X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכספים גפני תקף בחריפות את החברה להשבת נכסי נספי השואה "בגלל דקויות משפטיות של ניסוחים, מונעים תשלומים מהניצולים" החל להחתים את כל חברי הוועדה על הצעת חוק לפירוק החברה ולהעברת כל נכסיה למדינה
▪  ▪  ▪
מיכה חריש. תשובה שלילית [צילום: פלאש 90]

"אין עוד זמן ולא ניתן להמתין עוד. מדי יום הולכים לעולמם עוד ועוד ניצולים ובסוף, כשכל הוויכוחים המשפטיים יסתיימו, כבר לא יהיה למי להעביר את הכסף", כך תוך ביקורת נוקבת על התנהלות החברה להשבת נכסי נספי השואה, התבטא (יום ד', 29.6.16), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בדיון אותו הוא ייעד לקידום העברת התשלום הרבעוני הנוכחי לכ-9,200 ניצולי שואה קשיי יום. זאת לאחר שלפני כשלושה חודשים עלה בידיו לשכנע את האוצר והרשות לזכויות ניצולי השואה, להעביר בעצמם את הכסף לניצולים תוך התחייבות בכתב של החברה להשבה, להחזיר את הכסף לאחר שיסתיים הליך משפטי שבו היא מצויה ושבסופו היא צפויה לקבל לידיה מאות מיליוני שקלים. אז, לפני שלושה חודשים החברה חתמה על התחייבות זו ועתה היא מתנגדת, מה שמעכב את העברת הכספים לניצולים.
לאחר שבדיון הקודם בשבוע שעבר, גפני כבר הודיע כי אם לא יחול שינוי בעמדת החברה להשבה, הוא יקדם הצעת חוק שתביא לסגירתה, הוא פתח היום את הישיבה בהבעת תרעומת קשה על סירוב הנהלת החברה לחתום על ההתחייבות תוך הסתתרות מאחורי דקדוקים משפטיים. "אני בעד החברה, היא עשתה דברים גדולים. אך יושבים שם משפטנים ואומרים להנהלה על זה אל תחתמו ועל זה כן. אז אם הם שבויים בידי המשפטנים, אם זה מה שעומד לדיון, אז את החברה להשבה צריך לסגור ומיד" אמר.
גפני פנה ליו"ר דירקטוריון החברה, מיכה חריש, ואמר לו: "יש כסף רב שנמצא בהליך משפטי שעוד לא מסתיים וניצולי השואה שאמורים לקבל את התשלום הרבעוני, האנשים במצב הכלכלי הכי קשה, אינם מקבלים אותו וכל יום שעובר יש פחות ניצולים. ביקשנו מהרשות לזכויות ניצולי השואה שתשלם ושהחברה תתחייב שברגע שתקבל את הכסף בסוף ההליך המשפטי, היא תעביר חזרה לרשות וכך אכן היה ברבעון הקודם. החברה להשבה טרם קיבלה את הכסף, כי ההליך המשפטי נמשך והרשות לא דרשה דבר. אז מדוע אתם מסרבים לעשות זאת גם הפעם?! לא מדובר בהתחייבות מול חברה מסחרית שעשויה לתבוע אתכם אח"כ. מדובר במדינה, ברשות, באוצר. תחתמו ומחר בבוקר הניצולים יקבלו את התשלום!".
תשובתו השלילית של חריש לגפני עוררה את זעמו של זה האחרון ושל יתר חברי הוועדה. ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר לחברי הנהלת החברה: "במו ידיכם אתם יוצרים תחושה שאתם שומרים על נכס שיש לכם אינטרס בו. אנחנו חברי הכנסת מביאים כל הזמן רעיונות איך להביא כסף וכמה שיותר מהר לניצולים ודווקא אתם מעכבים. יש שמועות באוויר ואני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אתם מביאים את זה על עצמכם, כאילו את מגינים על משהו, כאילו יש איזו טובת הנאה בדרך. הניצולים הולכים ומתמעטים ואתם טוענים שאתם שומרים על רכוש היורשים ועושים מאמץ למצוא איזה יורש באנטרקטיקה, שבעצמו לא יודע שהוא כזה ומונעים כספים מהניצולים שעדיין כאן איתנו. תתחייבו ותשאירו את הוויכוחים למשפטנים, העיקר שהכסף יעבור בהקדם".
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "החברה עשתה עבודת קודש. אך אנחנו מדברים על אוכלוסייה מתמעטת. בכל יום מתים אנשים שלא זכו לממש את מה שמגיע להם, אנשים שחיים בעוני וזקוקים לכסף של התשלום הרבעוני הזה. התחושה הציבורית קשה, כי יש חובה לדאוג קודם כל לחיים, לאלה שעוד כאן איתנו. יש לכם בחברה כ-946 מיליון ש"ח וגם אם המחויבויות שלכם ליורשים עומדות על 200 מיליון ש"ח, עדיין יש למעלה מ-700 מיליון שצריך להחליט מה לעשות בהם. יש לאפשר את העברת התשלום מיידית, כי החיים קודמים להכל".
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "מעריך את מה שעשיתם עד כה אבל מכאן אתם מזיקים לעצמכם ועושים עוול לניצולים. בסה"כ אתם נדרשים לחתום על מסמך שהוא אפילו לא חוזה. הייתה לכם החוצפה שלכם לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיימנע מהוועדה הזו לחוקק חוק, אין לו כל סמכות למנוע זאת מאיתנו. רק בג"ץ יכול לפסול חוק. לכן הפנייה הזאת שלכם לא ראויה ומעמידה בספק את צדקת הדרך שלכם".
ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "אחרי כל-כך הרבה דיונים, מה שצריך כעת זה לפנות לממשלה, שכבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון, תקבל החלטה על הקצאת הסכום והעברתו לניצולים". ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "לא יעלה על הדעת מה שאתם עושים. יש לכם כסף ביד ומתייחסים לזה כרכוש פרטי. אתם מסתתרים מאחורי איזה נוסח. אתם מבזים את עצמכם ומונעים כספים מהניצולים".
היועץ המשפטי של החברה להשבה, אופיר פורת: "ההתחייבות הקודמת מלפני פסח היא לא סתם נייר אלא מסמך משפטי שבו אנחנו נותנים התחייבות מתוך כספים שאנחנו צופים שנקבל. אבל צריכים להביא בחשבון כמה כסף באמת יהיה לנו. בפעם שעברה סברנו שיש, לקחנו הלוואה מגוף שאנחנו תובעים אותו על-מנת להעביר כסף לניצולים, אך הכסף הולך ומתמעט".
יו"ר הדירקטוריון, חריש, ניסה לשווא לשכנע את חברי הוועדה בצדקת טיעוני החברה וציין, כי "הכסף שיש כיום בחברה הוא כסף מזוהה של יורשים ואנחנו לא יכולים לפעול בניגוד לחוק. החברה הוקמה בחקיקה מיוחדת בעקבות ועדת חקירה פרלמנטרית ועושה את עבודתה בצורה מקצועית, כשרוב הדירקטוריון הם ניצולי שואה בעצמם. החברה העבירה סיוע לניצולי השואה בסך 760 מיליון ש"ח וכעת יש עוד כ-200 מיליון ש"ח, כסף לפי חוק שאין לו יורשים. יחד סה"כ 1 מיליארד ש"ח. לו אני יו"ר הוועדה, הייתי לוחץ על האוצר שיביא מימון בינתיים כדי להוציא את הניצולים מהמשחק".
גפני הביע תרעומת על הדברים ואמר לחריש: "היית שר וחבר כנסת ואתה יודע כמוני שזה לא פשוט בכלל. יש כסף ואתם רק צריכים להתחייב, לא מול חברה פרטית אלא מול משרד האוצר. תחזירו טוב, לא תחזירו, לא יבואו וייתבעו אתכם. הרשות לזכויות ניצולי השואה איננה בנק. רק ההתחייבות שלכם תאפשר תשלום מיידי".
מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה באוצר, עפרה רוס: "הכסף ממתין ובכל יום שעובר יש פחות ניצולים. זה לא חוזה זה בסה"כ משהו אלמנטרי, המדינה לא יודעת לשלם משהו שלא בתקציב. זה סוג מימון ביניים בגין כסף שאמור להתקבל ואין דרך אחרת, זה המינימום הנדרש - החתימה הזו".
גפני סיכם את הדיון והודיע, כי הוא מתחיל להחתים את כל חברי ועדת הכספים על הצעת החוק לפירוק החברה להשבה. בנוסף, הודיע כי יפנה לממשלה על-מנת לבחון מימון ישיר של התשלום הרבעוני הנוכחי וכן בדרישה לרכז את כל הסמכויות בנושא ניצולי השואה תחת קורת גג אחת, ממשלתית. כמו-כן, נעתר גפני לבקשת ח"כ מרב מיכאלי והקצה לה יומיים להגיע להבנות בין החברה להשבה לרשות לזכויות ניצולי השואה על-מנת שבכל-זאת ניתן יהיה לחתום על ההסכם שיאפשר העברה מיידית של הכסף לניצולים".

תאריך:  29/06/2016   |   עודכן:  29/06/2016
+חוק השבת נגנז: מיקי זוהר התחרט
19:16 29/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיעת יהדות התורה הטילה וטו על הצעת חוק השבת וזוהר החליט לסגת  ▪  הסיעה החליטה לפעול נגד תחבורה ציבורית בשבת ולהוביל מהלך לצמצום תחבורה עירונית

זוהר. לא הצליח לשכנע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מרפאות סיסטיק פיברוזיס בסכנת סגירה
17:54 29/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ילד בוועדה: אבא שלי לא יכול להרים אותי על הידיים כי הוא משתעל וזה יכול לעשות לו קרעים בבטן  ▪  גילאון: זוהי המחלה ה"יתומה" הנפוצה ביותר בארץ, וחולים בה 680 אנשים

[צילום: יח"צ]
+רפורמת משק החשמל ממשיכה להתעכב
17:31 29/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה: הממשלה מזמן הייתה צריכה להניח את הרפורמה במשק החשמל - מוציאה אותי מדעתי השאננות הפושעת של מקבל ההחלטות בעניין  ▪  יו"ר ועד עובדי חברת החשמל צרפתי: הדיון היום מתקיים ממש בדקה ה-90 כצלצול האחרון בפעמון לפני הקריסה

[צילום: דוברות הכנסת]
+דחיפות וצעקות בנאומה של זועבי
16:29 29/06/16  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי כנסת מן הימין ומהמרכז שיסעו את נאומה בו כינתה את לוחמי צה"ל טרוריסטים  ▪  שיקרה ליו"ר כאשר הודיעה שתתנצל והוצאה מהמליאה  ▪  ח"כים פנו לוועדת האתיקה ודרש להשעות את זועבי

זועבי. חיילים טרוריסטים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בטרומית: הקמת מאגר מידע של ניקוד מסוכנות לעניין נהגים מקצועיים
15:50 29/06/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מאגר מידע של ניקוד מסוכנות לעניין נהגים מקצועיים), התשע"ו-2016 של חבר הכנסת איתן כבל וקבוצת חברי הכנסת. מוצע בה כי ייקבע מנגנון של מתן ניקוד מסוכנות לכל נהג, בהתבסס על קריטריונים אותם יקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים בתקנות. בין היתר, יכללו קריטריונים אלה התייחסות לוותק הנהג, למספר העבירות שביצע, לחומרת העבירות, למועד בו נעברו וכן להשתלמויות והדרכות שעבר הנהג. את מאגר המידע שבו יכלל ניקוד המסוכנות האישי של נהגים ינהל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. כן מוצע כי הנגישות למידע בנוגע לניקוד המסוכנות של נהג תהא רק למעסיק נהג מקצועי בכפוף להוראות שקבועות בהצעת החוק.

+בטרומית: הגנה מפני עיקול על החזרי תשלומים שלהם זכאיות משפחות האומנה
15:23 29/06/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק אומנה לילדים (תיקון - הגנה מפני עיקולים בחשבון הבנק), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת קארין אלהרר ואלי אלאלוף. מוצע לקבוע כי ההסדר הקיים כיום בחוק, לפיו התשלומים המשולמים לאומן בעבור הוצאות בעד צרכי הילד אינם ניתנים להעברה, לשיעבוד או לעיקול, יחול גם ב-30 הימים הראשונים להעברת התשלומים לחשבון הבנק של האומן.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אבנר שלו / Avner Shalev  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי ויזל / Eli Vizzel  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון איואן דמיאניוק  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  וינסטון צ'רצ'יל / Winston churchil  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל אב-זיו / Yigal Even-Ziv  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  ישראל מאיר לאו / Israel Meir Lao  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עדי אלטשולר / Adi Altshuler  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  ש"ס  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפני: לפרק החברה להשבת נכסי נספי השואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין כסף לעביר לניצולים אבל יש
ישע  |  1/07/16 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף, איציק וולף
חברי כנסת מן הימין ומהמרכז שיסעו את נאומה בו כינתה את לוחמי צה"ל טרוריסטים    שיקרה ליו"ר כאשר הודיעה שתתנצל והוצאה מהמליאה    ח"כים פנו לוועדת האתיקה ודרש להשעות את זועבי
יפעת גדות
כך נחשף בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת    יו"ר הוועדה: פגיעה בעולים. בר-אילן: טענות הזויות    מינהל הסטודנטים: נבדוק סבסוד התרגום
יפעת גדות
הסחבת הממושכת עלולה להביא להעברת המגרש שהוקצה להקמת המרכז בבירה - למטרות אחרות    אם הדבר לא ייעשה, תאבד העמותה את זכותה
יפעת גדות
סגירת סניף עלולה לפגוע בצורה משמעותית בשירותים הניתנים ללקוחות התאגיד הבנקאי באזור מסוים או בטובת הציבור, מוצע להסמיך את המפקח, לאחר התייעצויות עם ועדת הרישיונות, להתנגד לסגירת הסניף
עידן יוסף
מנכ"ל משרד המשפטים: "זהו רגע היסטורי"    יו"ר הוועדה פולקמן: "יש להחזיר את האמון בין האזרח לבין השלטון; נקדם הצעת חוק שתסדיר את קווי היסוד של שירות המדינה"
רשימות נוספות
כנסת 20  / מי ומי    | 
"מנהל בי"ס שיאפשר פרסום ייענש"  /  עידן יוסף
"אם את לא רוצה לכי הביתה"  /  עידן יוסף
משרד הפנים מתחייב: 60 מ"ש לחברי מועצות  /  עידן יוסף
הזוג המוזר  /  איתמר לוין
המחוקק מעל החוק  /  איתמר לוין
המדינה - פלא שרק הולך ומתעצם  /  יוליה מלינובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il