X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר התחבורה בכינוס התשתיות: איש אינו עושה חסד בכך שהוא מונע מחברות זרות להגיע לכאן "לו הייתי שר האוצר, הייתי אומר לשר התחבורה: תן לי כל מיזם שזמין לקדם בהרשאות להתחייב, עוד הסעות המונים, עוד תשתיות. זה מנוע הצמיחה של המשק"
▪  ▪  ▪
כ"ץ. השקעה ייחודית למען המשק
השר ישראל כ"ץ:
"הוועדים בנמלים יודעים לקחת אבל מתקשים לתת – הם רוצים הגנה גם לעובדי דור ב' בניגוד להסכמים. ניתן רשת ביטחון אבל לא נשלם על אי-עבודה"

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אומר כי ענף התשתיות פתוח לכל החברות בעולם. בכינוס התשתיות השנתי (יום ד', 13.7.16) בקריית שדה התעופה, אמר כ"ץ: "איש לא עושה חסד בכך שהוא מונע מחברות זרות להגיע לכאן. לישראלים יש עבודה מעל ומעבר, וזו הדרך הכלכלית הנכונה לבצע את הכל. התקציבים הם בעיה, אבל לא הבעיה העיקרית. התקציב של הרכבת המהירה היה מוכן ומזומן, אבל הפרויקט היה תקוע ואני הוצאתי אותו לדרך. להתניע דברים אחרי שהם מתוקצבים זה לא פחות קשה במדינה הזאת. צריך להוביל את הדברים ולשנות את פני המדינה ביחד עם הכישרון והכוחות במדינת ישראל. כך אנחנו יודעים לעשות מיזמים, גם על-ידי הפעלת גופים חיצוניים ויצירת תחרות".
בהתייחסו לצמיחה במשק, אמר כ"ץ: "אנחנו נמצאים ערב גיבוש תקציב המדינה. כלכלת ישראל, לצד הישגיה, נמצאת במיתון מסוים בכל הקשור לייצוא סחורות, ייבוא ופתיחת השווקים לתחרות. הצמיחה היא סם החיים של כלכלת ישראל, והיא תלויה ביכולת לקדם מיזמים ולצמצם פערים".
הוא שב על עמדתו בנושא פיתוח התשתיות, ואמר: "אחד התחומים שעל דעת כולם מוביל לצמיחה, ואני עד לכך בשבע השנים האחרונות כשר תחבורה, הוא ההשקעה בתשתיות, שהיא מנוע הצמיחה האפקטיבי ביותר והנכון ביותר מבחינה כלכלית. מעבר להשקעה המתוכננת שממשיכה ותימשך, כי הפרויקטים כבר מבוצעים, חייבים ליזום השקעה ייחודית נוספת למען המשק. אם אני הייתי שר אוצר, הייתי אומר לשר התחבורה: תן לי פרויקטים מעבר למה שמתוכנן, ומה שמתוכנן זו תוכנית חומש, שני נמלים, שדה תעופה רמון בתמנע ועוד. תביא לי את כל מה שזמין, ונקדם את הזמינות כבר עכשיו בהרשאות להתחייב, כדי לבצע במלוא העוצמה כבר בתחילת השנה הבאה. זו הדרך הנכונה ביותר להאיץ פעילות כלכלית במדינת ישראל".
תחרות תביא להתייעלות
השר כ"ץ הבהיר כי שילוב חברות זרות גורם גם לגידול בהעסקת ישראלים: "חברה סינית זכתה במכרז להקמת נמל הדרום באשדוד. אבל כשאני מבקר שם, אני רואה גם צוללנים ישראלים בוגרי צבא, חברה ישראלית שמספקת מאות טונות של בטון ועוד חברות ישראליות. בתשתיות הכל פתוח, ואני רואה איך זה מאיץ את המשק".
בעניין הרכבת, סיפר: "כשנכנסתי לתפקידי, אחד הוויכוחים עמם התמודדתי היה ברכבת ישראל, ששם היד הייתה קלה מאוד על השאלטר. כיהנה שם יו"ר ועד עובדים שהורידה את השאלטר מתי שרצתה ולא אפשרה לקדם את החברה. ויכוח לא פחות קשה היה על תשתיות הרכבת. אני החלטתי ויזמתי להוציא מידי הרכבת את האחריות על מיזמים. רכבת העמק, שהולכת להוביל לא רק נוסעים אלא גם מטענים, עם זרימת תוצרת לירדן ולמדינות המפרץ, מוקמת ע"י חברת נתיבי ישראל. הוועד לא רצה לאפשר לחברה אחרת להקים את מסילת העמק, את מסילת עכו כרמיאל וגם את מסילת השרון, ובכל זאת עשינו את זה. בסיום ההקמה, הפרויקטים יועברו להפעלת חברת הרכבת. 30% מהתחזוקה תהיה תחזוקת חוץ, מדובר בכל מערכת החשמול שתתחרה בתחזוקה של הרכבת, בזכות העמידה על העקרונות. בנושא רכבת העמק, פקידי האוצר ניצחו אותי, ורק שם, ולכן יש רק מסילה אחת ברכבת והובלת המטענים מנמל חיפה לירדן ולמדינות המפר תתבצע רק בלילה".
אשר לרפורמת הנמלים, אמר: "שילמו מיליארדים ולא הצליחו לעשות כלום. הוועדים יודעים לקחת אך מתקשים מאוד לתת. פתאום עכשיו, אחרי שהוצאנו את התחרות לדרך, כשעובדים צריכים לתת את חלקם הם אומרים 'דור ב". עכשיו הם רוצים בניגוד לכספים ולהתחייבויות שניתנו, שגם עליהם תחול ההגנה, ואני אמרתי שזה לא יהיה. אני מוכן והתחייבתי להעמיק רציפים, לאפשר כניסת מכולות, לאפשר ציוד משוכלל, ואפילו סוג של רשת ביטחון אם תנועת המכולות המשקית לא תגיע לתחזיות שלנו, אבל לא נשלם על אי-עבודה. כל המערכת הזאת קורית כי החלטתי להציב תחרות מול הנמלים וההתייעלות תבוא בעקבות התחרות".
שאול מרידור, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "יש תוכניות במשרד לפיתוח משק הגז הטבעי לתעשיה, לתחבורה ולמשקי הבית בישראל, כפי שכבר קרה בספרד ובאיטליה, שדומות לנו מבחינת האקלים. חשוב לזכור שמדובר במשק חדש שקם בשנים האחרונות והוא סובל ממחלות ילדות ומכשלים רבים. תפקיד הממשלה לעודד פיתוח מהיר יותר של המק ואנחנו פועלים במרץ לקיצור לוחות הזמנים כדי שהגז יגיע כמה שיותר מהר לצרכנים. המשרד נמצא במגעים עם משרד האוצר להקמת רשת תדלוק ב-cng, כדי לעודד תחבורה מבוססת גז טבעי.
"חשוב לזכור שגז טבעי הוא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר, כיוון שניתן להפחית באמצעותו עלויות ייצור אנרגיה, בתעשיה ובשינוע סחורות. חיסכון גדול בעלויות הבסיס בתעשיה, מביא חיסכון גדול יותר למשקי הבית ומגדיל את צמיחת המשק".
עוזי יצחקי, לשעבר מנכ"ל משרד התחבורה: "זוהי חובתה של ממשלת ישראל להקים מערכות להסעת המונים. כיום נוסעים בת"א במהירות של 11 קמ"ש בממוצע. יש המון מה לעשות בתפעול האוטובוסים והתשתיות, כמו אכיפת החוק בנת"צים. אם התחבורה הציבורית תהיה יעילה ישתמשו בה".
ראובן קוגן, סמנכ"ל פיתוח רכבת ישראל: "הרכבת לא תעמוד בתוכנית הפיתוח של 2030: כדי לעמוד באתגרים בהם נדרשת הרכבת לעמוד ביניהם שתי מסילות מהירות מלב המפרץ לתל אביב צריך להדביק את הקצב בכמות התשתיות, דבר שהוא על גבול הבלתי אפשרי. גם קו מטרו מכפר סבא לת"א, בניית מנהרה מתחת לאיילון והרחבת תחנת נתב"ג לא יקרו עד 2030. אם לא נקבל החלטות היום נצטער על זה מחר".
אשר גרין סגן נשיא התאחדות בוני הארץ: "הממשלה עובדת הפוך, במקום לבצע קודם כל את התשתיות ואחר כך את הדירות היא משחררת קרקעות לבנייה ולא מטפלת בחסמים שאיתם מתמודד ענף התשתיות, כך לדוגמה החליטו לתת יותר עובדים זרים ופלשתינים אבל רק לקבלני המגורים ומי יבנה את תחנות הרכבת את הכבישים ואת מבני הציבור?".
שרון קדמי, מנכ"ל אלסטום: "פרויקט יוצר ביקושים, איש לא העריך ש150,0000 אנשים יסעו ברכבת הקלה בירושלים ביום".

תאריך:  13/07/2016   |   עודכן:  14/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: לישראלים יש עבודה מעל ומעבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תפרוש בעוד חצי שנה    לפי שעה לא נמסרו נימוקי ההתפטרות אך ייתכן שאלישקוב תעבור לתפקיד בכיר בחברה אחרת
אלעזר לוין
שיפור ביחסים: הבנק הרוסי, שאפי פיתוח של לבייב חייבת לו יותר מ-600 מיליון דולר, הסכים לדחות בחודש פירעון תשלומי קרן ב-8.6 מיליון דולר    לבייב עדיין לא העביר את הערבות של 191 מיליון דולר שהבטיח    שעת האפס להסכם - 1 באוגוסט
אלעזר לוין
גינדי הגישה עתירה נגד העסקה, אך ביטלה אותה בהמלצת השופט המחוזי קובי ורדי    עם זאת, זאת, חויבה גינדי בהוצאות בסך 100 אלף שקל    מינהל מגורים כבר ריכזה 420 מתוך 450 חברי קבוצת הרכישה, ועתה תוכל להחתים את האחרונים    השמאי הבכיר ירון ספקטור קנה שתי דירות
יפעת גדות
מסלול הגביה המקוצר שבחוק ההוצל"פ יעוגן כמסלול קבע ויבוטלו הוראות הדיווח שנקבעו בהוראת השעה
יצחק דנון
הרי עדן טוענת, כי משה דדון העומד בראש מועצת מטה יהודה, מנע ממנה אישורים להקמת יישוב קהילתי מתוך כוונה שתסכים לשחד אותו; אחיו ביקש במפורש 2 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il