X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מחקר אמריקני:

הגנה גרועה נגד טילים

ניסויי המערכת נגד טילים היו מוטים, ולא שיקפו את ביצועיה האמיתיים למרות זאת, המערכת לא הצליחה להפיל את המטרות בשלושה ניסויים הממצא של ארגון מדענים מודאגים נתמך בדיווחי הפנטגון על הניסויים הללו
▪  ▪  ▪
מערכות אמינות [צילום: AP photo/Courtesy of the Defense Threat Reduction Agency]

ערי ארצות-הברית מוגנות רע נגד טילים באמצעות מערכת, שאינה מסוגלת להגן על הציבור, ולא תשתפר ללא בקרה הדוקה יותר של הקונגרס. כך קבע ביום חמישי ארגון מדענים מודאגים (UCS) בדוח חדש שפרסם.
את הדוח כתבו שלושה פיסיקאים, שהתמחו בהגנה נגד טילים. לדעתם, למרות השקעה של עשור במערכת נגד טילים, שעלתה יותר מ-40 מיליארד דולר, לא תוכל המערכת (הידועה בארצות-הברית כ-GMD) להתמודד עם התקפה טילית של קוריאה הצפונית, או של אירן, על ארצות-הברית. המיירטים, שנשמרים במתקני אחסון ושיגור תת-קרקעיים בבסיס חיל-האוויר ונדנברג בקליפורניה ובבסיס פורט גרילי באלסקה, יירו לאוויר. לאחר שייפרדו מהמאיץ הרקטי, הם צריכים לעוט על הטילים, שיתקיפו את ארצות-הברית, ולהשמיד את ראשי-החץ שלהם.
ארגון מדענים מודאגים מסתמך על דיווחי הפנטגון, על ביקורת פדרלית, על ביקורת בעיתונות ועל דוחות של האקדמיה הלאומית למדעים.
הדוח טוען, כי ניסויי המערכת היו מוטים, ולא שיקפו את ביצועיה האמיתיים. למרות זאת, המערכת לא הצליחה להפיל את המטרות בשלושה ניסויים. הממצא של הארגון נתמך בדיווחי הפנטגון על הניסויים הללו. למרות זאת, הוצבה המערכת בקצב מואץ ברחבי ארצות-הברית - בניגוד לכל כללי התכנון ההנדסי והרכש.
"הפנטגון ויתר על איכות כשקיצר הליכים הנדסיים, ועקף נוהלי רכש כדי שיוכל להגיע למועד שנקבע להצבת המערכות, שנקבע עקב שיקולים פוליטיים ולא בעקבות מציאות הנדסית", קובע הדוח. בנוסף, מאשים הארגון, כי הפנטגון פרסם נתונים שגויים על יעילות המערכות, כדי להונות את דעת הקהל.
שיפור האמינות
במהלך ניסוי של המערכת, שהיה בחודש ינואר, הפסיק חלק חיוני לתפקד, והמיירט החטיא את מטרתו. למרות זאת, הודיעו הסוכנות להגנה נגד טילים (MDA) ושניים מקבלניה הראשיים בהודעותיהם לעיתונות על הצלחת הניסוי, מבלי להזכיר את התקלה.
כריס ג'ונסון, דובר הסוכנות להגנה נגד טילים, הודה, כי הייתה דחיפות בפריסת המערכות נגד טילים בארצות-הברית, וכעת הסוכנות משפרת את אמינותן כשהיא מתקדמת הלאה בפריסת המיירטים.
ארגון מדענים מודאגים נוסד בשנת 1969 במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. בשנות השמונים יצא הארגון נגד יוזמת ההגנה האסטרטגית של הנשיא רונאלד רייגן, שפיתחה את "מלחמת הכוכבים". כידוע, המערכת מעולם לא נפרסה, אך הנה בסיס להגנה הנוכחית נגד-טילים. את הדוח, שמכיל 60 עמודים, כתבו הפיסיקאים לורה גרגו, דיוויד רייט וג'ורג נ' לואיס (שביקר את הדוחות הישראלים על יירוט טילים עירקיים במלחמת המפרץ, בשנת 1991).
הדוח מזכיר, כי הנשיא ג'ורג' ו' בוש החליט בשנת 2004 להכריז על המערכת כמבצעית, למרות שלא השלימה את ניסויה, ומאז אין בקרה אמיתית על המערכת, כולל לא בידי מבקרי הפנטגון. למרות זאת, הרחיב ממשל אובמה את פריסת המערכת, ובסוף השנה הבאה יהיו בארצות-הברית 44 מיירטים - לעומת 30 כיום.
לדעת מחברי הדוח, על הקונגרס לעצור את הרחבת המיזם עד שיתוקנו הליקויים, שנמצאו כבר בניסויים, ומערכות אמינות לניסוי יראו שהמיירטים יעילים. לדעת הארגון, פיתוח נוסף של המערכת ללא בקרה ציבורית ראויה והמשך פריסתה ללא ניסויים הנם מתכון לכישלון במשימה ליירט טילים בליסטיים, שיירו על ארצות-הברית.
בואינג הנה הקבלן הראשי של המערכת נגד טילים, והמיירטים נבנים על-ידי ריתאון. הרכיב, שכשל בניסוי בינואר, נבנה על-ידי אירוג'ט רוקטדיין.

תאריך:  17/07/2016   |   עודכן:  17/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קוראת לשב"ס להקפיא מיידית את המגבלות על ביקורי עורכי דין אצל אסירים, שהוצאו בעקבות שטף המבקרים אצל אולמרט    מדווחת על חוסר אחידות וחוסר בהירות ביישום בשטח
איתמר לוין
שמונה פעילים המזוהים עם ראש העירייה, משה אבוטבול, חשודים שפעלו בצורה נרחבת להטיית התוצאות באוקטובר 2013, באמצעות שימוש מזויף ב-150 תעודות זהות
איציק וולף
מאבטחי הרכבת הקלה חשדו בצעיר פלשתיני ועיכבו אותו עד לבוא המשטרה    השוטרים חשפו בתיקו מטען חבלה גדול    מפקד מחוז ירושלים: ניצל איזושהי פרצה וככה הגיע לירושלים
איציק וולף
שר הביטחון ביקר במחסום חיזמה שבצפון ירושלים בעקבות התלונות הרבות על פקקי תנועה ועיכובים גדולים בגלל המחסומים    "לבעיות יש פתרונות ברורים, מנהליים ותשתיתיים, אלא שבמשך זמן רב פשוט לא עשו את מה שצריך"
איציק וולף
הרב בני לאו, מראשי מיזם 929, חושף שבדיחה הומופובית שסיפר ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, לפני תלמידי תיכון הובילה לניסיון התאבדות של אחד הנערים שנכחו במקום    "בטוח שבמכינה שלך יש תלמידים שמחפשים את הזהות המינית שלהם. חלק כבר מצאו אותה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il