X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראשי המפלגות החרדיות נועדו עם שר התחבורה והציגו בפניו רעיונות לשינוי החקיקה באופן שימנע חילולי שבת בעבודות תשתית ובהפעלת תחבורה ע"י הרשויות המקומיות
▪  ▪  ▪
דרעי, כ"ץ, ליצמן וגפני בפגישה היום
פקודת העיריות תאסור הסעים בשבת
עידן יוסף
נבחן משפטית חיוב של רשויות מקומיות לקבל אישור משר הפנים להפעיל תחבורה עירונית בימי מנוחה * חברי הכנסת החרדיים דורשים הבהרות משר התחבורה
לרשימה המלאה

שר התחבורה, ישראל כ"ץ נועד (יום ב', 11.7.16) עם ראשי המפלגות החרדיות - שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. הפגישה התקיימה בלשכתו של כ"ץ וארכה כשעה. הם דנו במה שכונה "הדיווחים על הרחבת תופעות חילולי השבת לאחרונה".
בדיון אותו זימן השר לבקשת הח"כים, הבהיר השר כ"ץ כי מדינת ישראל תמשיך להיות מחויבת לשמירה על הסטטוס-קוו בנושא שמירת השבת, כולל בתחומי התשתיות והתחבורה, וכי אין כוונה להפר את מה שהתנהל במשך השנים.
לדיון הוזמנו ראשי החברות שעובדות עם המשרד ונציגי הרשות לתחבורה ציבורית, כדי להראות לח"כים כיצד במשרד התחבורה שומרים על הסטטוס-קוו. כ"ץ ציין בפני הנוכחים כי ישנה עתירה לבג"ץ שתוקפת אותו באופן ישיר ואישי בשל שמירתו על הסטטוס-קוו, ואמר כי יש להיערך לכך יחד בכוחות משותפים.
נציג הלשכה המשפטית סקר והסביר את העתירה לבג"ץ, שהגיש המרכז הרפורמי לדת ומדינה. הוא טען שיש בה קושי מיוחד וציין שיש ספק בנכונות פרקליטות המדינה להגן על עמדת השר. בדיון גם הועלתה האפשרות שיהיה צורך בחקיקת חוק מיוחד שיגן על השבת במקרה זה. אנשי הלשכה המשפטית אמרו שהם יוצאים לבדיקה משפטית בנושא, ודרעי הוסיף שכדאי לפנות ולבקש את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. דרעי אמר לפני הפגישה: ״נפעל בכל כוחנו למנוע חילולי שבת באמצעות תחבורה ציבורית והפרת הסטטוס-קוו הקיים״.
עם זאת, בינתיים הוחלט להמשיך ולהקפיד על עקרונות הסטטוס-קוו בנושא השבת, בהתאם לכללים והתקנות הקיימים, במטרה למנוע חריגות אפשריות. בכך נרמז לפעילו התחבורה העירונית של רשויות מקומיות דוגמת הרצליה, רמת השרון וחולון. לדברי שר התחבורה, אין כוונה להפר את מה שהתנהל במשך השנים. הוא אמר כי במסגרת השיח ושיג שמנהל שר הפנים דרעי, הוא יכול לפעול מולן בנושא התחבורה העירונית בשבת.
ההודעה שיצאה בתום הפגישה עמומה משהו, אך ניתן ללמוד מאופן הניסוח על שלושה דברים: א. כדי למנוע מרשויות מקומיות מלהפעיל תחבורה עירונית לא ישונו התקנות, וייעשה שימוש בחקיקה הקיימת; ב. עבודות תשתית, בכבישים וברכבות, שתוכננו להתקיים בשבת יידחו ככל הניתן לימי חול; ג. למרות הפרות חוזרות ונשנות של הסטטוס-קוו, מתעקשת צמרת משרד התחבורה על הטענה כאילו הסטטוס-קוו נשמר.
השר ליצמן אמר בתום הפגישה כי "שמירת השבת הייתה ונותרה סמל לשמירת הזהות של המדינה היהודית במשך כל הדורות. אני מברך על היענות השר כ"ץ לבקשתנו ועל ההסכמה בצורך להמשיך להקפיד על שמירת השבת. יחד נעמוד על המשמר ששבת קדשינו תישמר מפני חילולה, חס ושלום". השר דרעי הביע שביעות רצון מההחלטה שהתקבלה: "המאבק על שמירת השבת ושמירת הזהות היהודית של המדינה הם בנפשנו. ש"ס תמשיך להיאבק על שמירת השבת ועל דמותה היהודית של המדינה. אני שבע רצון שהסכמנו על המשך הסטטוס-קוו בנושא שמירת השבת".
ח"כ משה גפני הצטרף לשבחים על עמדתו הנחרצת של השר. "אסור לאפשר כל פגיעה בסטטוס-קוו בנושא התחבורה בשבת, מדובר ביום החופשי של כל העובדים בישראל וביום המנוחה הלאומי שנקבע לעם היהודי במעמד הר סיני ואסור לאפשר כל שינוי או פגיעה בקדושת השבת".
בתוך כך, אמר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) במליאת הכנסת: "ממשלה בישראל לא תיפול על חקירת ראש ממשלה או על הסכמי שלום אלא היא תיפול על חילולי שבת שנעשים על-ידי גוף רשמי ממשלתי, אני אומר ברור לא נוכל לעבור על כך לסדר היום".

תאריך:  11/07/2016   |   עודכן:  11/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ב-17.7 יחלו נסיעות מבחן במהירות גבוהה של עד 120 קמ"ש לאורך כל תוואי המסילה שאורכו 60 ק"מ
עידן יוסף
כך אומר שר התחבורה במסגרת תשובות במליאה לשאילתות שהוגשו לו    שאלות חברי הכנסת נענו באיחור ניכר, וחלקן זכו להתחמקות או לאי-מענה
עידן יוסף
שר התחבורה והמפקח על התעבורה קיבלו כמעט שלושה חודשים למסור את תשובתם לעתירת הרפורמים וארגונים חילוניים באשר לבחינת מתן היתרים לתחבורה ציבורית בשבת    העותרים: רק שיקולי סטטוס-קוו ודת מנחים את המדיניות
עידן יוסף
בשל עבודות לשיפור התשתיות, ייסגר לשבוע מקטע נהריה-חיפה בשני הכיוונים    שר התחבורה חושף: רכבת ישראל השביתה את קו ירושלים-ת"א בלי לקבל אישור מאיתנו
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דנה בדוח שקבע כי אוטובוסים הם כלי הרכב המזהם ביותר ובדיון התברר: שורה של חסמים מונעים שימוש באוטובוסים חשמליים או כאלה המונעים בגז טבעי    ח"כ אשר: הוועדה דורשת ממשרד התחבורה לרכז את הטיפול בהסרת החסמים – כדי שניתן יהיה לעבור לשימוש באוטובוסים המונעים בגז או חשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il