X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורנשטיין מינה כונס לנכסיו של בעל השליטה בקבוצת אדמה קובע: הוא נטל כספים שלא היה רשאי ליטול, הסתיר נכסים וניסה להבריח אחרים, ולא אמר אמת בעדותו
▪  ▪  ▪
קובי. [צילום: מאור קפלנסקי]

אורן קובי, בעל השליטה בקבוצת אדמה שקרסה, הוא "נהנתן שחי ברמת חיים בזבזנית ומכספים שלא לו". כך אומר (יום א', 3.7.16) נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, בהחלטתו למנות את עו"ד חגי אולמן ככונס לנכסיו של קובי.
אורנשטיין מציין, כי קובי משך מן הקבוצה 22.5 מיליון שקל מאז אפריל 2014, והשתמש בכספים להשקעות בדירות יוקרה ולרכישת מוצרי מותרות. הוא מזכיר שקובי השקיע 10 מיליון שקל בשיפוץ המשרדים ששכרה אדמה, רכש רכבי יוקרה במאות אלפי שקלים, שיפץ את דירותיו הפרטיות ב-6.5 מיליון שקל וקנה בגדים ב-500,000 שקל. קובי לא הצביע על מקור אחר ששימש אותו למימון קניות אלו, מעיר אורנשטיין.
קובי "קיבל כספים שלא היה מקום לחלקם שכן אלה כספים של חברה חדלת פרעון", קובע אורנשטיין. הוא "משך הלכה למעשה את כספי הלקוחות מאדמה באמצעות החברה-האם, ששימשה צינור לקבלת הכספים". אורנשטיין שב ומדגיש, כי מדובר בכספים שלא היו אמורים להגיע לקובי, "שכן אין אלה רווחים אלא כספי לקוחות שהיו אמורים להיות מופקדים בנאמנות".
אורנשטיין גם מציין, שקבוצת אדמה הסתירה מלקוחותיה את האמת על העמלה שהיא גובה, וכך היא שילמה לבעל קרקע בבנימינה 2.5 מיליון שקל - ונטלה לעצמה 4.5 מיליון שקל. הוא גם רואה בחומרה את העובדה שכספי הלקוחות הופקדו במישרין בחשבונה של אדמה במקום בחשבון נאמנות, ומעיר שלפי דבריו של קובי עצמו - הסכמי השיווק לא היו אמת ולא ניתן להתבסס עליהם.
בנוגע לעילות למנות כונס זמני לנכסיו של קובי אומר אורנשטיין, כי הלה הודה למעשה שהוא חדל פרעון. לדברי קובי עצמו, חובותיו מסתכמים ב-31.5 מיליון שקל - בעוד שווי נכסיו הוא 22-20 מיליון שקל. קובי גם הודה, כי צבר פיגורים במשכנתה החודשית שלו, העומדת על 45,000 שקל, כך שחובותיו ממשיכים לגדול. גם הודעתו של קובי לפיה מכר בחודשים האחרונים שעונים במאות אלפי שקלים וניסה לפני חודשיים למכור דירה בבאר יעקב, מהווים מעשים של פשיטת רגל.
התנהלותו של קובי מעלה "תהיות רבות באשר למהימנותו ומידת האמינות שניתן לייחס לו", ממשיך אורנשטיין. כאמור, הוא משך מהקבוצה 20 מיליון שקל שהיה אסור לו למשוך, ואף הודה בדיעבד שזה היה המצב לגבי 15 מיליון שקל מתוכם. זוהי "התנהלות בעייתית ביותר", במיוחד כאשר הכספים שימשו לצרכיו האישיים. בנוסף לכך, מימן קובי מכספי אדמה פרעון הלוואה בסך 2 מיליון שקל, הוצאות גינון לדירתו במגדלי אקירוב ושיפוצים במטבח שלה, מיליון שקל כמס רכישה בגין אותה דירה וחובות עבר שלו ב-500,000 שקל.
קובי הסתיר את קיומן של חברות בבעלותו בחו"ל ואת הזכויות שיש לו בנכס בפרדס חנה, ממשיך אורנשטיין, וזאת לצד סתירות משמעותיות בעדותו בבית המשפט. על הצעתו של קובי למתווה הסדר נושים אומר אורנשטיין, כי מדובר במסמך ריק מתוכן, שאינו כולל תוספת של מקורות מימון ואשר מתבסס על המשך פעילות תחת המותג "אדמה" - פעילות שאין לה תוחלת. קובי גם ביסס את המתווה על כך שיזכה בתביעותיו נגד שומרי הסף של הקבוצה - תביעות שכלל לא ברור האם בכלל יוגשו.
בהחליטו למנות מפרק זמני לשלוש חברות נוספות בקבוצה (לוגיסטיק פיננסים, לוגיסטיק נלד"ן ולוגיסטיק מדיה) אומר אורנשטיין, כי ברור שעסקי החברות עורבבו ולא נשמרה ההפרדה הנפרדת ביניהן. בנוסף לכך, מדובר במקרה מובהק בו יש לחשוש שקובי יבריח נכסים, שכן עד כה הוא פעל תוך הסתרת נכסים והברחתם, מסר בתצהיריו גרסאות סותרות, אישר דוחות כספיים בידיעה שאינם נכונים ועוד.

תאריך:  03/07/2016   |   עודכן:  03/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: אורן קובי הוא נהנתן שחי על כספים שנטל מלקוחותיו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי שהאמין לבן הבליעל
פישלזון  |  3/07/16 17:39
2
ולמה אתם לא מגיבים למעשיו של
יהושפט היבוסי  |  3/07/16 18:44
3
בארה"ב היה נכנס לחמש עשרה שנה
הניה  |  4/07/16 06:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, המבקרת בלונדון, קיבלה מכתב רשמי בו זומנה לתשאול במשרדי משטרת בריטניה בשל "חשד לפשעי מלחמה בזמן עופרת יצוקה"
איתמר לוין
המוסד גבה במשך שנים תשלום כפול על דמי ביטוח בריאות, אשר הסתכם במאות מיליוני שקלים - אך יחזיר רק כמה עשרות מיליונים שגבה בשבע השנים האחרונות
עידן יוסף
הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, צה"ל ועשרות חברות ההובלה והתחבורה הציבורית הגדולות בארץ קיימו יריד תעסוקה ראשון מסוגו למאות חיילים משוחררים
אלעזר לוין
"החלטנו לבנות 42 דירות בקריית ארבע, שהוקפאו לפני שנה" - הודיע הקבינט המדיני-ביטחוני    בדיקת News1 מגלה את האמת: המגרש האמור נמכר אשתקד, והעסקה בוטלה מאחר שהיזם לא שילם בעדו    על המגרש הסמוך בונים ומוכרים 42 דירות אחרות, ללא בעיות
יצחק דנון
התובע טוען שהושמץ בידי "צייד הפדופילים" אבי דוביצקי, ולמרות שבית המשפט אסר את הפרסומים - פייסבוק אומרת שהצו אינו חל עליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il