X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב יגאל לוינשטיין תוקף את קצין חינוך ראשי ומאשים את צה"ל בניסיון לחינוך מחדש של חיילים על-בסיס ערכים פלורליסטיים חילוניים תוך החלשת רוח הלחימה
▪  ▪  ▪
הרב לוינשטיין. "ניסיון לסמן קצינים וחיילים דתיים"

הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם-צבאית בעלי וממייסדיה, אמר השבוע דברים בגנות הומואים. הוא כינה את בני הקהילה הלהט"בית "סוטים", וטען בין השאר כי מדובר בקבוצה של אנשים ש"איבדו את הנורמליות של החיים, מטריפים את המדינה ונכנסים לצבא בכל הכוח".
דבריו של הרב יגאל לוינשטיין נאמרו במהלך כנס ציון וירושלים שארגן ארגון ליב"ה ונערך השבוע (יום ג', 12.7.16) בירושלים, נגד השפעת הארגונים הרפורמיים על זהותה של מדינת ישראל, בפני כ-650 איש.
לדברי הרב לוינשטיין, מאז כניסת הרפורמים, הפכו הציונות, הלאומיות והיהדות לדבר שלילי, והסכסוך עם האויב הפך לשיח נרטיבים שאין בו צודק וממילא משפיע על צדקת דרכו של הצבא. הוא אמר כי הצבא מנסה בקנאות דתית לחסל את ענף תודעה יהודית בצה"ל, וסיפר כי אף ניסו להציב אותו כחבר בוועדה שגילה כי נועדה למחוק את ענף תודעה יהודית ופרש ממנה. הרב לוינשטיין אמר כי האמירה מצד קצין חינוך ראשי וראש אכ"א הייתה: אנחנו אוהבים את המוטיבציה שלכם, אבל לא סובלים את הדעות שלכם ואת האידיאולוגיה הנוראה שאתם מביאים מבית המדרש.
הוא האשים את קצין חינוך ראשי בקביעת ערכים חדשים לצה"ל - "ערכים דמוקרטיים", שהם בלבול וטשטוש, כלשונו - במקום שלטון הרוב, שלטון אותם ערכים דמוקרטיים-פלורליסטיים. עוד אמר כי יש ניסיון לסמן קצינים וחיילים דתיים בעלי השקפת עולם ציונית-דתית מובהקת, וכל קצין יודע שאם יפתח את פיו - הוא מסומן. עוד הסביר שככל שדרגת הפיקוד גבוהה יותר, מערכת הטמעת הערכים רדיקלית יותר.
הערכים אותם לדבריו פועל הצבא להטמיע הם: פלורליזם דתי, אין אמת אחת ויש נרטיבים, יחס אל האחר והשונה ולמיעוטים, החלש צודק, רב-תרבותיות במקום זהות יהודית, זכויות הפרט ושילוב נשים.
הרב לוינשטיין סיפר על ויכוח נוקב בין הרבנים לקצין חינוך ראשי על משלחות "עדים במדים" למחנות ההשמדה בפולין, שבעוד שבעבר מטרת שליחתם הייתה ללמד קצינים מה עלול לקרות לנו אם לא יגנו על המדינה, המטרה היום היא ללמד שגם אדם נורמטיבי עלול להפוך להיות נאצי, וזאת באמצעות סיכון החיילים ע"י אי-פגיעה בבלתי מעורבים.
עוד אמר כי חיילים מובאים לתיאטרון הבימה וצופים בהצגות שעניינן הריסת מיתוסים, תבוסתנות, פריצות מינית וכדומה.
הוא ציין כי בעבר יכול היה קצין דתי לומר שאינו מעוניין לשרת ביחידה מעורבת ב"קרקל", והיום הדבר נמנע מהם. לדבריו, בתחילת הדרך גם הסכימו שחרדים לא יחויבו לשרת עם נשים והדבר בוטל, וכיום חרדים נאלצים לשרת ביחידות עורפיות ולא קרביות כי נשים קודמות.
הרב לוינשטיין סיפר כי בא מהעולם החילוני, וכאשר שאל אותו הרמטכ"ל גדי איזנקוט מה השתנה, שבעבר לא היה, והוא השיב לו: "מה שאני ואתה גדלנו עליו בעולם החילוני - זה מה שהיום 'תודעה יהודית' מחנכת, ואילו למה שקצין חינוך מחנך - לא אתה ולא אני גדלנו על הערכים האלה בתור לוחמים או בתור חילונים". לדבריו, כשהתגייס כחילוני ידע שיש צדקת הדרך; שיש דת אחת - יהדות אורתודוקסית; ערך הניצחון, ההקרבה והעמידה במשימה היו ערכים עליונים והיום אוי למי שיקרא בשם השם כפי שעשה עופר וינטר; שינוי תרבותי של השפעה מערבית חריפה ורדיקלית.
הדובר הציע לכנס את כל מוסדות הציונות הדתית ולהכין אותם לפני הגיוס לכך שלא יהיו תמימים מול התכנים שצה"ל החדש מבקש להלעיט אותם בהם, ולהביא לכך שלא תהיה כניעה תרבותית מול אותם תכנים, תוך מוכנות לשלם מחיר על עמידה על עקרונות.
  • ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי אמירות הרב נגועות בגזענות, בשנאה ובבורות. "בלתי נתפש שמדובר באיש שמחשיב עצמו איש חינוך, וכל דקה נוספת שהוא נשאר בתפקידו וממומן מכספי ציבור היא בושה לחברה הישראלית ומטילה צל כבד על כולה.
  • ח״כ יעל גרמן (יש עתיד): ״ההתבטאויות כנגד הקהילה הגאה הן בגדר שערורייה הפוגעת במאמץ שלנו לקידמה ולשוויון. ויש להוקיען בכל פורום. אמירות הרב לוינשטיין מתדלקות ומחזקות את השנאה כלפי הקהילה. מצופה מאיש חינוך מוערך כמותו, ללמד לסובלנות, לאהבה ולקבלה ולא לשנאה, לגזענות ולבורות. אדם המתיימר להיות איש חינוך ומקבל משכורתו מכספי ציבור, מפיץ דעות חשוכות ונבערות".
  • ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "לוינשטיין הוא מחנך נערץ בעולם המכינות הקדם-צבאיות. אלפי צעירים עברו במהלך השנים במוסד החינוכי שהקים בעלי, רבים מהם משרתים היום כקצינים. אין ספק שחלקם הגדול מפקדים ממש היום על חיילים וחיילות להט"בים. המחשבה שזה החינוך — חינוך שמושתת על הסתה וגזענות — מטרידה מאוד". היא האשימה את הרבנים בהסתה שמביאה לאלימות, קראה לעצירת התקציבים ולפיטוריו והוסיפה: "כן אדוני הרב הגזען, החשוך וההומופוב, מישהו צריך להזכיר לך שימי הביניים חלפו מזמן, ושהיום אנשים כמוך הם שנחשבים לסוטים. בשנת 2016 אתה לא אמור להיות מחנך. אתה לא יכול להיות יועץ לראש אכ״א לענייני 'תודעה יהודית'. אתה פשוט סוטה".

תאריך:  15/07/2016   |   עודכן:  15/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סוטים מטריפים את המדינה ונכנסים לצבא"
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
והוא המדמיין התורן מתי דברתי א ל"ת
בורא עולם  |  15/07/16 18:04
 
- {{{דתיים וחרדים לא סטיה?
הם כתות וסטיה.  |  15/07/16 20:00
2
הלהטבים- פשלות של הקב"ה המושלם ל"ת
כן  |  15/07/16 18:20
3
העם היהודי צריך משיח עכשיו!!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  15/07/16 18:32
4
סוף סוף מישהו שאומר אמת
ים תיכונית  |  15/07/16 18:50
5
קצין חינוך ראשי שמאלני
צהליסט  |  15/07/16 18:50
 
- צהליסט זבל
navnuhav  |  17/07/16 22:30
6
הרפורמים=גויים בתחפושת יהודית
אורי.ד  |  15/07/16 18:53
7
רביןפרס יצקו גזענות אנטישמית ל"ת
לצה"ל נגד היהדות  |  15/07/16 21:17
8
מילים כדורבנות..ישר כוח
יוסף הצדיק..  |  15/07/16 21:21
9
לווינשטיין! אתה בעצמך סוטה!
עזרא מנצור  |  15/07/16 21:34
 
- רק אדיוט גמור
שוחר-שלום  |  15/07/16 23:10
10
אמת דיב. אנחנו איתך. חזק ואמץ. ל"ת
איל  |  15/07/16 21:47
11
חלאה גזענית עם שערות על הפנים
הירונימוס  |  15/07/16 23:10
12
יישר כוח גדול לרב.רק מי שיצא
רותי איזיקוביץ  |  16/07/16 10:08
13
מגיבים הדיוטות לאומניים
שפוי  |  16/07/16 19:59
14
יישר כח לרב יגאל על אמת אמיצה ל"ת
בן הארץ  |  17/07/16 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נהג המשאית שרצח בניס למעלה 84 איש הוא מוחמד לחוואג' בוחלל    בעל עבר פלילי הכולל אלימות במשפחה    נבדק אם קיבל סיוע    משאית חבלה נמצאה בסמוך לזירת הפיגוע    המחבל לשוטרים במחסום: "הבאתי גלידה לחוגגים"
עידן יוסף
יסע כ-99 דקות ויעצור במחלף נתניה, במכון וינגייט ובמחלף הסירה    חברת נסיעות ותיירות תוסיף קווים ושירות באזור נצרת לישובים ערביים
איציק וולף
חברת פייסבוק סגרה בימים האחרונים דפי פייסבוק של ארגונים הקשורים לתנועה האיסלאמית ולחמאס    בין הדפים שנסגרו - דפים של ארגוני סטודנטים פלשתינים    שורת הדין: הוכה שפייסבוק אכן יודעת ויכולה לסגור ולנטר הסתה ואלימות באתרה בניגוד לטענותיה עד היום
איתמר לוין
בעקבות קרטל במכרז לתחזוקת התחנות הממוחשבות של השירות המטאורולוגי: שלושה חודשי עבודות שירות ליוסף זיידמן וחודשיים לגיא פרנקל
עידן יוסף
חבר הכנסת לשעבר יפרוש מהליכוד וימסור את טופס ההתפקדות שלו למפלגת הבית היהודי    "הבית של הספרדים הוא הבית היהודי. הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה, באמת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il