X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הודיע כי הוא מתחיל להחתים את כל חברי ועדת הכספים על הצעת החוק לפירוק החברה להשבה. בנוסף, הודיע כי יפנה לממשלה על-מנת לבחון מימון ישיר של התשלום הרבעוני הנוכחי וכן בדרישה לרכז את כל הסמכויות בנושא ניצולי השואה תחת קורת גג אחת, ממשלתית
▪  ▪  ▪
גפני. שבויים בידי משפטנים[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

לאחר שבדיון הקודם בשבוע שעבר, הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני כי אם לא יחול שינוי בעמדת החברה להשבה, הוא יקדם הצעת חוק שתביא לסגירתה, הוא פתח (יום ד', 29.6.16) את הישיבה בהבעת תרעומת קשה על סירוב הנהלת החברה לחתום על ההתחייבות תוך הסתתרות מאחורי דקדוקים משפטיים. "אני בעד החברה, היא עשתה דברים גדולים. אך יושבים שם משפטנים ואומרים להנהלה על זה אל תחתמו ועל זה כן. אז אם הם שבויים בידי המשפטנים, אם זה מה שעומד לדיון, אז את החברה להשבה צריך לסגור ומיד" אמר.
גפני פנה ליו"ר דירקטוריון החברה, מיכה חריש, ואמר לו: "יש כסף רב שנמצא בהליך משפטי שעוד לא מסתיים וניצולי השואה שאמורים לקבל את התשלום הרבעוני, האנשים במצב הכלכלי הכי קשה, אינם מקבלים אותו וכל יום שעובר יש פחות ניצולים. ביקשנו מהרשות לזכויות ניצולי השואה שתשלם ושהחברה תתחייב שברגע שתקבל את הכסף בסוף ההליך המשפטי, היא תעביר חזרה לרשות וכך אכן היה ברבעון הקודם. החברה להשבה טרם קיבלה את הכסף, כי ההליך המשפטי נמשך והרשות לא דרשה דבר. אז מדוע אתם מסרבים לעשות זאת גם הפעם?! לא מדובר בהתחייבות מול חברה מסחרית שעשויה לתבוע אתכם אח"כ. מדובר במדינה, ברשות, באוצר. תחתמו ומחר בבוקר הניצולים יקבלו את התשלום!".
"מזיקים לעצמכם ועושים עוול לניצולים"
תשובתו השלילית של חריש לגפני עוררה את זעמו של זה האחרון ושל יתר חברי הוועדה. ח"כ אלעזר שטרן אמר לחברי הנהלת החברה: "במו ידיכם אתם יוצרים תחושה שאתם שומרים על נכס שיש לכם אינטרס בו. אנחנו חברי הכנסת מביאים כל הזמן רעיונות איך להביא כסף וכמה שיותר מהר לניצולים ודווקא אתם מעכבים. יש שמועות באוויר ואני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אתם מביאים את זה על עצמכם, כאילו את מגינים על משהו, כאילו יש איזו טובת הנאה בדרך".
ח"כ מיקי לוי: "מעריך את מה שעשיתם עד כה אבל מכאן אתם מזיקים לעצמכם ועושים עוול לניצולים. בסה"כ אתם נדרשים לחתום על מסמך שהוא אפילו לא חוזה. הייתה לכם החוצפה שלכם לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיימנע מהוועדה הזו לחוקק חוק, אין לו כל סמכות למנוע זאת מאיתנו. רק בג"ץ יכול לפסול חוק. לכן הפנייה הזאת שלכם לא ראויה ומעמידה בספק את צדקת הדרך שלכם".
חריש: "הכסף בחברה - כסף מזוהה של הירושים"
היועץ המשפטי של החברה להשבה, אופיר פורת: "ההתחייבות הקודמת מלפני פסח היא לא סתם נייר אלא מסמך משפטי שבו אנחנו נותנים התחייבות מתוך כספים שאנחנו צופים שנקבל. אבל צריכים להביא בחשבון כמה כסף באמת יהיה לנו. בפעם שעברה סברנו שיש, לקחנו הלוואה מגוף שאנחנו תובעים אותו על-מנת להעביר כסף לניצולים, אך הכסף הולך ומתמעט".
יו"ר הדירקטוריון, חריש, ניסה לשווא לשכנע את חברי הוועדה בצדקת טיעוני החברה וציין, כי "הכסף שיש כיום בחברה הוא כסף מזוהה של יורשים ואנחנו לא יכולים לפעול בניגוד לחוק. החברה הוקמה בחקיקה מיוחדת בעקבות ועדת חקירה פרלמנטרית ועושה את עבודתה בצורה מקצועית, כשרוב הדירקטוריון הם ניצולי שואה בעצמם. החברה העבירה סיוע לניצולי השואה בסך 760 מיליון שקלים וכעת יש עוד כ-200 מיליון ש"ח, כסף לפי חוק שאין לו יורשים. יחד סה"כ 1 מיליארד שקלים. לו אני יו"ר הוועדה, הייתי לוחץ על האוצר שיביא מימון בינתיים כדי להוציא את הניצולים מהמשחק".
גפני הביע תרעומת על הדברים ואמר לחריש: "היית שר וחבר כנסת ואתה יודע כמוני שזה לא פשוט בכלל. יש כסף ואתם רק צריכים להתחייב, לא מול חברה פרטית אלא מול משרד האוצר. תחזירו טוב, לא תחזירו, לא יבואו וייתבעו אתכם. הרשות לזכויות ניצולי השואה איננה בנק. רק ההתחייבות שלכם תאפשר תשלום מיידי".
גפני סיכם את הדיון והודיע, כי הוא מתחיל להחתים את כל חברי ועדת הכספים על הצעת החוק לפירוק החברה להשבה. בנוסף, הודיע כי יפנה לממשלה על-מנת לבחון מימון ישיר של התשלום הרבעוני הנוכחי וכן בדרישה לרכז את כל הסמכויות בנושא ניצולי השואה תחת קורת גג אחת, ממשלתית. כמו-כן, נעתר גפני לבקשת ח"כ מרב מיכאלי והקצה לה יומיים להגיע להבנות בין החברה להשבה לרשות לזכויות ניצולי השואה על-מנת שבכל-זאת ניתן יהיה לחתום על ההסכם שיאפשר העברה מיידית של הכסף לניצולים".

תאריך:  29/06/2016   |   עודכן:  29/06/2016
+גפני: לפרק החברה להשבת נכסי נספי השואה
17:22 29/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכספים גפני תקף בחריפות את החברה להשבת נכסי נספי השואה  ▪  "בגלל דקויות משפטיות של ניסוחים, מונעים תשלומים מהניצולים"  ▪  החל להחתים את כל חברי הוועדה על הצעת חוק לפירוק החברה ולהעברת כל נכסיה למדינה

מיכה חריש. תשובה שלילית [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעדים לפירוק החברה להשבת נכסי נספי השואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איציק וולף
לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה אותרה מנהרת הבריחה של היהודים שנכלאו לפני רציחתם על-ידי הנאצים ביער פונאר הסמוך לוילנה    המנהרה אותרה באמצעות טכנולוגיית דימות מתקדמת    "עדות נוגעת ללב, לניצחון התקווה על היאוש"
יפעת גדות
תלמידי בית ספר שקד ערכו אירוע התרמה ססגוני    האירוע הינו חלק ממסורת של שנים בבית ספר אשר חרת על דגלו עיסוק במעורבות קהילתית וחברתית
יצחק דנון
חברת שי טוענת שהרשות לזכויות ניצולי השואה מתנכלת לה, אינה מאפשרת לה לקבל מטופלים חדשים והודיעה חד-צדדית על סיום ההתקשרות איתה
מירב ארד
כך איים יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אם לא תחתום בתוך שבוע על הסכם שיאפשר להעביר תשלומים לניצולים    התשלום האחרון לניצולים היה לפני חג הפסח, והוא הושג לאחר שגפני התערב אישית
ציפי לוין
בספר זה, מגוללים מחברי המסמך, שוטרים יהודים בגטו, את קורות המשטרה היהודית מהקמתה ועד סתיו 1942, התפתחותו של המנגנון המשטרתי והמבנה ההיררכי שלו, ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il