X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבאר השישית [צילום: משה שי/פלאש 90]
חוזרים לקדוח בישראל
קידוח "תמר 8" יוצא לדרך ב-265 מ"ש
פעולות הקידוח יבוצעו באסדת קידוח צפה המאוישת בכ-100 אנשי צוות יוסי אבו: "משק הגז הטבעי עובר מקיפאון לצמיחה, ויתרום משמעותית לצמיחת המשק בשנים הקרובות"

דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט דיווחו (יום א', 3.7.16) כי שותפי תמר החליטו על אישור תקציב בהיקף של כ-265 מיליון דולר לביצוע קידוח "תמר 8" וחיבורו לתשתיות קיימות בשדה תמר, וכל זאת בהתאם לתוכנית הפיתוח של שדה תמר.
קידוח "תמר 8" נועד לייצר יתירות במערכת ההפקה ולאפשר אספקה מירבית ממאגר תמר בעת ביקוש שיא, וזאת לאור היקף ההפקה ממאגר תמר והביקוש, הקיים והצפוי, לגז טבעי מהמאגר.
הקידוח מצוי כ-100 ק"מ מערבית לחיפה, במקום בו עומק הים כ-1.7 ק"מ. המאגר מצוי בעומק של כ-3.5 ק"מ מקרקעית הים, וקידוחו צפוי להתחיל ברבעון הרביעי של שנת 2016 ולהימשך כארבעה חודשים, מתוכם חודשיים וחצי יארך הקידוח עצמו וחודש וחצי נוספים נדרשים להשלמה ולחיבור הקידוח למערכת הצינורות הקיימת בתמר.
פעולות קידוח "תמר 8" יבוצעו באמצעות אסדת קידוח צפה, המאוישת בכ-100 אנשי צוות ימי וטכני. אסדת הקידוח הצפה מיוצבת במקומה באמצעות מנועי ייצוב מיוחדים, המונחים באמצעות מערכת לווינית המאפשרת את מיקומה המדויק של האסדה. עבודות הקידוח מנוהלות מאסדת הקידוח, תוך התייעצות רציפה עם יועצים בכירים ומנהלים ביבשה. הקודחים נעזרים באמצעים שונים כדי לנהל את הפעילות, בין השאר בצוללת בלתי-מאוישת המסיירת בסביבת ראש הבאר על קרקעית הים. הצוללת מאובזרת במצלמה דרכה ניתן להתבונן במערכת התת-ימית, וכן ב"זרועות", שבאמצעותן ניתן לכוון ולהפעיל ציוד בעומק.
במהלך הקידוח תילקח דגימת סלע גלילית באורך עשרות מטרים משכבות הקרקע העמוקות, שתועלה לאסדה ומשם למעבדות לצורך בדיקות גאולוגיות והנדסיות שונות. באמצעות חקר שכבות הסלע ובדיקות נוספות שנעשות במהלך הקדיחה ("לוגים"), ניתן לשפר את תחזיות מודל הזרימה של המאגר ואורך חיי המאגר עשרות שנים קדימה. לאחר שלב הקידוח מוכנסים לתוך הקידוח צינור, מסננים ושסתומים ("השלמה") המאפשרים חיבור של המאגר למערך ההפקה של שדה תמר, בשלב האחרון. תמר 8 תהיה הבאר המפיקה השישית בשדה תמר.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר: "משק הגז הישראלי עובר מקיפאון לצמיחה, ויתרום משמעותית לצמיחת המשק בשנים הקרובות. החלטה ההשקעה של כמיליארד ש"ח בביצוע קידוח תמר 8 מתווספת להשקעה של כחצי מיליארד שקלים במאגר לוויתן עד סוף השנה בלבד. אנו צפויים להחלטות השקעה נוספות בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים בפיתוח משק הגז הטבעי. ההשקעות בסקטור הגז הטבעי, יובילו את צמיחת המשק הישראלי בשנים הקרובות. קידוח תמר 8 ישפר את אמינות האספקה ממאגר תמר ויסייע לתת מענה לביקוש הגובר לגז טבעי במשק המקומי. אנו משקיעים, ונמשיך להשקיע, משאבים עצומים על-מנת להרחיב ולהגביר את השימוש בגז טבעי במשק המקומי".

תאריך:  03/07/2016   |   עודכן:  03/07/2016
+עסקה בלתי סבירה בעליל
12:01 03/07/16  |  מרטין שרמן   |   לרשימה המלאה

ה"עסקה" עם טורקיה תמוהה, מזיקה ומיותרת  ▪  האומדן המהימן ביותר של חסרונות ה"עסקה" הוא מפגן האושר והסיפוק מצד ח"כ חנין זועבי, אזרחית שוות זכויות הדורשת בגלוי, זה שנים, את רעת מדינתה שלה

זועבי. מפגן אושר [צילום: באסל אווידאת/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי  אבו  יצחק תשובה
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
איתמר לוין
לא הזכיר כלל את הפיצוי שתשלם ישראל לנפגעי ה"מרמרה"    מדגיש את האפשרות שטורקיה תרכוש מישראל גז טבעי    ארדואן הבטיח להורות לממשלתו לסייע בהחזרת השבויים והנעדרים
מירב ארד
כך מזהיר פרופ' אריה רייך מבר-אילן בכנס בינלאומי שנערך במרכז האקדמי כרמל    הבהיר: בטווח הקצר ישראל נפגעה ועובדה שכעת אין משקיעים המבקשים לחפש גז ונפט פה
איתמר לוין
לרגל חג השבועות: מבט על כמה פסקי דין בולטים המוכיחים, כיצד ההלכה רלוונטית גם לפסיקה המודרנית. מתיק הרצח של בני הזוג מעוז, דרך מינויים בכירים ועד מתווה הגז
עידן יוסף
צעד נוסף של משרד האנרגיה בדרך לפיתוח לוויתן    השותפות בלוויתן: " תחנה חשובה בדרך לפיתוח לוויתן. נחושים להזרים גז כבר בסוף 2019"
אפרים הלפרין
ומה יקרה כאשר יגיע הסוף של כולנו? האם הסוף של כולנו קרוב? האם הוא רחוק? האם יהיה מי שיבכה? האם יהיה מי שיצטער?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il