X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רב-ניצב רוני אלשיך ממשתף בדיון בוועדת הפנים בנוגע למסמך הח"כים הבהיר: היחידים ששומרים על החוק בכל האירוע זה המשטרה הוסיף: הלחצים שהופעלו על המשטרה - כולם תקשורתיים
▪  ▪  ▪
אלשיך. מפעיל שיקול דעת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב, רוני אלשיך הגיע (יום ד', 6.7.16) לדיון בוועדת הפנים של הכנסת בפרשת מסמך הח"כים, הנוגעת לאיסוף חומרים על נבחרי ציבור. אלשיך הצדיק את קיומו של המסמך ואמר כי "הוא חובר כדי שלא יסתבר שיש משהו שראוי היה שנדווח עליו לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי ומשום מה הוא נתקע ולא הוצף לבעל הסמכות. ראש אח"מ צריך לייצר לעצמו תהליך בקרה, מפני שיש הנחייה לדווח על כל מידע לפרקליט המדינה וליועמ"ש. אם יש מחויבות לדווח וזה לא הגיע לשולחנו, הוא לא יודע ובלי בקרה המידע שוכב".
לדברי המפכ"ל "מטרת המסמך בדיוק הפוכה מלייצר משהו שנשאר כשנרצה להשתמש בו בעתיד. הוא הליך בקרה של ראש אח"מ את המערכת תחתיו. לאור מקרים שהיו בעבר רצה לראות שאין משהו ששוכב ולא מדווח".
הלחצים שהופעלו - כולם תקשורתיים
"לא הופעל עלינו שום לחץ מפוליטיקאים, לא היה ולא נברא. למען הסר ספק כל הלחצים שהופעלו על המשטרה ללא יוצא מן הכלל כולם תקשורתיים", אמר אלשיך. הוא הדגיש כי "אין טלפונים ואיש לא מפריע ללהב לעשות את עבודתה נאמנה. כל מה שיש הוא מה שאתם רואים בתקשורת - איך שהוצג המסמך ומה מטרתו".
בדיון הבהיר אלשיך בתגובה להתבטאויות חברי הכנסת כי רוב המידע שמגיע על חברי כנסת הוא זבל. "כנראה לא יפתיע אתכם שמגיעים הררי מידע מכל מיני בעלי אינטרסים על כל מיני אנשים, כולל חברי כנסת, אל המשטרה. להגיד לכם שהרוב זבל? הרוב זבל. כשפותחים בחקירה, יש לזה משמעות ציבורית. כשמגיע פריט מידע קודם כל מוטל עלינו לבחון אם יש בו מהות בשיקול דעתנו", אמר.
"אם אנחנו מבינים שמדובר בזבל תפקידנו לאצור את הזבל במגירה ולא ליזום חקירה או בדיקה. אלה האיזונים והבלמים", טען, והוסיף: "כשמגיע משהו עם בשר שלהבנתנו מחייב בדיקה אנחנו לא יכולים ליזום בדיקה, אלא מקבלים הנחיות מפרקליט המדינה או מהיועץ המשפטי לממשלה". אלשיך הבהיר כי "גם על אזרחים יש הררי זבל. אם המשטרה תטפל בהכל נהיה בסחרחרת כל היום, תפקידנו הוא להפעיל שיקול דעת".
המעשה החמור היה הדלפת המסמך
"לצערי היחידים ששומרים על החוק בכל האירוע זה המשטרה", אמר אלשיך לח"כים. "כל מי שמפרסם או מדליף או אומר עבר על החוק. בסופו של דבר למרות האמור, היות שאנחנו בכל מיני תהליכים משפטיים, אנחנו מוגבלים מלפרוש את כל היריעה. למען הסר ספק, כל הלחצים שהופעלו על המשטרה ללא יוצא מן הכלל כולם תקשורתיים".
ניצב יצחקי: איש לא הורה לי ליצור את המסמך
לאחר המפכ"ל דיבר בדיון ראש אח"מ, ניצב מני יצחקי, שיצר את המסמך בשנת 2014 והחזיק בו. לדבריו, ההחלטה לנסח את המסמך התקבלה על ידו באופן אישי, על-פי שיקול דעתו. "המסמך היה טוב לנקודת הזמן הספציפית אז, ונדרשתי לזה", אמר.
"נדרשתי לוודא שהדברים באגף החקירות מתנהלים על-פי ההנחיות והחוק", אמר יצחקי והוסיף כי איש לא הורה לו ליצור את המסמך. "אני נכנס למחשבים, אני רואה מודיעין ואם אני נדרש לאגד את החומר כדי להבין אותו יותר טוב לצורך בקרה בלבד, והוא לנגד עיניי בלבד, זו סמכותי".
יו"ר ועדת הפנים, דוד אמסלם: "קראתי ש-80% מהשוטרים משתמשים במידע פנימי לצורכיהם. ברור שיש מידע שאנשים משתמשים בו שלא בסמכותם. משהו איום קורה פה". ח"כ אמסלם הודיע כי יפנה למבקר המדינה כדי שיבדוק את מסמך הח"כים.

תאריך:  06/07/2016   |   עודכן:  06/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל בכנסת: "רוב המידע על הח"כים - זבל"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חובבנים
ה.א  |  6/07/16 12:33
2
יחידים ששומרים על החוק...
בוריש  |  6/07/16 14:54
3
כשהיינו ברחם לא ידענו לאן נגיע
בוריש  |  6/07/16 14:59
4
אתלטיקה למטה chemtrails למעלה
רון ה.  |  6/07/16 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
סמפכ"ל המשטרה לשעבר, יודה רק במרמה והפרת אמונים והטרדה מינית, למרות שכתב האישום מתאר מעשי שוחד    העונש המירבי: עבודות שירות
יורי מור
המשטרה בשחצנות מנכסת לעצמה יכולות להפיל ולהקים ממשלות. איזה נאיביות! בפועל היא בעצמה - מריונטה בידיים של שליטי המדינה האמיתיים
עידן יוסף
אומר כי ויתר על ראשות השב"כ משום שהתאהב בתפקיד מפכ"ל המשטרה וכי הבטחות נתניהו למנותו לתפקיד ראש השב"כ הבא בטלות ומבוטלות
איתמר לוין
שי אלגרבלי הורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית של נערה בת 17 ששהתה בתחנת מודיעין כחלק מפרויקט לימודי    ביהמ"ש: עדות הנערה אמינה ביותר, בעוד אלגרברלי לא אמר אמת
איתמר לוין
רכב משטרתי שחסם את הדרך, שוטר שמיהר להיעלב, חבריו שביצעו מעצר בלתי חוקי, תביעה שניפחה את כתב האישום - את כל זה הצליחה המשטרה לעשות בתיק קטן אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il