X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות החרום הלאומית תכין את תוכנית-האב ממנה ייגזרו יתר התוכניות לשעת חרום הממשלה תתבקש לאשר אוטומטית את תקציב הרשות הוראות שר הביטחון יגברו על הוראות שרים אחרים
▪  ▪  ▪
עיגון בחקיקה [צילום: פלאש 90]

שר הביטחון יהיה בעל סמכויות-על בשעת חרום, ומשרדו יהיה בעל הסמכות הבכירה בהיערכות לחרום - מציע המשרד, בתזכיר חוק שהפיץ (יום ד', 29.6.16) בנושא "מוכנות המרחב האזרחי למצבי חרום במשק".
ההצעה מיועדת, אומר המשרד, לעגן בחקיקה נהלים רבים המבוצעים ממילא, לקבוע כיצד מזהה המדינה סכנות וכיצד היא נערכת לקדם את פניהן בעורף. משרד הביטחון והשר ייקבעו כמי "שעומדים בחזית ההיערכות למצבי חרום וכשותף מרכזי להפעלת המשק בשעת חרום", ופעילות הרשות לשעת חרום (רח"ל), שכבר קיימת במשרד, תעוגן בחקיקה.
הצעת החוק קובעת, כי משרדי הממשלה הם הגופים הממונים, וכי הרשויות המקומיות וחברות התשתית העיקריות הן הגופים האחראים הכפופים למשרדי הממשלה. תוכנית-האב הלאומית לשעת חרום יוכנו בידי רח"ל, על-פי מפת איומים שתציב הממשלה, ועליהן להיות מוכנות לכל היותר בתוך שנה מעיצוב מפה זו. תוכניות החרום של יתר הגופים ייגזרו מתוכנית-האב. הממשלה גם תוכל לקבוע חובת היערכות למצבי חרום שאינם מלחמתיים, כגון דליקות או מזג אוויר קיצוני, ואת המשרדים האחראים לטיפול באותם מקרים.
תקציב ייעודי
משרד הביטחון גם מבקש שהממשלה תאשר אוטומטית את התקציב שתקבע רח"ל: "רח"ל תכין הערכה תקציבית באשר להיקף התקציב הנדרש לביצוע תוכנית-האב הלאומית בכל שנה והממשלה תפעל לאישור התקציב השנתי הדרוש לשם כך, בשים לב להערכה שבוצעה על-ידי רח"ל ובהתחשב בעמדות של משרדי הממשלה הנוגעים לעניין". לכל משרד ממשלתי יוקצה תקציב לשעת חרום, וכל העברה של למעלה מ-5% ממנו לצרכים אחרים תהיה חייבת לקבל את אישור הממשלה.
תזכיר החוק ממשיך ומפרט כיצד יעבדו יתר הגופים את תוכניות החרום שלהם מתוך תוכנית-האב. הוא גם מקנה לשר הפנים את הסמכות להשעות ראש רשות מקומית שלא יפעל כיאות בתחום זה. משרד הביטחון מבקש גם להקנות לרח"ל את הסמכות לבצע ביקורות של היערכות הגופים האחרים. עוד ממשיך התזכיר ומעגן את הדרך להכריז על תאגיד אזרחי כ"ספק חרום" ואת החובות המוטלות עליו, כמו גם את חובתה של המדינה לפצות אותו על הוצאותיו.
בנוגע להכרזה על מצב חרום נאמר בתזכיר, כי הוא יוגדר "כמצב שבו נמנעת באופן משמעותי פעילותו התקינה של המשק החיוני". הכרזה על מלחמה, מצב מיוחד בעורף או אסון המוני תהווה אוטומטית גם הכרזה על מצב חרום במשק. במקרה כזה, יוכל כל שר לתת הוראות לגופים הכפופים למשרדו ולהורות על שימוש במלאי החרום.
עבירות פליליות
משרד הביטחון ממשיך: "על שר הביטחון מוטלת אחריות-על לפעול להבטחת פעילותם הסדירה והמתואמת של הגופים הממונים... בנוסף לסמכות כללית זו, מוסמך שר הביטחון לתת הנחיות לכל גוף אחראי ולכל ספק חרום בנוגע לניצול המלאי האסטרטגי, במקרים שבהם ראה, כי השר הממונה, נמנע מלעשות כן או במקרים בהם ההנחיה שניתנה אינה עונה על הצרכים הקיימים באותה עת.
ההוראה שנתן שר הביטחון כאמור גוברת על הוראתו של השר הממונה; השר הממונה רשאי להשיג עליה בפני הממשלה". בהמשך מוצע, שהממשלה תקים ועדת שרים מצומצמת שתעסוק במקומה בתחום החרום, כאשר ראש הממשלה יעמוד בראשה ושר הביטחון יהיה ממלא מקומו הקבוע.
לבסוף קובע התזכיר, שאי ציות לחלק מהוראותיהם של שר הביטחון או השרים הממונים יהווה עבירה פלילית, שעונשה עד חצי שנת מאסר בשגרה ושנתיים מאסר בחרום. מדובר בהוראות למסור מידע הנחוץ ליצירת מפת האיומים, הוראות הניתנות לספקי חרום, הוראות הנוגעות לכוח האדם הדרוש בחרום והכנת תוכניות העבודה לשעת חרום.

תאריך:  29/06/2016   |   עודכן:  29/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר הביטחון יהיה שליט-על בחרום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פסיכופטים פאשיסטים טיפשים ל"ת
גועל נפש פסיכי  |  29/06/16 14:35
2
שר הבטחון כפוף לראש הממשלה
בבר  |  29/06/16 14:47
3
במלחמת העצמאות לא היינו צריכים ל"ת
אישששש  |  29/06/16 16:21
4
ממליץ על בנט יהיה מכות בכיף
למה  |  29/06/16 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים ביבמ גילו תהליך להפיכת טלפונים ותקליטורים ישנים לפלסטיק בלתי רעיל מסוג חדש    שיטת המחזור החדשה משפרת את השפעות הפוליקרבונטים על בריאות האדם והסביבה
איתמר לוין
שי אלגרבלי הורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית של נערה בת 17 ששהתה בתחנת מודיעין כחלק מפרויקט לימודי    ביהמ"ש: עדות הנערה אמינה ביותר, בעוד אלגרברלי לא אמר אמת
יפעת גדות
הסחבת הממושכת עלולה להביא להעברת המגרש שהוקצה להקמת המרכז בבירה - למטרות אחרות    אם הדבר לא ייעשה, תאבד העמותה את זכותה
יצחק דנון
אברהם פומרט טוען שהמגרש שבבעלותו "נמכר" תוך שימוש במסמכים מזויפים    מבקש לקבוע שלורה אסטרליס אינה בעלת המגרש
יצחק דנון
הרשות תובעת 5.8 מחברת שירותי הקרקע, בטענה שהסתירה ממנה את מלוא הכנסותיה וכך לא שילמה את כל דמי ההרשאה להם התחייבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il