X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיריית ת"א אישרה את תוכנית האב למיזם פארק גג האיילון: קירוי נתיבי התנועה המרכזיים בישראל והקמת פארק ציבורי ומרכזי ספורט ופנאי מעליהם עלות המיזם העירוני הכי גדול בארץ: כ-2 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
הדמיית מיזם קירוי האיילון

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה (יום ד', 13.7.16) את תוכנית האב למיזם קירוי האיילון - המסמך התכנוני המציע עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של אזור מסדרון האיילון, תוך קירוי מקטעים נרחבים של נתיבי איילון.
אישור תוכנית האב מהווה שלב מקדים לעריכת תוכנית בניין עיר אשר תסדיר את התשריט הסטטוטורי לביצוע הקירוי. להערכת הגורמים המלווים את הליך קידום התוכנית באגף תכנון העיר, תוכנית בניין העיר תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים. בכך מתקדם התכנון לקראת הקמת המיזם המוניציפלי הגדול בישראל, אשר ישנה את כל אזור מרכז העסקים הראשי, תוך קישור בין מזרח העיר למרכזה.
מטרתו של מיזם קירוי איילון, אשר שטחו עשוי להגיע לכ-240 דונם, לשנות את ליבה של מטרופולין גוש-דן ושל העיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח - על בסיס שטח קיים. נתיבי איילון המוכרים, שהיום חוצים בפועל את תל אביב לשני חלקים ומהווים מוקד של זיהום אוויר ומטרדי רעש במרכז העיר, יקורו ויהפכו למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית תומכת - מעל נתיבי איילון. על-ידי יצירת פארק ירוק נרחב בליבו הפועם של האזור העירוני הגדול בישראל יינתן מענה לצורך בתוספת שטחים ירוקים באזור מרכז העסקים הראשי של תל אביב ובאזורים הסמוכים אליו, יתאפשר איחוי רקמות עירוניות משני עברי האיילון, שיפור איכות הסביבה באמצעות הפחתת זיהום האוויר ומטרדי הרעש הכבדים במקום ויצירת אזור ידידותי לפעילות עירונית, תוך ניצול מיטבי של הקרקע במוקד המטרופולין.
הביצוע - בשנים הקרובות
תוכנית האב מחלקת את המיזם למספר מקטעים בהתאם למאפיינים השונים של האזורים השונים במסדרון האיילון ותוך מתן דגש על חיבוריות והמשכיות של תנועת הולכי רגל ושבילי אופניים לרוחב בכיוון מזרח ומערב, דרך צירים עירוניים ראשיים, כדוגמת רחובות לה גארדיה ולוינסקי.
כמו-כן מציעה התוכנית קידום רצועת פארק המחברת, מבחינה רעיונית ופיזית את מערך הפארקים המטרופוליניים הגדולים - פארק הירקון מצפון ופארק אריאל שרון מדרום והקמת ציר הולכי רגל ואופניים רציף המקשר בין פארקים אלו ומוקדי הפעילות העירוניים. בנוסף, כוללת התוכנית התייחסות מיוחדת למוקד העירוני באזור תחנת רכבת השלום. בהמשך הליך התכנון יקבל אזור זה תשומת לב מיוחדת ומפורטת, במסגרת הליך תכנון הנערך ביחד עם משרד התחבורה ורכבת ישראל.
נכון להיום, נתיבי איילון מהווים את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והמשמעותיים במערך התנועה הארצי. בממוצע עוברים בהם כ-750,000 כלי רכב ביממה והם נחשבים לציר התחבורה הגדוש ביותר בארץ, כאשר תנועת הרכבים והרכבות מייצרת מטרד רעש וזיהום אוויר, המשליכים באופן מהותי על שימושי הקרקע במקום.
בהיבט התחבורתי, הקמת הקירוי מבקשת לתמוך בפיתוח עירוני מוטה תחבורה ציבורית ותאפשר שיפור משמעותי ברמת השירות להולכי רגל, בפרט עבור יוממים העושים שימוש במערכת הסעת ההמונים המרוכזת באזור זה, אשר מצויות בו תחנות רכבת ישראל הגדולות בארץ ואשר היקף המשתמשים בהן צפוי לגדול באופן משמעותי ביותר בשנים הבאות, עם הנחת מסילה רביעית באיילון . הקירוי והמרחב הציבורי הפתוח שיוקם מעליו ישנו את האופן שבו נחווה אזור זה על-ידי מאות אלפי התושבים, המועסקים והמבקרים בעיר, בפרט במרכז העסקים הראשי שלה.
המיזם תואם את תוכנית המתאר החדשה של העיר תל אביב, אשר אושרה לאחרונה למתן תוקף ונמצאת בהליך לקראת פרסום בילקוט הפרסומים ובמסגרתה נקבעו הוראות בנוגע לקירוי האיילון. בכוונת העירייה ליישם את המיזם בהדרגה החל בשנים הקרובות, כאשר במסגרת התכנון צפויה התחלה הדרגתית של ניצול השטחים החדשים שיפיק מיזם הקירוי לטובת הציבור עד לסיומו. כבר כיום התב"עות המקודמות על גדות האיילון כוללות הנחיות והתייחסות להיבט של קירוי האיילון. עלות המיזם נאמדת בכ-2 מיליארד שקלים. התוכנית נערכת ע"י משרד לרמן אדריכלים בע"מ ומחלקת תכנון מזרח באגף תכנון העיר במינהל ההנדסה של עיריית תל אביב-יפו.

תאריך:  13/07/2016   |   עודכן:  13/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריאה ירוקה: אושר מיזם קירוי האיילון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פאנלים סולאריים במקום הדרדרות
יסודו של דבר  |  13/07/16 14:01
2
לא מצאו דרך אחרת להשתמש ב 2מיל
יעקב אילון  |  13/07/16 14:22
 
- לא רק זה. עלות התפעול תחייב >>
הגלשנית  |  13/07/16 18:37
3
ישראל כץ מסכים לטיפשות הזו???? ל"ת
תחבורנית  |  13/07/16 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יעקב ברזילי הודה שגנב מלקוחות החברה 480,000 שקל באמצעות ביצוע מאות פעולות מקבילות בין חשבונותיהם לחשבונות קש בהם שלט    נשלח ל-21 חודשי מאסר ונקנס ב-150,000 שקל
מירב ארד
כך דברי המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד, מיכל צוק    עם זאת הבהירה: היעד הכללי לשיעורי תעסוקה בגילאי עבודה (25-64), אשר נקבע לשנת 2020 ועומד על 76.5%, הושג כבר בשנת 2015
עידן יוסף
שר התחבורה בכינוס התשתיות: איש אינו עושה חסד בכך שהוא מונע מחברות זרות להגיע לכאן    "לו הייתי שר האוצר, הייתי אומר לשר התחבורה: תן לי כל מיזם שזמין לקדם בהרשאות להתחייב, עוד הסעות המונים, עוד תשתיות. זה מנוע הצמיחה של המשק"
אלעזר לוין
תפרוש בעוד חצי שנה    לפי שעה לא נמסרו נימוקי ההתפטרות אך ייתכן שאלישקוב תעבור לתפקיד בכיר בחברה אחרת
אלעזר לוין
שיפור ביחסים: הבנק הרוסי, שאפי פיתוח של לבייב חייבת לו יותר מ-600 מיליון דולר, הסכים לדחות בחודש פירעון תשלומי קרן ב-8.6 מיליון דולר    לבייב עדיין לא העביר את הערבות של 191 מיליון דולר שהבטיח    שעת האפס להסכם - 1 באוגוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il