופש העיסוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il