X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבסיס הטירונים באי פאריס מאשימים 15 אנשי סגל בטרטור טרונים ובתקיפתם בין השאר, נבדקות האשמות, כי לא היה פיקוח ראוי על אימון הטירונים בגדוד
▪  ▪  ▪
בסיס טירונים אי פאריס [צילום: AP/Bruce Smith]

מפקדת חיל הנחתים חוקרת האשמות, כי 15 אנשי סגל בבסיס הטירונים באי פאריס בקרוליינה הדרומית מעורבים בטרטור טירונים ובתקיפתם. כך נמסר ביום רביעי.
החקירה החלה לפני כחצי שנה, והועצמה לפני כשלושה חודשים לאחר מותו של טירון מוסלמי בגדוד הטירונים 3 בבסיס. בין השאר, נבדקות האשמות, כי לא היה פיקוח ראוי על אימון הטירונים בגדוד.
בבסיס באי פאריס עוברים טירונות המגויסים לנחתים ממזרח ארצות-הברית וכל הטירוניות של הזרוע. עד כה הודחו ממנו שני קצינים בכירים. מיג'ור-ג'נרל ג'ימס ו' לאקמן, מפקד פיקוד ההדרכה של הנחתים, צריך להחליט עכשיו על הצעדים נגד מי שסומנו כאחראים לנעשה באי פאריס. בינתיים דווח, כי כמה מדריכי טירונים בבסיס כבר הודחו.
"נפעל בחומרה, ונבדוק כל האשמה", הצהיר גנרל לאקמן, "כיוון שבטיחות הטירונים חשובה לנו מאוד. כשתושלם החקירה, נגיב בצעדים מינהליים ושיפוטיים להבטיח, שאנשים יישאו באחריות".
נפל למותו
במהלך חקירת מותו של ראחיל סידקי, טירון בן 20 ממוצא פקיסטני, התגלו ממצאים מדאיגים. בין השאר, נמצא, כי אחד ממדריכי הטירונים הוצב, בניגוד לתקנות הנחתים, לפקח על הטירונים, למרות שכבר נחקרה התנהגותו הלא-תקינה במקרים קודמים. בתקשורת פורסם, כי מדריך אחר הואשם, כי הכניס טירון למייבש כביסה, והשתמש בשפה גזענית כלפי טירונים מוסלמיים.
סידקי הורץ גם לאחר שהתעלף במהלך האימונים, ולבסוף נפל ממעקה חדר מדרגות בגובה של כחמישה-עשר מטר. פרקליט משפחת סידקי טוען, כי אחד המדריכים היכה אותו כמה דקות לפני שנפל למותו.
הצירה הדמוקרטית דבי דינגל ממישיגן, שמייצגת בבית הנבחרים את אזור מגוריו של סידקי, תבעה מיד אחרי מותו הסברים ממפקדת הנחתים - ובעיקר, לדעת האם טרטרו את סידקי לפני מותו. היא טרם נענתה כיוון שמפקדת הנחתים טענה, שמקרה מותו עדיין נחקר.
בינתיים הודחו לוטננט-קולונל ג'ושוע קיסוּן, מפקד גדוד הטירונים 3 באי פאריס, קולונל פול די קוצ'ינוטה, הממונה עליו, וסרג'נט-מיג'ור ניקולאס דיבּרוֹ, נגד בכיר בבסיס. בריגדיר-ג'נרל טרי ויליאמס, שהיה המפקד הראשי של הבסיס באי פאריס, עבר בינתיים לתפקיד אחר בפנטגון.

תאריך:  03/07/2016   |   עודכן:  03/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אפרים לבנברג טעה במדידת מגרש ביקנעם, והתוצאה הייתה הסגת גבולו של מגרש שכן    חויב ב-70% מהפיצוי שיקבלו רוכשי המגרש לאחר שבדיעבד הוקטן השטח שרכשו
אביתר בן-צדף
זה הקצין השלישי שמודח בגין התקרית    דוח החקירה על התקרית מעלה סימני שאלה חמורים לגבי הכשרת שני הצוותים ולגבי הפיקוד עליהם
עידן יוסף
פעולות הקידוח יבוצעו באסדת קידוח צפה המאוישת בכ-100 אנשי צוות    יוסי אבו: "משק הגז הטבעי עובר מקיפאון לצמיחה, ויתרום משמעותית לצמיחת המשק בשנים הקרובות"
יצחק דנון
ד"ר אמיר אורון טוען ששירותי בריאות כללית, בעלת בית החולים, מנסה לפטר אותו לאחר שהתריע על מעשים המסכנים את שלומם של המטופלים
יצחק דנון
שי בן-ארי, המחזיק ב-30% ושימש כמנכ"ל, טוען שבעל השליטה רם שכטר הדיח אותו שלא כדין, מקפח אותו וגורם להידרדרות במצבה של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il