X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר: המגבלות יאפשרו לגמ"חים לקבל פקדונות ולהעניק אשראי, וימנעו את השימוש בהם להלבנת הון עיסוק בגמילות חסדים ללא רישיון יגרור קנסות שעשויים להגיע ל-100,000 שקל
▪  ▪  ▪
ללא הון עצמי מינימלי

גמ"חים יחויבו בקבלת רישיון ויהיו נתונים לפיקוחו של משרד האוצר - מציע המשרד בתזכיר חוק שהפיץ (יום ב', 11.7.16). התזכיר הוא חלק מיישום המלצות הוועדה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, להסדרת הפעילות הפיננסית שמחוץ לבנקים.
הכנסת צפויה לאשר בקרוב את הצעת החוק הקודמת של האוצר, המסדירה את פעילותם של נותני האשראי החוץ-בנקאי, והתזכיר הנוכחי הוא המשך הטיפול בנושא. הוא עוסק הן ביחידים, עמותות וחברות לתועלת הציבור העוסקים בקבלת כספים ובהלוואתם ללא ריבית (גמ"חים) והן באגודות המעניקות אשראי לחבריהן. האוצר מסביר, כי ההסדרה נחוצה הן כדי לאפשר לגופים אלו לקבל פקדונות ולתת אשראי כחוק - אפשרות שכיום נתונה רק לבנקים - והן כדי להבטיח את יציבותם ואת ביטחון כספי הלקוחות והלווים ולמנוע את השימוש בהם להלבנת הון.
רוב הגמ"חים לא יזדקקו להון עצמי מינימלי כדי לקבל רישיון, בעוד מי שנותנים הלוואות בריבית יידרשו להציג הון עצמי שינוע בין 800,000 שקל ל-3 מיליון שקל - בהתאם להיקף פעילותם ולהיקפו של הרישיון שיבקשו (רישיון מורחב יאפשר פעילות בהיקף רחב יותר). המפקח על נותני שירותים פיננסיים - הרגולטור החדש המוקם במסגרת החקיקה שכבר בהליכים - יוכל למנוע רישיון אם המבקש הורשע בעבירות מסוימות המנויות בתזכיר, ובראשן עבירות מס והלבנה. יהיה עליו להביא בחשבון את מטרותיו של המבקש, האמצעים הכספיים שלו ו"שיקולים שבטובת הציבור".
ככלל, הרשיונות לא יוגבלו בזמן, אם כי המפקח יהיה רשאי להגבילם לתקופה של לא פחות משנה. הרישיון יוצג במקום בולט במשרדו של הגמ"ח ומספרו יצוין בכל פרסומיו ומסמכיו. המפקח יוכל לבטל את הרישיון, בין היתר אם הגמ"ח יפר את תנאיו או מטעמים של טובת הציבור. אם הגמ"ח הוא חברה לתועלת הציבור, יהיה על בעליה לקבל את אישור המפקח לשליטה בה.
בעוד שתזכיר החוק מטיל חובות בתחום נושאי המשרה על גופים הגובים ריבית, הרי שהגמ"חים יהיו פטורים מהן. מדובר בין היתר על מינוי מנכ"ל - כאשר למפקח יש זכות וטו על המינוי בהתקיים תנאים המפורטים בתזכיר. אם מדובר בבעל רישיון מורחב, יכהנו בו לפחות שלושה דירקטורים שתנאי כשירותם ייקבעו בידי שר האוצר. לעומת זאת, אם הגמ"ח הוא תאגיד - יהיה עליו למנות רואה חשבון, עליו יחולו ההוראות החלות על רואה חשבון של חברה ציבורית (בשינויים המתחייבים).
הוראות נוספות הכלולות בתזכיר עשויות לחול, כולן או מקצת, על גמ"חים לפי החלטתו של שר האוצר. מדובר בחובת ביטוח אחריות מקצועית, החזקת נכסים ונזילות כנגד האשראי שניתן, מגבלות על השקעות כספי הפקדונות, דרישות נוספות למניעת סיכונים בפעילות, הוראות לגבי הוצאות הנהלה וכלליות, הוראות לגבי שכרם של נושאי משרה והוראות לגבי התקשרויות עם יועצים ונותני שירותים.
עוד יקבע שר האוצר את חובות הדיווח של הגמ"חים והאגודות למפקח, כולל דוחות כספיים תקופתיים ודוחות מיידיים על אירועים משמעותיים. התזכיר גם כולל מגבלות על הפרסומים של גופים אלו, ובין היתר מחייב אותם לדייק בנוגע לזהותם, סוגי השירותים שהם נותנים, הוותק שלהם, מצבם הכספי, תנאי העסקה למתן האשראי ותשלומי הפרעון. המפקח גם יוכל להורות לגמ"חים ולאגודות לתקן ליקויים בניהולם, ובמקרים קיצוניים - להתלות את הרישיון ואף לבטלו. הפרה של הוראות החוק המרכזיות - כגון עיסוק ללא רישוי או הפרת תנאי הרישיון - תוכל להביא להטלת עיצומים כספיים של 50,000 שקל לתאגיד ו-100,000 שקל ליחיד האחראי להפרות.

תאריך:  12/07/2016   |   עודכן:  12/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי ליכט  הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גמ"חים יחויבו ברישוי ובמינוי רואה חשבון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברה שזכתה במכרז לאספקת ציוד לבתי ספר ביישוב, טוענת שראש המועצה החדש ביטל את זכייתה משום שבעליה תמכו בבחירות ביריבו
אלעזר לוין
מינויו לתפקיד על-ידי שר האוצר היה צפוי    מונה מבלי שהוקמה ועדת איתור    בתקופה האחרונה שימש כממלא-מקום
מירב ארד
נשים מהוות 68% מכלל בעלי המוגבלות באוכלוסייה הבדואית בנגב, אולם הן מהוות רק 39.9% מבין מקבלי הקצבאות הבדואיים    מעבר למוגבלותן סובלות נשים אלה מהיעדר נגישות לשירותים, בנגב, ובפרט לנשים. עלה כי קיימות בעיות של נגישות לשירותים, היעדר מודעות לזכויות, אכזבה משירותי הרווחה, ליקויים בהנגשה, תת-אבחון ודעות קדומות בחברה
איתמר לוין
הוועדה למינוי דיינים אמורים לבחור היום שישה דיינים שישלימו את תקן בית הדין הגדול - לראשונה מזה כעשור    תתבקש לאשר כמקשה אחת את הרשימה המוסכמת, ללא דיון נוסף
עידן יוסף
היוזמה לאסור על ח"כים לעתור לבג"ץ נידונה בוועדת הכנסת    קיש: אשים סוף לפוליטיקה של עתירות    פרופ' דיסקין: למעמד של ביהמ"ש היום בישראל מול שתי הרשויות האחרות אין אח ורע בשום מדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il