X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת האנרגיה הצרפתית זכתה במכרז רמ"י, ותרכוש 1,140 דונם להקמת התחנה, ליד מכרות תמנע תשלם 213 מיליון שקל גברה על 9 מתמודדים, בהם חברות ישראליות מקרה חריג: ישיבת ועדת המכרזים - חודשיים וחצי לאחר הגשת ההצעות מחיר המינימום רק כ-24 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
מכרות תמנע [צילום: פלאש 90]

חברת האנרגיה הצרפתית EDF זכתה (יום ב', 4.7.16) במכרז של רשות מקרקעי ישראל, ותקנה 1,140 דונם ליד מכרות תמנע בנגב. כדי לבנות עליהם תחנת כוח סולארית. היא תשלם 213.2 מיליון שקל. החברה גברה על תשע חברות אחרות, חלקן ישראליות. למקום השני הגיעה הצעה של חברה מקומית ב-200 מיליון שקל.
תחנת החשמל הסולארית תהיה מן הגדולות בארץ, ותייצר 200 מגאווט. המקום נבחר בזכות העובדה שיש בו אור שמש כמעט כל ימות השנה. זהו המתחם הרביעי שרמ"י מוכרת להקמת תחנת כוח סולארית, והגדול מבין הארבעה.
EDF היא בעלת תחנות כוח ליצור חשמל ממקורות שונים - פחם, אנרגיה גרעינית, רוח, וככל הנראה גם שמש (סולארית). יש לה בין היתר חברה-בת גדולה בבריטניה. החברה מעסיקה אלפי עובדים.
על-פי תוצאות המכרז, שווי דונם לתעשיה בנגב מגיע ל-186 אלף שקל. אולם מאחר שהמתחם מיועד למטרה ספציפית, לא בטוח שניתן להקיש ממנו על שווי דונם בנגב ליעדים תעשייתיים אחרים. מאידך-גיסא, מקובל ששווי דונם יורד, אם מדובר במתחם גדול, כמו בעסקה הנדונה.
היו מוכנים למכור בזול
מחיר המינימום המקורי שקבעה רמ"י היה 7.5 מיליון של בלבד. באחרונה הושלש מחיר המינימום לכ-24 מיליון שקל. בפועל, המחיר שתשלם החברה הצרפתית יהיה גבוה ב-790%(!) מהמינימום. גם אם מחיר המינימום נמוך בהרבה מהערכת שמאי ממשלתי, בולט לעין הפער הגדול והבלתי מקובל בין המינימום לבין התוצאות בפועל. רמ"י הייתה מוכנה למכור את המתחם מאוד בזול.
המכרז יצא לראשונה לפני 11 חודש, ומועד הגשת ההצעות נדחה ארבע פעמים. באחרונה נמסר שיש להגיש את ההצעות עד 18 באפריל. בניגוד למקובל ובאופן חריג, נערכה ישיבת ועדת המכרזים של רמ"י בראשית השבוע, חודשיים וחצי לאחר הגשת ההצעות. המקובל הוא לערוך את הישיבה ביום הגשת ההצעות, או לכל המאוחר יום-יומיים לאחר מכן.

תאריך:  05/07/2016   |   עודכן:  05/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ישלמו 369 מיליון דולר    אופציה לרכוש עוד 1% ב-123 מיליון דולר    הראל: המטרה היא לגוון את ההשקעות כדי להגדיל התשואה
איתמר לוין
המועצות הדתיות ראו ברבנים ובקייסים נטע זר והתעלמו מהם, למרות ההוראה להתייחס אליהם כרבני שכונות    המדינה ידעה על המתרחש, אך במקום להתערב - ניסתה להתחמק בטענות חסרות תום לב    המועצות והמדינה ישלמו הפרשים ופיצויים של מיליוני שקלים
מחלקה ראשונה
הדרישות מגדירות מתווה מוגדר להפחתת הפליטות בהתאם ליעדי החלטת הממשלה    הוצא צו להסדרה מיידית של תקלה במפעל כרמל אולפינים - יישום הצו הביא לסגירת המפעל    פורסמה טיוטת חוק עזר עירוני ליישום אוויר נקי מרכבי דיזל מזהמים בחיפה
איתמר לוין
התביעה בהיקף 104 מיליון שקל הוגשה בשל התקופה בה נמנע מנשים לעלות לשידור    העליון מביע מיאוס ושאט-נפש מהדרת נשים
יפעת גדות
במסגרת דיון הכנסת בנושא מדיניות זיהוי מבדל אמרה עו"ד שרה לואיס מהמרכז לסיוע משפטי לעולים "בשנה האחרונה אנו ערים לתופעה הולכת ומתעצמת של העמסת דרישות ביורוקרטיות שונות במסגרת תביעות אבהות של יוצאי אתיופיה, הבולטת ביניהן היא הדרישה לבדיקות "זיהוי מבדל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il